Durf te vragen #3 (Deel 1)

Sommige broekjes hebben een dikkere pad, andere een wat dunnere. Een dikkere pad houdt gemiddeld ongeveer 25 ml bloed, dat zijn ongeveer 4 tampons, dus als je daar een dag mee rond komt hoef je niet tussendoor te verschonen. Er zijn verschillende soorten, maten en vormen!

Degene die ik ken die dit draagt, draagt het vooral ‘s nachts en op de laatste dagen van haar menstruatie. Is veel over te vinden op youtube als je zoekt op Th.inx.

1 like

@Luzarl en @tessel klinkt echt best wel chill voor lichtere dagen en s’nachts! Ik ga een rondje googelen.

Bij hema hebben ze het ook dacht ik

1 like

Hoezo vies? Het is je eigen bloed.

5 likes

Ja, dat in een onderbroek zuigt die je de hele dag draagt. Dat vind ik geen prettig idee. Poep is ook mijn eigen poep, maar dan vind ik het nog wel vies :grimacing:

9 likes

Wat een vergelijking :roll_eyes:

2 likes

Ziet eruit als een motje ofzo

Oh is voor mij echt precies hetzelfde. Vind jij je ongesteldheidsbloed niet vies?

Nee eigenlijk niet

6 likes

Ik had rond 20 september iets besteld en het 7 oktober binnen gekregen, dus écht snel!

2 likes

Nou ik ook niet maar als het 8 uur in je onderbroek heeft lopen broeien ben ik ook niet meer zo fan hoor.

15 likes

Ik ga mijn zusje echt zulk ondergoed cadeau geven zodra ze ongesteld wordt. Wat een verademing dat ze dan niet meer hoeft te sporten met maandverband dat zich dubbelvouwd waardoor je alsnog doorlekt.

Ik wil een nieuwe smartphone maar geen idee wat er nu zoal op de markt is. Kan iemand iets aanraden? Liefst Android, niet zo groot dat het niet meer in je zak past, goeie camera en genoeg geheugen. Liefst een lagere prijs natuurlijk maar ik sta open voor alles.

Ik ben heel positief over de telefoons van OnePlus. Heb zelf de 6, weet niet wat vandaag de dag verkocht wordt van dit merk.

1 like

Ik ben ook super tevreden over OnePlus. Echt de beste telefoon die ik ooit gehad heb! De batterij gaat suuuper lang mee en opladen gaat heel snel, het besturingssysteem is heel prettig en de fotokwaliteit is echt geweldig. Ik heb zelf een 7t en die is best groot, maar er is nu ook een Nord uit en die is geloof ik wat kleiner.

2 likes

Wat halen de abusers precies uit een abusive relatie? Als je zoveel te zeuren hebt op iemand, dan vind je de relatie toch ook niet leuk?
En kunnen die mensen nog gezonde relaties aangaan?

Het verschilt -zoals zo vaak - per persoon. Ik heb abusers meegemaakt die uit onmacht en woede zichzelf niet meer konden beheersen en het af reageerden op hun naasten. Ik heb ook abusers meegemaakt die subtiel en heel bewust langzaam aan mij van mijn omgeving probeerde te scheiden zodat ze me zich voor zichzelf konden hebben (en ik nergens anders heen kon).

In mijn ervaring heeft de abuser vaak een verkronkelde logica waardoor ze wat ze doen goedpraten. En ze vinden zelf zo’n relatie ook vaak niet leuk maar dat is dan in hun hoofd de schuld van het slachtoffer en niet hun eigen.

Ik weet niet of een abuser ooit een gezonde relatie kan hebben, misschien wel als ze inzien wat ze zelf fout doen en psychologische hulp krijgen. Zelf ben ik hem gepeerd ipv daarop te wachten dus heb er geen ervaring mee.

Edit: Qua wat ze eruit halen: Macht, controle etc. Of precies niks maar dat ze zo met zichzelf in de knoop zitten dat ze iedereen in hun probleem meesleuren.

Ja snap ik! Bij die tweede variant: kunnen die mensen dan ook alleen zijn, of hebben ze altijd iemand nog om te controleren? Ik kwam erop omdat ik een podcast luisterde over zo een relatie die eindigde in een moord en waarbij de man achteraf de vrouw bleef stalken. Ik heb dat in mijn omgeving ook gezien(niet de moord natuurlijk :stuck_out_tongue:) en ik vraag me af of die persoon ooit nog een gezonde relatie kan hebben.

1 like

Soms kunnen ze hun ex-slachtoffer moeilijk los laten en escaleert het (tot stalken of erger) of ze vinden ze vaak een nieuw persoon om op te fixeren. In mijn ervaring kunnen abusers slecht alleen zijn omdat ze vaak in veel vlakken van hun leven ongelukkig zijn en hun emotionele kapstok op een ander moeten hangen om gelukkig te kunnen worden. Vaak willen ze ook eigenlijk iemand die hun ego streelt en dat lukt minder goed alleen. :stuck_out_tongue:

Maar goed ik ben verder geen deskundige natuurlijk misschien lul ik maar wat, maar dit is wel onderdeel van wat ik met mijn eigen therapeut tijdens mijn verwerkingsproces besproken heb.

1 like