Durf te vragen #3 (Deel 1)

Heb je ooit aangegeven dat je met de belastingdienst wil mailen?
Nee ik zou niet op de link klikken en morgenochtend gelijk ff bellen met het algemene nr vd fiscus en navraag doen

2 likes

Je kan je lampen wel in woning zetten en dan in je swipe down menu, maar dat is niet helemaal hetzelfde

Is nep denk ik!

Ik vond dit op hun site:

En ook op een andere pagina vd site van belastingdienst staat dat je altijd naar een iban over moet maken. Dus niet via ideal of iets dergelijks.

Daarbij geloof ik nooit dat ze voor een bedrag van 14eu over gaan tot beslaglegging. Sterker nog, volgens mij mĂĄg dat niet eens. Omdat de kosten voor beslaglegging hoger zijn dan het te betalen bedrag.

5 likes

Dankjulliewel iedereen :heart: ik heb mn definitieve aanslagen van 2019 gevonden en daar staat dat ik 0eu moet betalen, en ik ga morgen ook even bellen denk ik. Ik kan me ook niet voorstellen dat belastingsdienst ooit een link naar ideal zou sturen zoals dit maar de email maakte me in de war

Ja kan me voorstellen dat het je in de war bengt hoor! Ik zou ook mega twijfelen.

Wat ook nog gek is, is dat noreply@belastingdienst.nl wel genoemd wordt op hun site als zijnde hun emailadres. Dus ben eigenlijk wel benieuwd. Zou je een update willen geven morgen als je gebeld hebt? :blush:

2 likes

Ideal links sturen ze idd nooit! Sowieso worden dit soort emails niet verstuurd vanuit de belastingdienst. Is gewoon spam.

Edit: maar wat @FrozenFlame zegt vind ik ook wel beetje gek. Maar onthoud nooit op betaallinkjes klikken want zo werkt de belastingdienst niet.

2 likes

Ik heb laatst ook een phising mail van “marktplaats” gekregen en dat was ook vanuit noreply@marktplaats.nl. Door het mailadres begon ik ook te twijfelen, maar het was echt oplichterij.

2 likes

Ja tegenwoordig is emailadres ook niet echt meer iets waarvan je kan afleiden echt/nep helaas.

Zag net trouwens nagenoeg hetzelfde mailtje die @Kurisu had ontvangen op onderstaande site. Wel jammer dat ze daar dan geen afzender bij zetten. https://www.fraudehelpdesk.nl/valse-email/belasting-5/

2 likes

Ik heb het gegoogled en gecheckt en ik ken er zo weinig van maken :sweat_smile: ik heb er wel een Duitse server als afzender van gevonden, lijkt me niet logisch met nl belastingdienst. Ga toch morgen bellen voor de extra zekerheid, mijn angststoornis kan dit niet aan (hoewel ik nu wel meer gerustgesteld ben)

Het was inderdaad gewoon :tada: spam :tada:
Ik snap altijd zo goed dat mensen opgelicht worden als ik dit soort mails zie

10 likes

Ja, ik ook hoor! Het komt echt heel echt over. Goed dat je het hier gevraagd had en vandaag hebt gebeld! :blush:

1 like

Is er iemand die weet hoe ik de cookies van Videoland kan accepteren op een smart tv?:thinking:

Ik heb iPhone oortjes de al 5 jaar mee gaan, dus ik zou die aanraden haha.

4 likes

Doe je er een knoop in of rol je ze los op? Bij mij hielp het vaak wel om ze los in een zakje te doen

@jigglypuff je kan water wel omhoog brengen https://nl.wikihow.com/Water-verhevelen
Een stuk tuinslang kun je bij een doe het zelf zaak vinden

Bericht verplaatst naar ander topic

Weet iemand een echt lekkere ketchup? Ik vind Heinz niet echt lekker. En ik vergeet telkens bij de snackbar te vragen welke ketchup ze daar gebruiken. Of weet iemand misschien welke ketchup ze doorgaans in snackbars gebruiken? Dan vind ik een patatje ketchup zo lekker, beter als mayo :astonished:

Ik wil heel graag een keer online afspreken met meerdere vrienden tegelijkertijd. Bijvoorbeeld een pubquiz of een ander leuk spel. Heeft iemand van jullie tips?

Cards against humanity online? Tijdje terug speelden mensen hier ook veel pictionary online. Ik heb voor een groep studenten ook een quiz met persoonlijke vragen die je niet zo vaak stelt gemaakt, kwamen veel leuke discussies uit, maar met vrienden is het misschien minder leuk omdat je al weet wie er met een beer of een bij zou vechten haha

Oliehoorn is een merk wat in veel snackbars gebruikt wordt

1 like