Durf te vragen #3 (Deel 1)

Ja, coolblue legt het volgens mij wel goed uit: https://www.coolblue.nl/advies/gaming-toetsenborden-switches.html

Een collega heeft zo’n cherry mx toetsenbord en ohh dat typt zo lekker!

1 like

Omg en door jouw reactie zie ik die alien nu ook. Loooove alien. :star_struck:

2 likes

Ik heb ooit in een ver verleden nog typles op een typmachine gehad, dat typt pas goed :heart_eyes:

1 like

er zijn ook stille mechanische toetsenborden, en als je een heel luid toetsenbord hebt zijn er ook kleine rubberen ringetjes die je onder de toetsen kan doen zodat het stiller is. Maar ik heb een toetsenbord met razer green switches (extreem luid, extreem satisfying) en dat kan ik wel enorm aanraden. Iedereen klaagt er altijd over maar ik vind het heerlijk. Echt een typmachine gevoel

mechanisch toetsenbord is vooral dat je minder ver hoeft te drukken voordat er iets gebeurt, en de toetsen zijn afzonderlijk van elkaar dus gaan meestal langer mee. Het is vooral handig bij gamen eigenlijk. Die tik die je hebt bij razer green of cherry mx blue voegt niks toe behalve genot. Cherry mx silent hebben geen klik, brown is minder luid, cherry mx red en speed zijn compleet linear dus helemaal geen klik gevoel. Razer orange en yellow zijn ook stiller.

(wow sorry kan zijn dat de coolblue persoon het al heeft uitgelegd enzo maar goed)

3 likes

mocht je ooit een nieuw toetsenbord aanraden, dan zou ik absoluut razer green switches aanraden :joy: Zo luid dat je het in een andere kamer kan horen. Helaas is hun wireless keyboard wel tyfus duur met 230eu

Toevallig afgelopen weekend bij abn amro deze verzekerng afgesloten (telefonisch) en die man gaf aan: “€ 1.250.000 is bijna altijd wel voldoende, tenzij je vaak naar de verenigde staten gaan, daar zou ik kiezen voor de € 2.500.000 omdat ze je daar makkelijk aanklagen”

Geen idee of dit je helpt, maar zodoende hebben wij gekozen voor de 1.25 miljoen variant van de verzekering.

1 like

Dertig euro. Kan je wel even een voicememo sturen van het typgeluid via insta :joy:

Bij inboedel zou ik me vooral goed inlezen in wat wanneer vergoed wordt, welke bedragen verzekerd zijn, hoe het zit met schade aan mobieltjes en tablets etc. Indien het laatste verzekerd is, waar voeren ze reparaties uit? (Om een voorbeeld te noemen: Aegon heeft daar z’n eigen reparateur voor die door Apple bijv niet erkend wordt, waardoor je garantie vervalt bij Apple, terwijl ABN Amro je gewoon wel je telefoon laat repareren door erkende service maatschappijen).

Ook goed om, als je huurt, je huurcontract te controleren en te kijken of je daar al niet in verzekerd bent voor glasschade. Wij hoeven bijv hierdoor geen glasverzekering te hebben.

Independer is een goede site om een keuze te maken adhv een overzicht van wat welke verzekeraar aanbiedt, maar ook de “Groene kaart” van verzekeringen kan helpen. Die kan je voor elke verzekering vinden en heeft altijd dezelfde format, waardoor het heel makkelijk is te vergelijken wat de verschillen zijn van verschillende aanbieders.

1 like

Hoezo is hij eraf gegooid?

Dan zul je naar de vereende moeten ben ik bang. Dan wordt een autoverzekering iig een duur grapje (maar eerlijk is dat meestal wel terecht) geen idee hoe dat met je andere schadeverzekeringen zit. Je kunt ook altijd bellen met een verzekeraar waar je avp, inboedel etc. wil afsluiten en de situatie bespreken?

Ben bang dat als je eenmaal in het register staat (ben ff de naam kwijt), dat wordt doorgetrokken voor alle verzekeringen.
Al kan je altijd bellen om het na te vragen uiteraard @Loveisafourletterword

Enerzijds logisch en anderzijds niet. Ligt aan de reden denk ik? Maar je wordt iig niet zomaar uit een verzekering gekickt incl aantekening… Ik weet ook niet hoe het zit als de partner van dan een verzekering voor de gezamenlijke inboedel af wil sluiten? Doe geen acceptatie gelukkig XD.

Ja, het zal inderdaad wel afhankelijk zijn van de reden. Nee, voor je echt eruit gekickt wordt is er meestal wel het e.e.a. voor gevallen.
Weet ik ook niet zeker, maar aangezien je beide namen door moet geven lijkt het me dat beide gescand worden. Ook geen acceptatie hier haha :woman_shrugging:

Ik heb deze nog: TASTY340 (wel BE)

Ah dat is wel kak ja. Weet je zeker dat het geregistreerd is? Niet alle verzekeraars doen dat namelijk.
Je zou hier eens kunnen kijken en eventueel informeren: https://www.stichtingcis.nl/nl-nl/consumenten/soortenregistraties.aspx
Als het geregistreerd is, zal het onder ‘Vertrouwelijke Mededeling in verband met Royement niet nakomen (financiële) contractuele verplichtingen’ geregistreerd staan. Die registraties worden geloof ik 3 jaar bewaard, dus ik weet niet of het al lang geleden is?
Maar alle maatschappijen hebben een ander acceptatie beleid, lang niet allemaal halen iedereen door het systeem. Al ben ik bang dat jullie uit zullen vallen bij een van de redelijk standaard acceptatievragen.
Mocht je meer info willen mag je me ook wel een berichtje sturen, ik zelf doe geen acceptatie van deze verzekeringen maar kan het altijd voor je nakijken.

Weet iemand nog leuke online spelletjes voor de vrijdag middag op werk? Zijn met z’n 5en.
We spelen vaak al dat draw something

Ik vind die van Apple het allerfijnste, maar dan wel die grote versie met nummertoetsenbord. Hier werkte ik mee als directiesecretaresse en moest veel notuleren. Het tikgeluid is ook heel mooi en rustgevend ofzo :joy:
Ieder ander toetsenbord wat hierna volgde kon er niet aan tippen. Vond ze niet vloeiend tikken en/of vervelend geluid maken. Ik heb specifiek dat Apple toetsenbord weer aangeschaft omdat ik het zo miste. Zelfde voor de muis overigens. Wel duur!

1 like

Als je online wil spelen en cards against humanity leuk vindt, kun je ook Evil Apples opzoeken! Zelfde principe, maar dan gratis en online @nello

1 like

Bedankt @Lepelsteeltje @nello ! Ik ga er eens naar kijken

Kun je niet Googlen op ‘automatische lichtverfrisser toilet’? Zelf gebruik ik altijd lucifers. Aansteken, weer uitblazen en de zwavelgeur ruimt verdrijft de stank en blijft niet hangen :slight_smile:

2 likes