Durf te vragen #3 (Deel 1)

Oh die heb je nog niet gehad? Dan lijkt het me gek als je die wel zou krijgen hoor. Ik heb hier de laatste paar jaar heel veel onderhoud gehad en moest daar ook steeds voor tekenen na afloop, maar dat was meer administratief, dat het ingehuurde bedrijf kon aantonen aan de woningbouw dat het werk was gedaan. Nog nooit een rekening van gekregen.

Ja kan ik Max 12 of 13 termijnen dacht ik! Vind ze heel meedenkend bij de belastingdienst wat dat betreft.

1 like

Nou mijn woningbouw stuurt voor iedere scheet een rekening. Daarnaast lossen ze de problemen niet op, maar plakken ze pleisters. De loodgieter zei ook dat ie liever meer zou vervangen en aanpakken, maar dat mag niet van hun.

Ik zoek hulp voor een taal vraagje waar ik niet uitkom. Ik ben voor een onderzoek een engelse paper aan het schrijven maar ik vind geen geschikt woord. Ik wil duidelijk maken dat iets tot 90% plaats in beslag kan nemen. Bijvoorbeeld: de puzzel kan tot 90% van de tafel in beslag nemen. Maar nu kom ik er niet uit hoe ik ‘in beslag nemen’ in mooie engelse schrijftaal kan vertalen. Ik heb momenteel ‘impound’ maar ik twijfel of dit enkel kan gebruikt worden om iets in beslag te nemen van een persoon :thinking:

Ik moet zelf denken aan ‘(to) take up space’ maar dat is misschien te veel spreektaal voor een paper.

1 like

@nello @Geo Bedankt voor het meedenken! It can cover past inderdaad goed in de zin.

2 likes

Zijn hier mensen op zoek naar een accountability partner? Na er 100x over gehoord te hebben in De Podcast Over Media wil ik er ook een maar ik heb echt geen flauw idee waar ik er een vandaan moet toveren. Ik kan natuurlijk een topic aanmaken maar ik betwijfel eigenlijk of er animo voor is op dit forum.

Edit: Uitleg @Lemongrab

Accountabilty Partner

Even in het kort: Een accountability partner is iemand met wie je (twee)wekelijks belt of afspreekt. Je stelt elkaar op de hoogte van waarmee je bezig bent, vooral op carrière gebied. De bedoeling is dat je elkaar probeert objectief kritisch te bevragen en elkaar ‘accountable’ te houden voor de doelen die niet zijn nagekomen bijvoorbeeld. Het is dus voornamelijk om je carrière(/leven) naar een hoger plan te tillen, maar kan ook gaan over zaken in je persoonlijk leven zoals voldoende rust pakken. Ligt er ook maar net aan hoe je het zelf in wilt richten natuurlijk.

In Nederland is dit begrip volgens mij vooral bekend geworden door het boek Grip van Rick Pastoor.
Dit NRC artikel verscheen onlangs, misschien interessant voor wie meer wilt lezen.
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/10/21/haal-je-steeds-je-doelen-niet-neem-een-accountability-partner-a4016795

3 likes

Wat is dat? Misschien even uitleggen wat je precies zoekt, denk dat veel mensen het niet kennen.

1 like

Misschien wil @Molotov wel !

1 like

Weet iemand waar ik een kortingscode voor de Efteling vandaan kan halen?

Kruidvat heeft deze week kaartjes met korting.
Met airmiles kun je ook korting krijgen, heb je er alleen wel veel van nodig.

Thanks! Morgen te koop bij Kruidvat!

1 like

Oh ja ik ook echt :sweat_smile:

1 like

Wie weet een leuk spelletje dat je online tegen een bekende (dus vrienden) kunt spelen? Dus samen tegelijk
#boredinthahouse

Moleskine vind ik heel fijn. En dan zelf stickers erop plakken?

Boardgamearena kun je veel bord en kaarspelletjes op afstand spelen! Solo en saboteur vind ik bv leuk, maar is wel voor meerdere personen.
Verder ben ik ook op zoek naar simpele spelletjes voor 2 personen op afstand. Vroeger op msn kon je bijvoorbeeld bowlen of mijnenveger met zn tweeën.

1 like

Mijn lievelings qua papier zijn van die Oxford schriften maar het is niet altijd makkelijk om dit te vinden, vooral bij AKO zie ik ze wel eens. Die laten namelijk echt geen inkt door en schrijven lekker. Als het je niet uitmaakt of het een beetje doordrukt dan zou ik moleskine aanraden

Accepteert Zalando retourartikelen waarvan je het kaartje eraf hebt getrokken?

Dank je! Idd simpele spelletjes het liefst voor 2p op afstand, maar die zijn op boardgamearena dus ook niet te vinden?
Ik ga verder zoeken

Ik heb mijn Oxford schriften laatst bij de Makro gekocht. Geen idee of je die in de buurt hebt, je kunt nu wel zonder pas naar binnen.