Durf te vragen #3 (Deel 1)

Ik denk dan inderdaad dat je een ‘reguliere’ uitzendkracht bent.

Payroll is wanneer de organisatie waar je werkt jou zelf geworven heeft en je ook exclusief daar werkt, maar dat jij op papier in dienst bent en uitbetaald wordt door een andere partij. Je staat alleen op de payroll van dat bedrijf, vandaar de naam.

Helaas krijg je dus geen eindejaarsuitkering, maar je kunt altijd bij je bemiddelaar en inlener (opdrachtgever) aankloppen om te vragen of er toch iets geregeld kan worden. Ze mogen er altijd positief van afwijken, dus het kan de moeite waard zijn om het aan te kaarten.

2 likes

& @Falafel

Ik zag net dat de Bredemeijer theepotten in de aanbieding zijn bij de Bijenkorf, misschien een tip. Wij hebben er vroeger ook een gehad en die is echt heeeeel lang meegegaan. Lekt ook niet met schenken!

2 likes

Wat is een fijn beknopt boek over kunstgeschiedenis? Uiteraard kan 1 boek nooit alles bevatten, maar wat is een goeie om mee te beginnen?

Niet zo beknopt (dik boek) maar ‘Algemene kunstgeschiedenis’ van Honour en Fleming.

Edit: er zijn er veel te koop op MP mocht je het willen lezen

1 like

Misschien kun je eens kijken naar een lesboek? Wij hadden op de middelbare school bv Kunst op Niveau en daar stond echt alles in en las wel lekker weg (mijn vader las hem ook haha).

2 likes

Naast die @Lort aanraadt is ook ‘Eeuwige Schoonheid’ van Gombrich een boek dat veel gebruikt wordt bij de introductievakken van de opleiding kunstgeschiedenis.

3 likes

Wij hadden op de middelbare school De Bespiegeling, dat vond ik toen een heel fijn boek (overweeg zelf ook om hem weer te kopen)

2 likes

Ze krijgen max 3 euro per mobieltje lees ik op hun site. Misschien is een donatie ipv/met de waarde van de verzendkosten dan nog nuttiger! Zomaar een tip voor wie wel mee wil doen maar niet bij je in de buurt woont.

2 likes

Ik heb hier op het forum een aantal keer een hysterisch grappig glitter gifje voorbij zien komen met een pony in een sandaal o.i.d., weet iemand wat ik bedoel en is er iemand met dit gifje in beheer die deze nog eens wil plaatsen hier? :grimacing:

(deze vraag is beetje gericht op leerkrachten/ouders met kinderrn.)

Aldoor als het gaat om de scholen die sluiten wordt er gehamerd op de leerachterstanden die kinderen nu oplopen.

Nu vind ik dit ook een lastige en dubbele maatregel, maar wat ik me ook zit af te vragen, legt het nu ook niet de nadelen van ons schoolsysteem bloot? Veel te veel op cijfers, super strak etc. En wat kan er dan veranderd worden? Is daar al over nagedacht?

Yesssss dankje. Ik zocht op pony + sandaal :sweat_smile:, dan vind je dus niks.

1 like

Iemand leuke ideeën voor cadeautjes voor een 11jarig meisje? Wil een cadeaumand samenstellen.
Dacht zelf aan bruisballen, magazine (als dat nog bestaat), handcreme. Verder kom ik niet momenteel.

Telefoonhoesje, gekleurde fijn schrijvers, nagellak, make-up, klein schoudertasje, knutselspullen, dagboek, puzzel.

2 likes

Wanneer worden de bezorgtijden van Picnic opengesteld?

Hahaha ik moest iets te hard lachen om dit (goede!) antwoord en dan dat hoofd van maarten van rossem erbij

2 likes

Ik ben bang dat het met kerst wat drukker is. Het is nu vol t/m maandag en de dinsdag is nog niet open, dus ik wil direct bestellen als het kan. Ben ook best afhankelijk van het bezorgen.

Ik had gisteren besteld en betaald maar ik kreeg geen bevestigingmail van Kruidvat en ik heb e-mail gestuurd met screenshots van mijn bestellingen en betaling via Ideal heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt?

Had je gisteravond besteld en heb je gmail? Ik had namelijk gister ergens iets besteld en kreeg maar geen bevestiging en kwam er vanochtend achter dat gmail een storing had waardoor heel veel mails geweigerd zijn

Ja dat had ik gelezen vanochtend ik heb ook weer gemaild maar nog geen antwoord

Weet iemand hoe het zit met eigen risico. Ik heb deze maand een ontlastingonderzoek gehad en allemaal antibiotica gekregen maar stel de rekening komt pas in januari of februari van welk jaar eigen risico gaat het dan af? Ik hoop dit jaar want dan hoef ik ‘maar’ 157 euro te betalen.

Hopelijk stelt iemand mij nu even gerust hahaha.