Durf te vragen #3 (Deel 1)

Het zou alleen negatieve gevolgen kunnen hebben als je moeder echt iets heeft ingevuld, zoals een pincode of wachtwoord.
Als het enkel geopend is heeft het voor zover ik weet geen kans om schade aan te richten.

1 like

Ik ben erachter gekomen dat het heeel veel uitmaakt naar welke opticien je gaat. Ging altijd naar een zelfstandige en die is overgegaan in eye.wish uiteindelijk is de opticien zelf weggegaan en ben ik daar gebleven want was bekend. Tot mijn laatste bril, twee jaar gehad en toch maar besloten naar een andere zelfstandige opticien te gaan (toevallig de oom van mijn vriend :joy:). En die vertelde mij dat de bril die ik toen had ze mij eigenlijk niet hadden mogen verkopen omdat die niet bij mijn gezicht paste (qua pasvorm). Was er ook een met kunststof neusvleugels die dus niet af te stellen was. Maar deze vleugels stonden veel te ver uit elkaar waardoor ze niet paste om mijn smallere neus.

Heb nu een bril met losse neusvleugels en die zit zoo veel beter. Maar dit was dus iets waar ik totaal geen verstand van heb en dus hoopte dat mijn opticien hier iets over had verteld. Niet dus.
Blij dat ik nu een opticien heb die dat wel doet.

3 likes

Ik heb de mijne nu sinds 2009 en heb ze zowel op de koelkast als op een muur met magneetverf gehad en er is nog nooit iets misgegaan gelukkig :grin:

2 likes

Dit ziet er superhandig uit, maar ik heb weleens gehad dat er wat magneten van de koelkast af vlogen als de deur vacuüm trok. Nooit gehad? :joy:

Oh ik was nog niet zover met lezen, maar top. Ga ik er ook eens naar kijken!

De sns bank adviseert om je Windows computer of Android telefoon na te laten kijken als je op een link hebt geklikt. Mijn vriend deed dat ook eens zonder in te vullen, maar zijn rekening was uit voorzorg direct geblokkeerd. Door de interne beveiliging van Apple producten zou het daarbij niet nodig zijn, volgens hun.

Na te laten kijken? Door wie? Klinkt als een standaardpraatje hoor. Een medewerker van een telefoonwinkel gaat heus niet iets vinden als er daadwerkelijk iets op is komen te staan.

Thanks voor deze tip! Mijn bril glijdt steeds af doordat de touwtjes van het mondkapje te glad zijn, dit gaat me helpen!

1 like

Ja ik heb die stories ook gezien, zag er zo satisfying uit :blush: Ik heb alleen helaas maar een kastje met een deur en die is heel ondiep, dus ik kan m’n spullen niet ver genoeg naar achter schuiven om daar ruimte voor te maken ):

Hier heb je nu niet meer zoveel aan maar waarschijnlijk is je montuur te groot… Een goede opticien hoort daar ook naar te kijken, niet iedereen past elk montuur goed. Bij een smallere neusbrug of kleiner hoofd blijven grotere zwaardere monturen soms niet goed zitten (ik heb zelf ook een klein hoofd :stuck_out_tongue: )
Je kunt met het verbuigen van de oortjes natuurlijk een beetje bijstellen (hij hoort aan te sluiten maar niet te strak te zitten) maar niet helemaal.
Zoals iemand hierboven ook zei kun je proberen of hij met sporttips (rubberen hoesjes die je om de achterkant van de pootjes schuift) beter blijft zitten.
Ik hoop dat het lukt om hem beter te laten zitten, en ik zou er zeker op letten bij een eventuele volgende bril!

@Marquez ik heb inderdaad een sleutelvormige neusboog, losse neusvleugeltjes gaan bij mij heel erg irriteren

2 likes

Ik denk dat hij ook nog niet helemaal goed afgesteld staat! Hij zit helemaal niet tegen de zijkant van mijn hoofd. Hij steunt alleen op mijn neus en achter mijn oren. Misschien dat het ook daar aan ligt. Ik ga vanavond langs de opticien en anders misschien toch maar die oorrubbers bestellen.

Bedankt allemaal!

1 like

De pootjes moeten ook niet tegen de zijkant van je hoofd lopen hoor! (je slapen zeg maar)
Ik bedoelde dat hij achter je oren helemaal de vorm van je schedel moet volgen en bij je neus ook gewoon moet aansluiten.
En die rubbertjes zal je opticien ook wel hebben als het goed is.

Heeft iemand DE tip om aan een Engelssprekend persoon (vs) de ā€˜ui’ klank uit te spreken? Dus zoals in huis/uiteten/uitlaten etc. Ik weet niet hoe ik die klank het beste kan overbrengen. De rest lukt wel ofwel redelijk maar de ui lijkt nergens op en in de Nederlandse taal gebruik je die toch best veel. Ik weet het gewoon niet.

1 like

Haha wat een gedoe allemaal! Ik ga er naar laten kijken :blush:

1 like

Ui is een beetje zoals de ou in out als je het met een Schots accent uitspreekt :grin:

4 likes

Iemand hier had het laatst over een pakket voor je tuin, met boompjes, planten en zo, maar ik weet niet meer waar je dat online kon bestellen… is er iemand die dat toevallig weet?

Weet iemand een leuk merk of leuke (online) winkel waar ik kantoorartikelen kan kopen? Uiteraard al gekeken bij Bruna, Hema etc maar vind dat allemaal zo standaard. Wil graag mijn thuiswerkplek een beetje opvrolijken met leuke schriften, pennen, sticky notes etc

Sostrene grene heeft onlangs een webwinkel geopend!

1 like

Sissy boy of paperchase?

@Pax @Rozevarken thnx! Ga meteen even kijken

1 like