Durf te vragen #3 (Deel 1)

Ik heb van vroeger nog een rekening extra (gescheiden ouders). Een paar jaar geleden toen ik veel moeite had met sparen ben ik die gaan gebruiken om extra geld naar over te maken. Ik weet de pincode niet en ik heb geen internetbankieren (andere bank dan mijn reguliere rekening). Dus ik moet in principe naar de bank zelf om geld over te maken (of nieuwe pincode aanvragen). Die drempel is enorm haha. Nu maak ik maandelijks €50 over, dat merk ik niet echt en toch spaar je jaarlijks minstens €600. Ook dingen als belastingteruggave stort ik daar op.

Als mijn auto/wasmachine/iets anders groot stuk gaat, weet ik zeker dat ik iets achter de hand heb.

7 likes

Pohh dat is een goede tip !!

Mijn vriezer vriest elke twee weken echt helemaal aan (zeg je dit zo?), anyway: altijd ijs onder en boven. Het is zo’n vriesvakje aan de bovenkant van m’n tafelmodel koelkast, dus elke vierkante cm is welkom.

Heeft iemand een tip hoe ik dit kan voorkomen? Ik ontdooi het altijd door een warme bak water erin te zetten, het ijs eraf te schrapen en dan droog te maken. Echt een kutwerk 2 x per maand haha

Zit het rubber wel goed aangesloten/kan de deur wel goed dicht? Bij mij klikt het echt (deurtje in een tafelmodel), waardoor ik van dat vriezen niet echt last van heb. Volgens mij heeft het daar in ieder geval vaak mee te maken, want het vocht om te bevriezen moet ergens vandaan komen.

En huur je? Want dan zou ik het aankaarten bij de verhuurder, misschien krijg je een nieuwe koelkast.

1 like

Hebben meer mensen problemen met Spotify vandaag? Ik kan vanaf mijn telefoon niet meer streamen naar m’n Chromecast en ik kan op mijn laptop niet meer inloggen. Gaat via Facebook en dat is geblokkeerd ofzo? Kan echt nergens een oplossing vinden, zo irritant!

Inmiddels gedeeltelijk opgelost: kan inloggen op laptop maar zie niet meer al m’n afspeellijsten en telefoon werkt dus ook nog niet. Ligt wss aan een update.

De meest duurzame tip is ook de saaiste: zorg voor concrete spaardoelen zodat je minder snel verleid bent om onzinaankopen te doen.

2 likes

Denk best reëel, volgens mij is je gas best hoog ingeschat voor een appartementje van 50m2. Ik schat hem zelf altijd liever iets te hoog in dan te laag. Krijg liever wat geld terug aan het einde van het jaar dan dat ik moet bijbetalen. Electra is niet zo duur vergeleken met gas dus daar zal het niet zo’n groot verschil maken. Bij gas moet je wel weten wat daarin je verbruikt zit, ook verwarming of niet, omdat je bijvoorbeeld stadsverwarming hebt? Dat is de grootste kostenpost, koken is veel minder verbruik. Of kook je elektrisch? Maakt ook uit voor je inschatting, en je stookgedrag natuurlijk.

Nee je moet naar Engeland zwemmen en de kaart zelf bezorgen, wel aan de linkerkant van de zee zwemmen he.

33 likes

Ja kan!

1 like

Dan zit je zeker goed lijkt me! Mijn vriend en ik hebben drie jaar op 52m2 gewoond. Het was wel een appartement uit 2007, dus ons verbruik zal daardoor wat lager liggen. Daarnaast werken we ook allebei fulltime, dat maakt natuurlijk ook wel uit! Vorig jaar hebben we daar 274m3 gas gebruikt en 1374 kWh.

Haha ik had deze situatie dus deze week en toen had ik de zegels al opgeplakt, maar was toch bang dat het niet aankwam dus heb ze er weer af gehaald en een code voor eu gekocht :grimacing:

Dank beiden! @Nefertiti @Totoro ‘Helaas’ is alles nog super netjes, dus ik denk dat ik gewoon minder vaak mijn vriezer moet opendoen.

Ik heb een nieuwe laptop nodig (ik gebruik een MacBook uit 2009 ofzo). Maar nu komt er dus binnenkort een nieuw soort MacBook uit met een ander soort chip. Ik heb hier echt totaaaal geen verstand van, en als ik Google krijg ik er veel te veel info over.
Eigenlijk wil ik gewoon weten of het slim is om nu een nieuwe te kopen of nog af te wachten. Ik ben vooral bang dat deze oude nu minder lang updates zullen krijgen etc. en ik wil wel dat ie lekker lang meegaat.

Het hangt er echt heel erg vanaf wat je ermee wilt doen of het de moeite waard is. En daarbij: wat je wilt uitgeven?

Ik ben ook van plan een een nieuwe aan te schaffen. Ik heb nu een MacBook Pro uit 2011 en na heel veel vergelijkingsvideo’s bekijken ben uitgekomen op de 13-inch 2020 Pro met i5 processor.

Persoonlijk zou ik ook niet wachten op de nieuwe lichting, want die computers blijven maar komen, maar ik snap je twijfel.

Ja! Mijn vriend staat ook echt een kwartier onder de douche ofzo, ik meestal 5 minuutjes.

Ik ben even gaan graven en ik las dat bij de overgang naar intel(?) er nog maar twee jaar updates beschikbaar werden gesteld en daarna was het klaar.
Ik hoop een laptop toch wel een heel stuk langer te kunnen gebruiken dan dat, maar of dat nu ook zo zal zijn is helemaal niet zeker.
Had ik er maar een jaar geleden een gekocht dan was het niet zo’n issue haha.

Waarom gaan alle tijdschriften nu over moederschap? Is november moedermaand ofzo?

image

5 likes

Ah op die manier. Dan zou je nog even kunnen wachten tot de officiële Keynote, want het zijn nu nog speculaties en tegen die tijd weet je het zeker.

1 like

Ja ik moet ook gewoon geduld hebben eigenlijk :disappointed:
Hopelijk schieten ze een beetje op met die nieuwe Keynote

1 like

Heeft iemand ervaring met de panty’s van Gambettesbox? Ze hebben nu een leuke actie, dus ik wil het proberen, maar is het qua kwaliteit een beetje oké?