5148 delen door 2, want product van 2 getallen.
Dat is 2574.
Dat min en plus 6 (want verschil is 12 en 2x6 = 12) is 2568 en 2580.
Die 2 samen is weer 5148.
ik mis wiskunde <3 en mijn wiskundeleraar
Maar het product is een keersom. 2568*2580 is geen 5148
Of is een product altijd gewoon uitkomst?
Ohh dat wist ik niet. Ik dacht dat met ‘product’ gewoon ‘uitkomst’ bedoeld werd
Nee uitkomst van een keersom idd. Dus jouw manier kan helaas niet
X* (x+12) is hetzelfde als x* x + x* 12. Als je dat verder doorrekent kom je op x2(krijg even geen kwadraat teken voor elkaar) + 12x.
Maar maak de som eens af, als je wil. Want ik zie nu nog steeds niet hoe je dan uitkomt
oooh cassis thanks voor de tip! ga ik morgen gelijk halen. en paracetamol heb neem ik ook altijd in veelvoud mee ja! dat kan je waar ik woon sowieso niet kopen haha
sorry dubbelpost maar ik raak hier compleet van in paniek wat een ellende
Wow flashbacks naar de derde klas
Ja wil je dat doen? Alleen als je zin hebt hoor. Ik weet namelijk het antwoord (van iemand anders) maar ik zie het totaal niet voor me.
Zal eerlijk toegeven dat dit me best weer wat moeite kostte haha. Ik heb het nu met de abc formule (dat is wat er in die link van @nello staat) gedaan maar sommige mensen kunnen dit zo ontbinden in factoren denk ik. Je moet dan opzoek gaan naar twee getallen die bij elkaar opgeteld -12 zijn en vermenigvuldigd -5148.
Overigens wel leuk om weer een keertje te doen haha.
Maar wat voor wiskunde is dit. Ik moet dit namelijk doen voor de landelijke kennisbasistoets voor de pabo en dat is havo 2 niveau. Ik kan me niet herinneren dat ik dit ooit gedaan heb op de havo en ik snap er ook helemaal geen hol van
Heeft iemand een goede tip waar je van die strakke broekjes/boxers met lange pijpjes/bikershorts oid kan kopen die je onder een jurkje kan dragen (tegen schurende bovenbenen bijvoorbeeld)? Ik had ze altijd van Sloggi maar die zijn iets van €17 ps en gaan zoooo snel kapot. Heb er ook een van Primark, maar die kruipt weer heel snel op. Wil ook geen shaping (dat zie ik voornamelijk bij H&M) dus ben benieuwd of iemand iets weet!
Ik heb dit bij wiskunde B op het vwo gehad. Ik weet niks over de Pabo en de rekentoets daarvoor maar basisschoolleerlingen krijgen dit toch ook helemaal niet? Over dit onderwerp is overigens wel heel veel uitleg op internet te vinden denk ik, misschien heb je daar wat aan?
Bandalettes! Geen broekje maar veeeel fijner en kruipt niet op vind ik. Heb zelf de originele maar je hebt ze ook voor de helft van de prijs bij Hunkemöller met goede reviews. Ik heb met mijn eerste paar echt jaren gedaan dus worth the money
Dit is zeker onderbouw VWO niveau, havo vermoed ik ook maar daar geef ik bijna nooit bijles aan. Edit: ik wil het ook wel uitleggen als je wil hoor!
Ik heb er 1 van de HEMA! Die is ook fijn omdat het een heel dun stofje is, dus niet te zweterig in de zomer.
Ms mode heeft ze ook
Ik heb dit een half jaar geleden ook uitgezocht en naar mijn mening was ASN het beste (in vergelijking met Triodos, die doen het ook erg goed qua duurzaamheid maar volgens mij waren die toen een stuk duurder per jaar ofzoiets)
Overstappen ging erg makkelijk!