Durf te vragen #3 (Deel 1)

Ik doe de hoogste stand en dan 4:30 minuten. Echt goed checken steeds want 15 seconden te lang kan al voor aangebrand(e stukken) zorgen! Ik weet niet of de jouwe dezelfde temperaturen heeft op de hoogste stand dus begin met 3 minuten ofzo en check dan elke 15 of 30 seconden even (pizza een klein stukje optillen en onderkant bekijken). Succes!

Van welk merk vinden jullie sportleggings het fijnst en lang mooi blijven?

Nike. Mijn H&M leggings gaan kapot bij de naden na 3 jaar

1 like

Ja HM heb ik eentje die mooi bleef maar een andere gaat echt bij de naden ook kapot dus wil wel andere kopen maar zoveel merken…

Ik heb 3 weken geleden een nieuwe spijkerbroek gekocht, wel met veel elastaan.Nu ziet hij er zo uit:

broek

• terug gaan naar de winkel
  • zo laten, had je maar beter op de kwaliteit moeten letten
  • iets anders

0 stemmers

Ik moet voor mijn stage een tetanus vaccinatie gehad hebben. Als ik die google, zie ik dat die is opgenomen in het rijksvaccinatie programma, dus ik neem aan dat ik die als kind wel gehad heb. Moet ik die nu als midden-20er nog eens krijgen? Volgens mij niet, maar een andere stagiare (duits-nederlands) moest het wel nog halen dit jaar

Tetanus vaccinatie moet je om de 10 jaar.

1 like

DTP verloopt na 10 jaar. Volgens mij krijg je hem rond je negende, dus dan zou je inderdaad een nieuwe moeten halen.

1 like

@Mimosa @monkeyslut @Doperwt Super, dankjewel voor de snelle antwoorden. Dan ga ik uitzoeken hoe ik er een kan krijgen haha

1 like

Je kan gewoon een afspraak maken bij de GGD! Ik heb DTP twee jaar terug gehad voor een vakantie, voor de reisvaccinaties maak je een afspraak voor een consult en dan wordt er wat meer over de vaccinatie verteld. Vervolgens kun je de vaccinatie ook direct krijgen (of nog nadenken en een tweede afspraak maken). Daarna moet je bij de balie betalen.

1 like

Als je aanvullend verzekerd bent heeft je zorgverzekeraar soms contracten met bepaalde aanbieders, dan krijg je ze niet vergoed als je ze ergens anders haalt!

1 like

Helaas niet aanvullend verzekerd :grimacing: Dus daar heof ik me geen zorgen over te maken :’)

@George wow ik zocht het even op en de dichtsbijzijnde GGD kan ik alleen met de trein heen, lijkt me niet dat dat een goede keuze is met corona. Ik had al een reminder gezet om morgenochtend de huisarts te bellen, ik dacht dat die wel zou weten waar ik het kan halen in mijn stad haha

Gymshark

Ik kreeg hem gewoon bij de huisarts! Later bleek wel dat ik hem ‘‘gratis’’ had kunnen krijgen bij instanties die waren aangesloten bij m’n zorgverzekeraar. Leuk voor de volgende keer.

1 like

Vaak als ik een (langer) stuk heb gefietst

1 like

Ik denk dat het komt door het lange zitten.
In ieder geval heb ik er ook last van na een hele dag thuiswerken.
Bij mij is het vooral mijn houding waardoor ik er last van krijg. Ik hang wat naar achter, waardoor het meeste gewicht op o.a mijn stuitje komt. Zodra ik goed rechtop ga zitten merk ik dat de pijn direct weg gaat/minder word.

1 like

Long shot maar kent iemand mooie (kunst)boeken over handen? Dus met fotografie, sculpturen, tekeningen, etc van menselijke handen. Niet over de anatomie (tenzij oude anatomische platen mss) of hoe je een hand tekent oid

1 like

Wat mij al een tijdje dwars zit: wat is nou de tekst van de tune van “de wild in de middag” op radio 2? Ik versta “stap in je paard vlug naar huis toe gaan” maar dat slaat natuurlijk nergens op

Maar stap IN je paard? :thinking::joy:

Late reactie maar ik heb hem bij de huisarts op amsterdam centraal mogen halen voor 20 euro hahah (was een onhandige situatie) dus in overleg met je huisarts kan het vast wel bij je in de buurt!

1 like