Durf te vragen #3 (Deel 1)

Nee foreo is op stroom (denk ik? Een batterij? Zoiets)
Maar heb het gevonden!

Vraag: iemand koopt iets van mij via Vinted en stuurt een verzendlabel waar ik het naartoe kan sturen. Ik print dat label en stuur het pakket op. Het pakket is daar blijkbaar niet aangekomen (geen idee waarom, adres bestaat wel) en word weer naar mij teruggestuurd. Diegene vraagt het mij opnieuw op te sturen naar een ander adres. Helemaal prima uiteraard, maar de verzendkosten zijn toch voor de koper?

Ja, die konen mij ook niet vertellen waarom het niet bezorgd was.

Heeft iemand een goede tip voor een beker waarin je goed soep kan meenemen?
Fiets naar het werk dus kan hem niet rechtop vervoeren. Als ik google kom ik van alles wel tegen maar als je dan de reviews leest dan staat er toch wel dat het niet helemaal lekvrij is.
Hoeft er niet warm in te blijven oid, heb een magnetron op het werk.

Ik gebruik deze voor yoghurt en is lekvrij! Volgens de beschrijving kan je er ook soep in meenemen.

1 like

Ah deze lijkt top. Ook allemaal goede reviews. Deze ga ik bestellen, dankjewel!

Ik heb een hoop walnoten uit de tuin van m’n ouders gekregen. Ik heb ze echter even laten liggen en nu komen er bij sommige al scheuten uit de schelp. Zouden deze nog eetbaar zijn? Vanbinnen zien ze er oke uit.

Als ik op Tiktok ben ingelogd en ik wil filmpjes van 1 speciek persoon zie en ik bezoek het account van die persoon, kan die persoon dan zien dat ik de filmpjes en 't account bekeken heb?

Nee

1 like

Let the stalking game begin :sunglasses:

2 likes

Voor diegene die zich aan een financieel weekbudget houden, wat helpt je om je er ook echt aan te houden?

Ik merk dat het me qua boodschappen wel lukt, maar voor overige zaken vind ik het zo moeilijk. Dan ben ik zo snel geneigd om alvast geld van de volgende week te pakken met het idee dat ik volgende week wel minder zal besteden. Maar uiteindelijk ga ik natuurlijk volgende week niet minder besteden en aan het eind van de maand haal ik dan weer geld van een spaarrekening, wat ik eigenlijk helemaal niet wil.

Ik doe het allemaal digitaal omdat mijn aankopen ook vooral digitaal zijn.

1 like

Misschien aan het begin van de maand je geld in potjes verdelen op je spaarrekening. Wanneer je dan iets koopt dan kijk je uit welk potje het moet halen en boek je het over naar je lopende rekening. Zodra het potje leeg is kan je niets meer van die ā€˜categorie’ kopen. Verder kan je ook kijken of je ā€˜overig’ verder kan uitsplitsen om het in potjes te verdelen.

1 like

Hm dat is wel een idee. Ik verdeel het nu in potjes per week maar ik kan overwegen potjes per categorie te maken, kleding, verzorging, sociaal etc dus. Ik weet dat ik blijf onderhandelen met mezelf.

Werkt er iemand met een systeem waarbij je echt geen /moeilijk geld kan pakken behalve met een goede reden?

1 like

Overmaken naar iemand anders zn spaarrekening :crazy_face:

Ik maak het soms over naar mn vriend

3 likes

Vrienden zoeken waarmee je een spaargroep opricht, zo krijg je je geld maar 1x per jaar.

5 likes

Ik heb van vroeger nog een rekening extra (gescheiden ouders). Een paar jaar geleden toen ik veel moeite had met sparen ben ik die gaan gebruiken om extra geld naar over te maken. Ik weet de pincode niet en ik heb geen internetbankieren (andere bank dan mijn reguliere rekening). Dus ik moet in principe naar de bank zelf om geld over te maken (of nieuwe pincode aanvragen). Die drempel is enorm haha. Nu maak ik maandelijks €50 over, dat merk ik niet echt en toch spaar je jaarlijks minstens €600. Ook dingen als belastingteruggave stort ik daar op.

Als mijn auto/wasmachine/iets anders groot stuk gaat, weet ik zeker dat ik iets achter de hand heb.

7 likes

Pohh dat is een goede tip !!

Mijn vriezer vriest elke twee weken echt helemaal aan (zeg je dit zo?), anyway: altijd ijs onder en boven. Het is zo’n vriesvakje aan de bovenkant van m’n tafelmodel koelkast, dus elke vierkante cm is welkom.

Heeft iemand een tip hoe ik dit kan voorkomen? Ik ontdooi het altijd door een warme bak water erin te zetten, het ijs eraf te schrapen en dan droog te maken. Echt een kutwerk 2 x per maand haha

Zit het rubber wel goed aangesloten/kan de deur wel goed dicht? Bij mij klikt het echt (deurtje in een tafelmodel), waardoor ik van dat vriezen niet echt last van heb. Volgens mij heeft het daar in ieder geval vaak mee te maken, want het vocht om te bevriezen moet ergens vandaan komen.

En huur je? Want dan zou ik het aankaarten bij de verhuurder, misschien krijg je een nieuwe koelkast.

1 like

Hebben meer mensen problemen met Spotify vandaag? Ik kan vanaf mijn telefoon niet meer streamen naar m’n Chromecast en ik kan op mijn laptop niet meer inloggen. Gaat via Facebook en dat is geblokkeerd ofzo? Kan echt nergens een oplossing vinden, zo irritant!

Inmiddels gedeeltelijk opgelost: kan inloggen op laptop maar zie niet meer al m’n afspeellijsten en telefoon werkt dus ook nog niet. Ligt wss aan een update.