Durf te vragen #3 (Deel 1)

@Memoria @anon4388265 in de biggen van Katja zitten geen dierlijke ingrediënten. Maar wel een mededeling dat er mogelijk sporen van melk in kunnen zitten. Komt dit dan van kruisbesmetting in de fabriek? En zijn de biggen daardoor niet vegan?

Edit: ik zie dat die mededeling ook bij de Hema leeuwen staat.

Dat ligt aan wat je prettig vindt. Meestal betekent het dat in die fabriek ook producten met melk gemaakt worden en idd kruisbesmetting plaats kan vinden. Sommige vegans eten ook die producten niet, maar anderen vinden dat niet zo’n probleem.

1 like

Dat komt omdat Katja bijenwas gebruikt voor de glans, daarom zijn ze niet vegan!

Ohja daar heb ik helemaal over heen gelezen, dankje!

1 like

wie weet hoe dit ding heet:

het is zo’n ding waar je soort van je gezicht mee scrubt maar als ik op gezichtsborstel oid zoek krijg ik alleen elektrische exfoliators

Ik heb gezocht op siliconen gezichtsborstel / gezichtsreinigingsborstel en dan komt er wel wat voorbij (bij bol ook voor een paar euro)

Moleskine schetsboeken zijn super fijn! Verder een kneedgum? Klinkt simpel maar is echt heel handig. Misschien materiaal die je met kleurpotloden goed kunt gebruiken zoals markers (Copic Markers zijn de beste maar suuuper duur, Ohuhu Markers zijn een goed alternatief).

Zelf gebruik ik ook graag de Prismacolor Col-Erase kleurpotloden omdat ik graag met gekleurd potlood schets (geen grafiet vlekken op het papier) en die kun je uitgummen, super handig.

1 like

Ik was zo in de war, dacht dat er een heel topic over teken was, wat je moest doen als je een tekenbeet had ofzo :sweat_smile:

22 likes

Weet iemand een goed merk voor een semi-/demi permanente kleurspoeling voor bruin haar. Wil wel een kleurspoeling die je daadwerkelijk er uit wast na enige tijd.

In die link staat nire face prep tool haha of is dat niet wat je zoekt?

iemand hier die bij de b.agels & b.eans gewerkt heeft en mij het recept van de warme tuna melt bagel kan verraden? heb daar opeens zó’n zin innnnn

Het is tonijnsalade van Fish Tales, weet niet of je die ook als particulier kan kopen eigenlijk. Gaat gewoon met een plak cheddar erover in de oven (6min op 180, je legt de belegde onderkant bovenop de bovenkant) en je krijgt er rode ui en kappertjes bij.

2 likes

Nee die heb ik nu via goodiebox maar zoek een vervanger haha

Hoe zien jullie arbeidsvoorwaarden eruit?
Salaris:
Vakantiedagen:
Bonus:
Extra’s:
Hoeveel uur werk je?

Ben zelf een beetje aan het oriënteren wat normaalnis voor een nieuwe baan.
Van mij huidig
Salaris: 3400
Vakantiedagen: 28
Extra’s: leaseauto en onkostenvergoeding 30 eur
Ik werk 40 uur

Ik denk niet dat je alleen met deze factoren kan kijken wat normaal is.
Het maakt al heel veel verschil hou oud iemand is, in welke sector zij werken, passende vooropleiding etc.

Edit: je zou nog in het kasboekjes topic kunnen kijken. Daar staan best veel lijstjes met o.a. het salaris.

9 likes

Nee foreo is op stroom (denk ik? Een batterij? Zoiets)
Maar heb het gevonden!

Vraag: iemand koopt iets van mij via Vinted en stuurt een verzendlabel waar ik het naartoe kan sturen. Ik print dat label en stuur het pakket op. Het pakket is daar blijkbaar niet aangekomen (geen idee waarom, adres bestaat wel) en word weer naar mij teruggestuurd. Diegene vraagt het mij opnieuw op te sturen naar een ander adres. Helemaal prima uiteraard, maar de verzendkosten zijn toch voor de koper?

Ja, die konen mij ook niet vertellen waarom het niet bezorgd was.

Heeft iemand een goede tip voor een beker waarin je goed soep kan meenemen?
Fiets naar het werk dus kan hem niet rechtop vervoeren. Als ik google kom ik van alles wel tegen maar als je dan de reviews leest dan staat er toch wel dat het niet helemaal lekvrij is.
Hoeft er niet warm in te blijven oid, heb een magnetron op het werk.

Ik gebruik deze voor yoghurt en is lekvrij! Volgens de beschrijving kan je er ook soep in meenemen.

1 like