Durf te vragen #3 (Deel 1)

Ja dat is echt balen he. Bij mij is het ook altijd minstens zo duur :frowning:
Het kromme is ook dat een verzekering zo duur is dat het weinig zin heeft om je aanvullend te verzekeren (al hoef je het dan niet in één keer te betalen natuurlijk). Ik spaar er echt voor en doe jarenlang met dezelfde bril (gelukkig gaat mijn sterkte niet heel snel achteruit)
Maar ik betwijfel of het bij zo’n budgetketen veel goedkoper is, die glazen zijn gewoon zo duur. Als ze je al kunnen helpen? Tegen mij zeiden ze toen nee.
Zou je bij de opticien geen betalingsregeling kunnen krijgen? Of wil je dat niet?

Ik denk dat dat wel kan, maar dat doe ik liever niet. Dan spaar ik liever langer. Ik werk en studeer niet, dus het is niet zo dat ik ‘m daarvoor nodig heb en ik zie ook alles scherp. Ik raak alleen snel vermoeid/krijg snel hoofdpijn.

Je kan ook altijd een nieuwe sabbel halen, daar het bal/hoofd ding uithalen om die van jou te restaureren

1 like

Dat snap ik inderdaad, maar ik kan zelf echt niet zonder.
Ik krijg enorme hoofdpijn als ik mijn bril niet genoeg draag (door het prisma dus, niet door de sterkte), het lijkt me echt een hele vervelende situatie voor je!
Ik ben zelf helemaal niet van de leningen en zo maar ik denk dat dit een geval is waar ik het er wel voor over zou hebben als het niet anders kan, het heeft echt ontzettend veel impact op je gevoel en gezondheid :worried:
Ik zou je zo een van mijn oude brillen op willen sturen zodat je in ieder geval iets hebt (al zou dat waarschijnlijk niet de juiste sterkte zijn), maar ik heb ze vorig jaar gedoneerd aan een inzameling voor brillen voor de derde wereld :frowning_face:

2 likes

Ah dat is wel heel lief van je! Maar ik heb nog een oude bril hoor. Tis kiezen tussen twee kwaden, want die heeft wel prisma, maar de verkeerde sterkte (=hoofdpijn) en mn huidige bril is goede sterkte, geen prisma (=hoofdpijn) :joy:

2 likes

Ik stem voor Tony of Poes Lee.

2 likes

Oja Tony is wel een leuke! :grin:

Mensen met strakke sport crop tops (die van gymshark bijv), kruipt die van jullie ook op? En hebben jullie ook huid/vetrollen als je zit/draait etc? Door de band van m’n sportbh heb ik echt zo’n zwemband in m’n crop top en word er zo onzeker van, ik vraag me echt af of het normaal is of dat ik gewoon harder moet gaan trainen

1 like

Ik had deze vroeger ook en ik was ‘today years old’ toen ik ontdekte dat dit poppetje daadwerkelijk Sabbel heet en dat niet alleen de mijne dus Sabbel heette. Op mijne zat geen label met ‘Sabbel’, haha.

2 likes

Ik heb geen Gymshark kleding maar wat ik je wel kan zeggen is dat als je je oncomfortabel voelt in je sportkleding je echt niet harder hoeft te sporten, maar misschien wel voor een outfit moet gaan waar je je wel prettig in voelt :heart:

24 likes

Bij mij kruipen ze niet op.
Vet/huidrollen heb ik wel, maar die heb ik altijd

Ik haat sporten maar is gwn normaal meitie is je huid gewoon

1 like

@flazeda @Quinn @Luzarl

Hahah luzarl ik moest even om je lachen, omdat “ik haat sporten” zo droog klonk. Thanks voor de snelle reacties, was een beetje in paniek modus en dan ga je alleen nog maar meer inzoomen op wat je in de spiegel ziet

2 likes

Zou dit dezelfde sjaal zijn maar dan in andere lichtval? Is van hetzelfde merk. Ik vind de lichtroze kleur van de tweede mooier, maar die is ook twee keer zo duur. Beetje zonde als het dezelfde blijkt te zijn :thinking:

Weet iemand een (relatief veilig) programma om scherm + audio op te nemen? Mijn colleges worden alleen live gegeven maar ik kijk ze liever ook terug.

Kan dat niet in het programma waarmee je de colleges volgt? In Teams kan het volgens mij wel. Zoom weet ik niet.

Nee wij hebben Bongo :confused:

1 like

Dat kan, maar er is volgens mij geen hele makkelijke weg voor.
Als je een mac met quicktime hebt kun je het doen door een plugin te installeren, maar dat is wel veel werk: https://www.youtube.com/watch?v=dNYZOaf3Gvs&ab_channel=TarioProductions
Ik zou je nu echt niet meer kunnen vertellen hoe dit precies werkt maar het is me wel eens gelukt dit werkend te krijgen.

Als het gewoon om terugkijken gaat en de kwaliteit niet heel erg uitmaakt zou ik eigenlijk aanraden je scherm gewoon te filmen met je telefoon of een camera.

Ik zou hier niet teveel op focussen. Die beha’s en tops drukken alles plat en je huid moet toch ergens heen.

1 like

Thanks! Ik ga er even mee puzzelen. Ik heb nu alleen de audio opgenomen en kan dan de slides erbij pakken, maar dan is het even gokken wat bij wat hoort.