Durf te vragen #3 (Deel 1)

Emmy Noether (Wiskundige, een van de beste ooit en geprezen door Einstein), Marga Faulstich (Scheikundige, glas chemicus, eerste vrouwelijke leidinggevende bij Schott AG) of Ida Noddack (Natuurkundige, kernsplitsing is haar concept, ontdekker element Renium).

Niet perse vrouwen die een actieve feministische strijd hebben gevoerd denk ik, maar wel vrouwen die in een tijd dat vrouwelijke wetenschappers nog niet heel regulier waren baanbrekend onderzoek hebben gedaan. Waarbij het van Ida bijvoorbeeld bekend is dat ze niet altijd serieus genomen werd. In elk geval alle drie pioniers als je het mij vraagt.

7 likes

Ja die heb ik dus! Zou ze zo weer kopen op looks (maar niet op de droogcapaciteit van de droger. Duurt takke lang en de was blijft na 3 uur soms alsnog vochtig)

1 like

Hm apart. Ik gebruik het ook vooral voor beddengoed, handdoeken en sokken maar bijv beddengoed gaat ALTIJD in de knoop waardoor ik het tig keer uit elkaar moet halen en tig keer dat programma opnieuw moet draaien. (Misschien ben ik ook wel gewoon slecht in de droger gebruiken hoor Haha)

Iemand verstand van internetproviders? Ik moet er een gaan kiezen, maar ik heb echt geen ideee van wat normale prijzen zijn en wat een goede snelheid is…
Ik hoef er geen telefonie of tv bij, maar de kwaliteit/snelheid van het internet moet wel heel goed zijn omdat ik veel aan het videobellen ben voor m’n baan. Welke snelheid is dan aan te bevelen?

Bedoel je 50 mb/s downloadsnelheid of echt uploadsnelheid? Want zover ik gezien heb is 50 qua downloadsnelheid best laag, maar qua upload is 50 aan de hoge kant.

Ik zit bij KPN en heb 200 mb downloadsnelheid (upload geen idee). Ik werk de hele dag moeiteloos via wifi (wordt door werk afgeraden) en heb nooit issues. Kan alles tegelijkertijd doen ook, veilig via de VPN het werksysteem benutten, teamsen met beeld, radio streamen naar de sonos.

Haat hun klantenservice, maar maak me niet de illusie dat dit elders beter is. Betaal 54,99 per maand inclusief spotify premium en pakketkorting.

2 likes

Ik heb echt behoefte aan een kleine lichte laptop voor vergaderingen etc. Heb een iPad met toetsenbord, maar vind dat toch niet voldoen. Heb ook een zware grote super snelle ASUS-laptop, heerlijk voor thuis, maar echt niet handig om mee te nemen.

Zit telkens jaloers naar mensen met een Macbook te kijken, maar wellicht is er een goedkopere Windows-laptop die perfect is? Een Chromebook lijkt me niet per se handig ivm besturingssysteem.

Tips anyone…?!

1 like

Asus heeft mooie lichte Zenbooks

1 like

Let erop wat er uberhaupt mogelijk is met de aanslutiingen die je hebt. Zo konden wij alleen ziggo, wel goede download en upload (100 of 200 up geloof ik). En via pricewise kreeg ik 2 maandne geleden €75 cashback na 3 maanden, dus misschien ook nog een tip!

Oh dan heb ik niks gezegd haha.

Mijn volwassen huisvrouwen hart gaat hier sneller van kloppen. Wat een mooi en luxe ding!

3 likes

Ik heb al jaren acers die wat weghebben van macbooks, mensen denken op het eerste zicht ook vaak dat het een macbook is.

1 like

Is hier iemand die Pinterest gebruikt als zakelijk account, voor werk oid?

Heb een vraag / snap iets echt helemaal niet.

Iemand tips voor goede wijn bij Picnic?

Voor een collega ga ik twee cadeaus kopen, maar ik weet niet goed welke en wat ik kan kopen.

1. Ik ben op zoek naar een goede wijn mag wit of rood zijn. Het liefst bij de AH of Gall en Gall te koop. Max €10
  2. Een kookboek, mogen wat moeilijkere recepten zijn voor bakken of koken. Max €30/€35

Ik vind zelf altijd Hoophuis wel lekker! Voor een goedkope wijn issie prima

Ja, heb ik ervaring mee

Ziggo

Ik had dit 2 jaar geleden ook aan de orde bij hen, supertrage internet ineens.

Als je belt, vraagt ze wel eerst of je de online stapjes voor beter internet hebt gecheckt; ja! Maar vervolgens deed ze niet moeilijk over een nieuwe modem, en kwam de monteur langs om een nieuwe splitter op te hangen.

Onlangs ben ik verhuisd en vond het maandbedrag wel hoog na 8 jr nul acties en hoorde ook van nieuwe kortingen. Toen heb ik ook gebeld en “gedreigd” met weggaan. Kreeg korting EN weer een nieuw modem/monteur/splitter.

Dus ik zou dit laatste gewoon proberen! Ik ben wel van adres veranderd dus missch dan makkelijker om “opnieuw” klant te worden

1 like

Gewoon bellen en uitleggen dat het sloom is, dan gaan ze wat stappen doorlopen zoals kabels/splitter checken en je modem uitlezen, wellicht zetten zij m op een andere frequentie en werkt het al beter, anders kunnen ze zien of er een ander probleem is en wellicht monteur of nieuw modem sturen.

1 like

Mijn vriend dreigt elk jaar dat hij weg gaat en krijgt elk jaar weer korting :stuck_out_tongue:

1 like

Als een Engels boek geen probleem is: Half Baked Harvest Super Simple!

Zij heeft ook een site, daar kun je ook eens op kijken. Ik hou van haar recepten!

1 like