Ja dat zou je denken! Maar er schijnen bepaalde belasting voor- en nadelen aan te zitten waardoor ze dit nu als beleid hebben…
Wat betreft belasting:
Het is idd problematisch ivm Nederlandse afdrachten (belasting en sociale verzekeringen) wanneer men te lang elders werkt buiten NL terwijl deze heffingen (vanuit NL wetgeving) doorlopen en evt andere wetgeving van toepassing raakt. Hoofdregel is immers doorgaans: “belastingstelsel in land
van verblijf geldt”.
Er zijn allerlei situaties te bedenken waarin dat niet opgaat of andere oplossingen voor gelden (internationale detacheringen, expats) maar dan is er reeds rekening mee gehouden.
In de vorm van verdragen, ontheffingen, zienswijzes belastingdienst etc maar voor deze zo ontstane “ad hoc” situatie dat men thuiswerkt soms vanuit het buitenland, nee vlg mij is dat niet altijd toegestaan. Vaak is de overeengekomen standplaats in je aovk ook werkplaats
Zomaar mag niet, of ze het doen is een 2e. Bij enigszins gefundeerde vermoedens kan er (bijv in overleg met HR/security officer)
idd getrackt worden. Ik las laatst dat spyware populairder is geworden in deze tijd.
Ik zou het niet doen
Ik heb op YouTube al twee bevalling video’s gezien waar genoemd werd dat de baby blauw werd tijdens/vlak na de bevalling. Is dit normaal? Is dit niet schadelijk voor een baby?
Heb je linkjes? Baby’s zijn vaak de eerste seconden/minuten nog niet roze, ze krijgen vaak eventjes minder zuurstof in de laatste fase van uitdrijving en de circulatie moet overschakelen van placenta naar de eigen longen, dat is normaal. Maar een baby die eerst roze was en dan blauw wordt, dat is gek, dan is er iets aan de hand (in de zin van ademhalings- of circulatieproblemen).
Van de filmpjes? Nou de ene was dus de bevallingsvideo van beautygloss Mascha. Heb je misschien al gezien?
De ander van Manon (ook een beautyvlogger volgens mij). Die zei dat de baby blauw was en de verloskundige op de rug van de baby sloeg/masseerde (weet niet meer precies). Dat is dus normaal als ik jouw antwoord zo lees.
Ik ben niet zo’n vlogvolger maar even wat extra stimuleren om de baby goed aan het ademen te krijgen is niet heel vreemd (ik ben geen expert, maar ik heb het bij de zeer beperkte hoeveelheid bevallingen waar ik bij ben geweest meerdere keren gezien).
Beetje random, maar waar komt jullie kapstok vandaan? Ben op zoek naar een nieuwe, maar nog geen succes.
Ik wil/moet een nieuwe telefoon maar zie door de bomen het bos niet meer. Budget ligt zo rond de 500 euro. Ik wil een goede camera en verder gebruik ik hem om te appen, forummen en internetten. Batterij moet wel even meegaan… ohja ik wil graag android maar geen Samsung haha. Hopelijk heeft iemand een tip!
Fairphone? Draait op Android, onderdelen kunnen gemakkelijk vervangen worden en verantwoord gemaakt.
@Falafel @Konijntje heb me idd verdiept in deze twee, mn vriend zegt dat sony niet goed is maar reviews zijn positief zag ik!
@tessel oeh ik ga eens kijken, ken het niet! Thanks
Ik heb deze van de ikea. Hij is van steen:
Bij de jysk, niet zo’n spannende, maar hij moet hier niet te ver naar voren steken ivm smalle gang. Maar deze was qua grootte precies goed. Had hiervoor een kapstok van de Wehkamp, iets meer haken en was ook prima. Weet niet wat je zoekt haha?
A long shot maar kan het proberen,
Vandaag bij de kringloop deze wijnglazen gekocht:
Alleen waren er maar 4 en ik zou er graag 6 willen.
Heeft iemand van jullie deze toevallig gespaard twee jaar geleden en doet er helemaal niks mee? Dan neem ik ze graag van je over!
Wat vinden jullie over het volgende:
Mijn vriend en ik gaan een geregistreerd partnerschap aan. Over een paar jaar willen we trouwen. We kregen de vraag of we gingen willen voor de partnerschap. Ik weet niet of ik dit wil… Ik vind het meer bij het trouwen passen? Of is het wel normaal om ringen te hebben bij een partnerschap?
Het is niet gebruikelijk of standaard om ringen uit te wisselen bij een geregistreerd partnerschap, nee.
Maar uiteindelijk is het jullie feestje, dus mochten jullie het wel leuk vinden en er budget voor hebben, dan kun je dat natuurlijk alsnog doen! Laat je dan vooral niet tegenhouden omdat het niet standaard is
In de badkamer heb ik een stenen zeeppompje van een woonboulevard, in de keuken een kunststof/plastic pompje van Brabantia. Met beide erg tevreden! Roestvrijstaal en zeep combineren niet zo goed (lees: roest alsnog) dus dat zou ik afraden.
Heeft er iemand een oplossing voor zwarte strepen op fineerparket door het verschuiven van stoelen? Ik vind voornamelijk sprays voor een eiken vloer, maar ik weet niet of dit gebruikt kan worden of dat er nog een andere/betere oplossing is.
je kan ze er gewoon afpoetsen toch? beetje allesreiniger en doekje.
Het zwart gaat er niet goed af met allesreiniger of water. Ik vrees dat ook de toplaag licht beschadigd is.