Durf te vragen #3 (Deel 1)

Oh dat snap ik! Had ik eerst ook maar mijn vader heeft een bak op maat gemaakt waardoor er nu acht in de lengte kunnen staan en drie in de breedte. En nu is het juist heel handig. Mijn ouders hebben een tijdje van die vierkante potjes van de Jumbo gehad en die staan wel mooi strak, maar die kan ie ook niet te dicht op elkaar zetten ivm pakken.

Afmeting van de rechterbak is 47*18,5 cm

Edit: dit werkt natuurlijk alleen als je er ruimte voor hebt, maar misschien is het nog een optie :slight_smile:

4 likes

Nu in het juiste topic:

Door een tip van hier ga ik een bankrekening openen bij een andere bank, om daar te sparen. Dit omdat een overboeking dan langer duurt voor het op je lopende rekening staat. Ik heb ABN Amro, welke bank doet er het langste over in combinatie met ABN, weet iemand dat toevallig?

Dit artikel zegt dat het er direct op staat, ook naar andere banken. Mooie ontwikkeling maar dat wil ik nou net niet!
https://www.ad.nl/economie/direct-overboeken-mogelijk-bij-grootste-banken-5-seconden-in-plaats-van-de-volgende-dag~aec6260d/

Fadim had ook een mooi georganiseerde la, ik dacht van de Ikea maar ik kan die vlog helaas niet zo snel terugvinden

1 like

Ik zit zelf niet bij ABN maar bij ASN en mijn vader bij Triodos, dat is de enige bank waarbij het wel eens langer duurt voordat ik geld binnen heb.

Ik heb laatst deze op Amazon gekocht, vind ze heel handig omdat de deksels wel rond zijn en je ze dus makkelijk kunt pakken: deze dus

Dank je! Ok Triodus, vooralsnog. Denk dat die bank op een gegeven moment ook snel zal zijn met overboeken.

Oh super! Ik kwam deze net ook al tegen met zoeken, maar fijn om te horen dat ze bij jou bevallen. Dan ga ik ze ook bestellen!

1 like

Ikea heeft ook soortgelijke: https://www.ikea.com/nl/nl/p/ortfylld-kruidenpotje-glas-roestvrij-staal-60391350/

Ik heb deze en er past perfect een ronde sticker van 3,5 cm op de deksel.

Edit: je komt wel prijziger uit zie ik + dat andere setje heeft al stickers haha!

1 like

Halp! Ik heb twee paar Docs en bij allebei schuren de hielen en maken ze mijn hiel kapot. Ik heb wel eens iets gelezen over maandverband aan de binnenkant plakken, maar blijft dat goed plakken?
Zijn er andere tips? Of een bepaald merk maandverband dat goed plakt? Hahaha :sweat_smile:

Ik mocht willen dat de rest van mijn leven net zo georganiseerd was als mijn kruidenla :joy:

HEMA heeft trouwens deze kratjes waar precies 24 van deze potjes inpassen, maar geen idee of je dat nodig hebt.

is toch fijn dit

34 likes

Dit is echt the dream! Omdat ik prime video heb krijg ik kennelijk ook gratis de volgende dag bezorging bij Amazon, mega chill. Dus ik ga morgen de kruidenla opruimen!

2 likes

Ik heb altijd huurtoeslag gehad, in juli kreeg ik bericht dat er een fout was gemaakt waardoor ik al mijn gehele jaarbedrag ontvangen had en ik dus t/m dec geen huurtoeslag. In 2021 heb ik er weer recht op, maar ik kan nergens vinden of dat ik dat opnieuw aan moet vragen of dat dat gewoon automatisch door loopt en ik ik december dus toeslag ontvang voor januari. Weet iemand dit toevallig? Heb al geprobeerd te bellen maar dan zijn er 4838374 wachtenden voor me en heb geen tijd daarvoor haha.

Veel plezier :grin:

1 like

Toen ik nog huurtoeslag had liep het automatisch door naar het volgende jaar! Ik heb alleen geen situatie gehad waarin ik te veel heb ontvangen, maar ik kan me niet voorstellen dat je het daardoor opnieuw zou moeten aanvragen.

Weet iemand of er een streamingservice is die (legaal!) Fantastic Beasts deel 1 aanbiedt?
Ik zie overal deel 2 (Crimes of Grindelwald) maar wil graag eerst deel 1 zien.

Dat bericht in juli was dat je alles al hebt gekregen? Er staan zeg maar nog twee (of meer) brieven in je toeslagen pagina? Als dat zo is dan loopt het gewoon door naar 2021! Vanaf december kan je checken en eventueel nog een aanvraag doen. Zeker handig om dan te controleren of de schatting van je jaarinkomen dief is. Hij namelijk dat je daarom tot aan juli al alles hebt ontvangen.

Edit: nog even voor de zekerheid, in de homepagina zie je nog gewoon je jaarbedragen staan? Nergens een stop brief?

Zijn er mensen die met fimo knutselen? Hebben jullie nog tips qua techniek, goedkope tools, vernissen, baktips, … anything!

Weet iemand wat dit is? Ik heb het gekregen in de souk in Marokko maar weet niet meer waar het voor is.

1 like

Ik vind het er uit zien als iets om kruiden mee te mengen of malen, maar het kan ook net zo goed een scheerkwast zijn :joy:

Nee dat is het beide niet volgens mij haha. Het is volgens mij iets voor in de keuken.

Dan heb ik nog een vraag: heeft iemand wel eens haar kamer/woning tijdelijk onderverhuurd? Ik heb mijn oude kamer per 1 oktober opgezegd, dus ik betaal voor deze maand nog huur terwijl ik al ben verhuisd. We hebben al iemand nieuws en die gaat er per 10 oktober in. Hoe hebben jullie dit gedaan? Ik wil even een simpel contractje in elkaar flansen, maar ik maak het mezelf te moeilijk denk ik.