Ja, capaciteitsverlies is normaal. Elke oplaadbare accu, dus ook die in elektrische voertuigen, hebben een capaciteitsverlies. Het percentage wat je verliest hangt samen met het aantal laadcycli, temperatuur tijdens het laden etc.
Heeft iemand tips waar je leuke zakelijke presentjes kunt bestellen? Dus ook dat de levering etc geregeld wordt. Er is zoveel aanbod en het lijkt allemaal op elkaar :-). Zou t liefst iets lokaals doen (Amsterdam) maar daar kan ik dan weer niet zoveel in vinden.
Weet iemand waarom ik mn Spotify niet kan verbinden met m’n Chromecast? Tot vorige week of iets kon ik dat wel.
Ik heb m’n Spotify al gekoppeld met m’n “home”- app, mijn Chromecast opnieuw ingesteld en ik kan volgens mij niks installeren op mijn tv.
Is er al een andere app verbonden met je chromecast? Als ik Videoland kijk en naar YouTube wil, dan kan ik gewoon YouTube starten zonder Videoland af te sluiten en dat kan met spotify niet. Kun je via instellingen in spotify naar apparaten gaan en dan menu apparaten, staat daar wel je tv bij?
Wat nu volgt is een beetje wetenschap van de koude grond, alvast een waarschuwing.
Ik heb een aantal van die studies die in dat overzichtsartikel genoemd worden geopend, daar hebben ze het over gebruik van >1500mcg vitamine A/dag en dat dat een verhoogd risico oplevert op longkanker bij rokers/voormalig rokers. Als je vitamine A van de dermatoloog krijgt om op je huid te smeren krijg je een crème met 0.5mg/g vitamine A. Laten we zeggen dat je je hele gezicht twee keer daags dik met dat spul insmeert en 2.5g gebruikt, dan smeer je 1.25mg (=1250mcg) vitamine A op je gezicht. Uit die crème wordt 1-7% opgenomen in de systemische circulatie, dus je neemt dan 12.5-87.5mcg op.
Ik verwacht (maar dat zou je op moeten zoeken) dat ‘gewone’ huidverzorging met vitamine A minder van dat spul bevat dan medicinale crèmes met vitamine A. Dan kom je dus bij lange niet aan de doseringen in je lijf die in die studies gebruikt worden, ik zou dus denken dat het risico niet al te groot is.
En het gaat in die studies om risico’s bij mensen die al roken, als jij in die groep valt is de winst van stoppen met roken vele malen groter (op alle mogelijke gezondheidsgebieden) dan het vermijden van een minimale hoeveelheid vitamine A in gezichtscrème.
Nee helemaal niks en via instellingen kan ik hem ook niet verbonden.
Maar op een of andere manier lukt het via google assistent wel. Heel raar!
Dankje!
Ja raar he, deze melding heb ik ook al een week!
Heb je Apple en onlangs ge-update? Daar kan het aan liggen (lag het tenminste onlangs bij mij aan).
Wat zijn goede apps om samen met je partner een boodschappenlijstje of to-do-lijst bij te houden? Ik wil er graag vanaf m’n mobiel en vanaf de computer bij kunnen
Voor to do lijstjes heb ik To Do van Microsoft en die kan ik op de computer aanpassen en op mijn telefoon. Geen idee of dat samen met je partner kan trouwens.
Voor boodschappen gebruiken we de AH app, dan kunnen we ook meteen aangeven welk product we specifiek willen. En kunnen we heel makkelijk rekening houden met de bonus en de prijzen zien.
Wij gebruiken google keep, niet per se enkel voor todolijstjes, houden er ook recepten in bij.
Voor werk gebruik ik todoist voor lijstjes, kan je ook delen.
Ik heb dat een paar keer gedaan met een hele oude iPhone en kreeg daar maar €25 ofzo voor (begin dit jaar dat bedrag gekregen voor een iPhone 5S) maar ja wat jij zegt: had echt geen zin in marktplaats en anders ligt dat ding toch maar te verstoffen hier
Heb trouwens zelf niet gehad dat ze een ander bedrag gaven dan ze van tevoren hadden gezegd. Maar ik lees het inderdaad weleens.
Iemand verstand van Griekse adressen? Ik kom er niet uit wat nou de straat, regio, plaats etc. is en de ontvanger begrijpt me niet en Google Maps is een bitch.
Oichi sygnomi
Ik ben docent en krijg ook altijd dat kladpapier erbij maar geen idee waarom haha. Ik kijk er nooit naar en lever het maar tegelijkertijd met het examen in. Geen idee wat ze er dan verder mee doen.
Ik snap wel dat je het moet inleveren om te voorkomen dat je bijvoorbeeld examenvragen overschrijft, maar waarom het daarna niet gewoon weggegooid wordt
Linea recta de papierbak in. Gaat er ook om dat er geen info mee naar buiten wordt genomen.
Iemand ervaring met het succesvol beroep doen op de wettelijke garantie plicht voor een telefoon?
Mijn telefoon (Apple) is dus stuk, 3 jaar oud, gaat helemaal niet meer aan en valt dus buiten de standaard garantie van 2 jaar. Apple noemde de wettelijke garantie die je hebt en moet verhalen bij de verkoper. Maar dat is natuurlijk erg moeizaam want dat wil de verkoper natuurlijk niet doen… dus ben benieuwd of iemand ervaring daarmee heeft en/of tips?
Vroeger op mijn middelbare school wilde mijn wiskundeleraar de kladjes ook hebben. Volgens mij om te kijken wat je logica achter je uitkomsten was etc. Daar kreeg je geen cijfer voor maar hij kon dan wel zien of je zomaar 0,38288483 had opgeschreven of dat je wel ongeveer de goede berekening had gedaan met ergens gewoon een getal verkeerd.
Als ik een beetje google vind ik informatie terug dat je een telefoon 2 jaar deugdelijk moet kunnen gebruiken en dat sowieso de bewijslast bij jou ligt om aan te tonen dat het defect niet jouw schuld is. Op de website van rijksoverheid lees ik zelfs dat er geen wettelijke termijn is omdat elk product een andere levensverwachting heeft.
Heel eerlijk is de dagwaarde ook nog maar een klein deel van de aanschafwaarde na 3 jaar. Gaat niet in verhouding staan tot een reparatie/vervanging want het is een, waarschijnlijk zeer, intensief gebruikt voorwerp en is vermoedelijk economisch total loss. Als je een rechtsbijstand hebt zou je nog vrijblijvend bij hen kunnen informeren, maar ik zou me zelf moeite besparen hier werk van te maken…