ik heb sinds gister een nieuwe telefoon met android10 en nu word ik HELEMAAL GEK dat de klok opeens linksboven in staat ipv rechts dus. heb al gegoogeld of dat anders kan maar dat zijn vooral hits uit 2019 en weinig echt actueels. weet iemand hier of dat kan?
Hierbij zou ik gewoon 36.000 - 36 -36 etc. Gaan doen tor je op een getal komt van 35A48
slimmm
Ik vind die van de Zeeman redelijk fijn en vooral niet duur. Koop wel altijd een maatje groter zodat het niet te strak zit.
Wow echt goals dat je dit kan. Ik moet nog nadenken bij 3+6
Ja die onderbouwde manier is wel een handig trucje, dank!
Ik heb vwo gedaan met wis A en heb hier zeker nooooit van gehoord.
Er is veel wat ik niet mee heb gekregen maar meestal wist ik wel ongeveer waar de klas mee bezig wasā¦
Waar hebben jullie leuke mondkapjes gekocht? Voor vakantie wil ik er toch een paar aanschaffen.
Ik heb ze, voordat alle kleinere bedrijfjes ermee begonnen, gewoon gekocht op zalando. Zie dat ze daar nu ook een groot assortiment hebben met allerlei prints.
Ik krijg een beetje angst van die wiskunde vergelijkingen echt zoān bevestiging dat ik de ballen snap van wiskunde.
Ik zag er heel veel hangen bij de So Low, volgens mij ā¬4,95. Maar geen idee in hoeverre die goed genoeg zijn en of er een filter in kan ofzo.
Waar kan ik boeken in niet-standaardtalen vinden? Dus geen NL, Engels, Frans etc. Liefst Nederlandse winkels/sites ivm verzendkosten.
Amazon is ook karig.
Weet iemand de paginanummering in Open Office te vinden? Denk dat ik ergens overheen kijk
@Banananana @nello Misschien nog een meer intuĆÆtieve manier voor het eerste vraagstukje: je zoekt twee, relatief dicht bijeenliggende getallen, die samen 5148 vormen.
Ik zou dan beginnen met de vierkantswortel van 5148 (=71,7) te nemen, dan weet je al dat 71,7 * 71,7 = 5148.
Je weet dus al dat de getallen die je zoekt āongeveerā 72 zullen zijn. Tel 6 bij 72 op en trek er 6 vanaf, en je krijgt 78 en 66, de oplossing.
(moest je een getal minder/meer dan de oplossing krijgen, gewoon de twee eerstvolgende getallen nemen, of twee net iets lagere getallen).
Zo zit ik er nu bij door al die formules
Maar wie weet de vierkantswortel van 5148 uit zān hoofd. Ik niet hoor
Ah ging er van uit dat je een rekenmachine wel mocht gebruiken
Woooow
Nee helaas helaas dit is een vraag uit het deel zonder rekenmachine
Dit deed ik ook altijd als ik een formule moest oplossen, en dan allemaal opties proberen in mān rekenmachine in de hoop om de abc-formule niet te hoeven gebruiken
Dat kostte me altijd veel te veel tijd (en moest al te veel lang nadenken of een van de uitkomsten wel ākonā in de soort formule want dat vergat ik Ć”ltijd). Altijd kut als je dan toch die abc probeerde en de uitkomst gewoon een rond getal was.