Durf te vragen #3 (Deel 1)

Wij hebben een Samsung (al een jaar of 5), ik ben er prima tevreden over, nooit problemen mee gehad. Het schijnt tegenwoordig niet meer zo te lonen om hele dure ‘degelijke’ wasmachines te kopen, omdat de ontwikkelingen op wasmachinegebied zo snel gaan dat je dan 20 jaar teveel water en energie gebruikt omdat je apparaat na 5 jaar grandioos ingehaald wordt door alle nieuwe apparaten. Dan kun je beter een goedkopere machine kopen die je na 5-10 jaar moet vervangen voor een zuinigere.

2 likes

Dank voor de antwoorden @Quinoa, @Marquez, @FrozenFlame en @Sedana. Heb er nu iets meer vertrouwen in :sweat_smile: Ik ben zondag begonnen met druppelen en heb dinsdag de afspraak.

2 likes

Kijk naar het vochtpercentage! Wij hebben geen droger en het was echt belangrijk dat de was er zo droog mogelijk uitkwam. Hebben nu LG, best blij mee maar niet exht vergelijkingsmateriaal haha

2 likes

Ik moet een pinwand maken over een bekende Duitser uit de geschiedenis (geen Hitler, haha) en ik wil het over een vrouw doen, het liefst een bekende feministe, maar ik kan niemand vinden uit de afgelopen 100/50 jaar… Hebben jullie een idee?

Adele Schreiber? Of is dat te lang geleden.

1 like

Hannah Arendt? Volgens mij was zij niet uitgesproken feministisch maar het is natuurlijk wel een van de weinige grote vrouwelijke filosofen uit die tijd dus in dat opzicht misschien wel leuk en ze heeft wel een interessant leven gehad.

3 likes

Misschien kun je het filmen voor tmi topic

1 like

leuke tip!! @vitaminwater ook bedankt!!

1 like

Emmy Noether (Wiskundige, een van de beste ooit en geprezen door Einstein), Marga Faulstich (Scheikundige, glas chemicus, eerste vrouwelijke leidinggevende bij Schott AG) of Ida Noddack (Natuurkundige, kernsplitsing is haar concept, ontdekker element Renium).

Niet perse vrouwen die een actieve feministische strijd hebben gevoerd denk ik, maar wel vrouwen die in een tijd dat vrouwelijke wetenschappers nog niet heel regulier waren baanbrekend onderzoek hebben gedaan. Waarbij het van Ida bijvoorbeeld bekend is dat ze niet altijd serieus genomen werd. In elk geval alle drie pioniers als je het mij vraagt.

7 likes

Ja die heb ik dus! Zou ze zo weer kopen op looks (maar niet op de droogcapaciteit van de droger. Duurt takke lang en de was blijft na 3 uur soms alsnog vochtig)

1 like

Hm apart. Ik gebruik het ook vooral voor beddengoed, handdoeken en sokken maar bijv beddengoed gaat ALTIJD in de knoop waardoor ik het tig keer uit elkaar moet halen en tig keer dat programma opnieuw moet draaien. (Misschien ben ik ook wel gewoon slecht in de droger gebruiken hoor Haha)

Iemand verstand van internetproviders? Ik moet er een gaan kiezen, maar ik heb echt geen ideee van wat normale prijzen zijn en wat een goede snelheid is…
Ik hoef er geen telefonie of tv bij, maar de kwaliteit/snelheid van het internet moet wel heel goed zijn omdat ik veel aan het videobellen ben voor m’n baan. Welke snelheid is dan aan te bevelen?

Ik game redelijk intensief online en heb het goedkoopste internet-only pakket van T-mobile. Gewoon 50mb/s uploadsnelheid. Nog nooit problemen mee gehad, ook bij videobellen niet. Betaal €30 pm.

2 likes

Bedoel je 50 mb/s downloadsnelheid of echt uploadsnelheid? Want zover ik gezien heb is 50 qua downloadsnelheid best laag, maar qua upload is 50 aan de hoge kant.

50 downloadsnelheid en 30 uploadsnelheid! Ik videobel dagelijks (voor werk) en game online met miljoenen anderen in een grafisch intense omgeving, terwijl m’n vriend netflixt en qua internet heb ik nooit problemen. Als je met een groter huishouden woont (4/5) man, zou ik 100 mb/s doen, maar voor 1 of 2 personen is dit prima.

1 like

Ik zit bij KPN en heb 200 mb downloadsnelheid (upload geen idee). Ik werk de hele dag moeiteloos via wifi (wordt door werk afgeraden) en heb nooit issues. Kan alles tegelijkertijd doen ook, veilig via de VPN het werksysteem benutten, teamsen met beeld, radio streamen naar de sonos.

Haat hun klantenservice, maar maak me niet de illusie dat dit elders beter is. Betaal 54,99 per maand inclusief spotify premium en pakketkorting.

2 likes

Ik heb echt behoefte aan een kleine lichte laptop voor vergaderingen etc. Heb een iPad met toetsenbord, maar vind dat toch niet voldoen. Heb ook een zware grote super snelle ASUS-laptop, heerlijk voor thuis, maar echt niet handig om mee te nemen.

Zit telkens jaloers naar mensen met een Macbook te kijken, maar wellicht is er een goedkopere Windows-laptop die perfect is? Een Chromebook lijkt me niet per se handig ivm besturingssysteem.

Tips anyone…?!

1 like

Asus heeft mooie lichte Zenbooks

1 like

Let erop wat er uberhaupt mogelijk is met de aanslutiingen die je hebt. Zo konden wij alleen ziggo, wel goede download en upload (100 of 200 up geloof ik). En via pricewise kreeg ik 2 maandne geleden €75 cashback na 3 maanden, dus misschien ook nog een tip!

Oh dan heb ik niks gezegd haha.