Ik heb de pil gister voor 6 mnd meegekregen!
En ook afgelopen maandag besteld
Ligt er echt aan waar en wat je doet.
Bij het ene bedrijf is het opzich prima en bij het andere bedrijf is het vreselijk.
Is zo afhankelijk van watvoor producten/diensten het bedrijf levert en wat de arbeidsvoorwaarden zijn.
Mocht je wat meer info willen mag je me een berichtje sturen! Wil liever niet alles met naam en toenaam openbaar zetten.
Het leek me ook niks, maar had op een gegeven moment ook weinig andere opties (verhuisd naar een land waarvan ik de taal nog niet sprak, enige optie was horeca of callcenter). Ik vond het heel erg meevallen en heb het uiteindelijk ook een aantal jaar volgehouden. Wel op een gegeven moment niet meer met alleen maar voltijd direct klantcontact, wilde wel meer dan dat alleen doen, maar gelukkig was die mogelijkheid er ook. Doe nu wel iets heel anders, maar heb er wel veel van geleerd/aan gehad qua communicatie en aanpak van projecten e.d.
Wow dit wist ik niet eens, ik haal ook de pil en nog een recept dat ik al bijna drie jaar om de twee maanden oid haal. Misschien kan in dat beter voor een langere tijd vragen want dat tikt wel aan zo haha.
@monkeyslut @FrozenFlame @kika Bedankt voor deze ervaringen, het lijkt dus nog niet zo erg te zijn. Nog een andere vraag, word je er niet gigantisch vermoeid van als je de hele dag met mensen aan de lijn hangt?
In het begin wel, zeker omdat ik nooit privé bel, maar dat went snel genoeg. Ik had ook wel geluk met voornamelijk leuke collega’s en een redelijk chille werkgever, dat maakt natuurlijk ook wel een verschil. Het is natuurlijk wel echt vrij streng qua tijden, je bent niet zo flexibel, want als jij er ineens niet bent mist er iemand in de lijn en zijn je collega’s de sjaak, dat vond ik in het begin nog het lastigste om aan te wennen denk ik, kwam uit een heel flexibele werkplek waarbij ik zelf mijn tijd kon indelen en nu moest ik me echt op bepaalde tijden inloggen en op vastgestelde tijden pauze houden en zo.
Volgens mij betaal je per receptregel die terhandstellingsbijdrage, dan maakt het niet uit of je elke dag 1 receptregel komt ophalen of alle receptregels in 1x.
ligt er wat mij betreft ook heel erg aan of je telefonisch of via mail/chat doet
mail/chat is super dragelijk voor een niet te lange periode, je kan dan als dat mag gewoon een muziekje opzetten, beetje scrollen tussendoor etc
telefoon is superkut omdat ze dan in je oor zitten te schreeuwen
wie weet waar ze skims-achtige pakken verkopen voor een schappelijke prijs?
dus zoiets:
Het is een tarief voor het werk van de apotheker: bewaken dat recepten goed voorgeschreven/niet frauduleus zijn, bewaken dat jij geen medicijnen neemt die niet bij elkaar kunnen of die niet bij jou kunnen (omdat je iets onder de leden hebt of allergisch bent), overleggen met de voorschrijver op het moment dat er iets niet klopt en het bereiden van de medicijnen zelf. Dat jij niet veel merkt van al die dienstverlening betekent niet dat die diensten niet geleverd worden.
Vroeger was het een ondoorzichtig ‘all-intarief’, nu kun je precies zien welk deel naar de apotheker gaat en welk deel naar de medicijnen zelf.
Het was bij mijn apotheek 3 maanden geleden dus ook al zo. Maar de apotheek doet iig geen fluit voor ik die pillen krijg dus dan mogen ze m.i. geen kosten daarvoor rekenen. Volgens de site van Independer ook en daar staat klacht indienen bij je zorgverzekeraar of de Nederlandse zorgautoriteit.
@Merel ik vind het dus ook kortzichtig, hallo het is de meest basic standaard pil ever?? Het is dat een spiraal, zelfs over een periode van 5 jaar, tig keer zo duur is maar pfff…
Nee oke, maar al die dingen die jij noemt. Hoe doen zij die in 1/2 minuten tijdsbestek dat ik daar sta? Ik lever letterlijk op dat moment het recept in, dus niet van te voren. In die tijd moeten ze ook ‘t labeltje printen voor op het doosje. Stel ik kom een los recept halen wat ik normaliter heb en bestel via de herhaallijn dan snap ik dat ze er iets voor doen want dat kost 2 dagen. Maar in dit geval doen ze echt niks…
Ik vind mijn telefonische klantenservice/salesbaantje het leukste baantje wat ik ooit heb gehad! Maar ik doe het van 5-9 savonds dus dat kan je niet vergelijken met fulltime
Ik ben zelf arts en wordt regelmatig gebeld door apothekers omdat ik onzin naar ze gefaxt heb, of omdat ik dingen heb voorgeschreven die niet samen kunnen met iets waarvan ik niet wist dat de patiënt het gebruikte, of omdat ze een allergie geregistreerd hebben staan die wij niet hebben staan. De voorschrijver heeft een verantwoordelijkheid, maar de apotheker is de back-up daarvan, en zeker bij patiënten die op meerdere plekken medicijnen krijgen hebben zij als enige een echt goed overzicht.
@mikselke Ik ben geen apotheker, dus hoe zij hun veiligheidssystemen exact ingericht hebben durf ik je niet te zeggen, maar er moet wel gecontroleerd worden of het recept wat jij vraagt kan, dat zal bij een paracetamolletje allemaal wel geautomatiseerd in een computersysteem zijn en snel kunnen, en zal bij ingewikkelde combinaties of ingrijpende medicatie misschien handmatig zijn en meer tijd vergen, je betaalt een soort gemiddelde prijs per recept omdat het ook niet werkbaar is om een kookwekker naast elke handeling te houden en per seconde af te gaan rekenen.
Ik ben inderdaad ook weggegaan bij mijn vorige apotheek omdat er vaak iets mis ging; te weinig of verkeerde recepten, niet aangeven als iets binnen zodat ik div. keren voor niets langs ging. Heel weinig voorraad.
Zit nu bij een apotheek 3 straten verderop en daar is het top geregeld
Dit is volgens mij waar de meeste mensen de grootste moeite mee hebben. Ik vond het persoonlijk altijd prima te doen.
Ik heb echt veel klantenservices gedaan, dus je zou mij ook een berichtje mogen sturen als je specifieke vragen hebt @Twonights
@Twonights full time bellen vond ik in het begin wel echt vermoeiend. Had ook écht geen zin om daarna nog te praten hhaha
Het geen wat mij het meest tegen ging staat was de flexibiliteit (die was er nauwelijks). Ook de targets kwamen echt mijn neus uit.
Verder is het opzich wel prima geld verdienen. Zeker als je ook mail en chat kan doen.
Weet jij toevallig hoe apothekers hun personeel en huur betalen? Is er een soort toelage per patiënt, zoals bij huisartsen, of komt dat ook van die uitgiftekosten?
Volgens mij grotendeels uit de terhandstellingskosten, er is geen vaste bijdrage vanuit de zorgverzekeraar, je mag ook (in theorie) elke week je recepten ergens anders heen laten faxen.
Dan is het toch ook logisch dat die terhandstellingskosten met regelmaat gefactureerd worden? Ze betalen de apothekersassistenten, de apotheker, transport etc etc. De apotheek zelf kost ook geld.