Durf te vragen #3 (Deel 1)

Ja hoor, je kan mij een pb sturen hierover

Heeft er iemand ervaring met de lidl (silvercrest) fitnessarmband?

Ja leuk! Heb je me op insta? Dm me dan even daar, dan kan ik evt een spraakmemo sturen. Ik heet onpasselijk (als je wil natuurlijk!)

O wat lief! Ik volg je nog niet, maar zal je even een DM sturen daar :slight_smile:

Ik heb deel 1 van de trilogie Macdeath gespeeld. Op zich wel leuk maar had geen voldaan gevoel. Het zijn geen losse delen maar aan elkaar gelinkt waardoor ik dus nog steeds niet weet wie de dader is. Het spel stopt midden in het onderzoek. En om nou 3 keer 35 euro te betalen…

Misschien dat een andere case leuker is.

Goed om te weten! Zat indd naar deel 1 daarvan te kijken, miss beter om een andere te kiezen dan

Ergens voelt dit als een super domme vraag. Maar kom er met Google niet goed achter. Is rocky road hetzelfde als arretjecake? En als er wel verschil is, wat dan?

Nee is niet precies hetzelfde. Rocky Road is met boter, honing, chocolade in stukjes gehakt, koekjes en minimarshmallows. Arretjescake is met boter, eieren, cacaopoeder, suiker en koekjes!

Oh en geen domme vraag want ik moet ook altijd heel goed nadenken. Mijn ezelsbruggetje is dat de een marshmallows heeft en de ander niet.

2 likes

Maar moet je arretjecake nog bakken dan? Want ik eet liever geen rauw ei er door.

Nee arretjescake bak je niet. Wij maken hem thuis zonder ei maar met meer boter. Dat werkt ook wel goed. Met ei is die wel wat voller van smaak. Je kan eventueel ook kijken of je gepasteuriseerd ei kan kopen. Hebben ze wel bij de AH of Jumbo.

Arretjescake hoe wij hem maken is

• 200 gram theebiscuit
  • 200 gram kristalsuiker
  • 50 gram cacaopoeder
  • 250 gram boter + 30 gram extra (ipv ei)

Koekjes verkruimelen en boter smelten. Cacaopoeder en suiker er door mengen. Koekjes er door mengen. In cakeblik en in ongeveer 2 uur stijf laten worden.

Edit: Je kan ook het recept van Rutger volgen. Die maakt een custard! https://rutgerbakt.nl/chocolade-recepten/arretjescake/

Edit2: @Ladybug je laat hem trouwens opstijven in de koelkast!

2 likes

Ah haha ik vind dit echt een heel lief woord. Veel leuker dan arretjescake.

3 likes

Dank voor je duidelijke uitleg en recept. Ga het proberen. Denk dat ik het niet eerder gegeten heb namelijk.

1 like

leuk! Ben benieuwd wat je er van vind uiteindelijk. Deel je dan een foto in het baktopic :smiley:

1 like

:flushed: dit klinkt echt heel…apart.

3 likes

:joy: ja nu je het zegt. Ik bedoel gewoon stukjes chocolade.

Ooow hahaha, ik zag echt rundergehakt voor me gemengd in chocolade. Whawha, wat dom :exploding_head:

8 likes

Ja snap ik! Zo schreef ik het ook op, maar iehl dat lijkt me niks hoor. :joy:

Al moet ik nu wel denken aan die van chocolade salami rollen. Uiterlijk van vlees, maar is chocolade. https://ohmyfoodness.nl/omf-kookt/snacks-omf-eet/video-chocoladesalami/

1 like

Ah okƩ, bedankt voor je reactie! :smile:

1 like

Ik weet dat er zoiets al google bestaat maar ik krijg niet gevonden wat ik zoek haha.
Ik ben op zoek naar een blanco notitieboekje, A5 formaat met een ringband. Vorig jaar heb ik er een bij de wibra gekocht maar ben al bij 2 winkels geweest en denk dat ze 'm uit het assortiment hebben gehaald. Als iemand toevallig tips heeft (die niet gelijk 25 euro kosten) dan hoor ik het graag! :pray:

Zoiets? Met blanco bedoel je zonder lijntjes toch?
Ik zocht op schetsboek a5 trouwens, er is vast ook een neutralere voorkant in 1 van de andere resultaten:)