Ik heb dat gezelschapsspel ook een paar keer gespeeld en vond het heel leuk! We waren met zijn vieren en denk dat het met vijf ook prima te doen is. Volgens mij zat er ook nog verschil in moeilijkheidsgraad per spel. Het was echt niet eenvoudig, maar dat maakte het juist goed vond ik.
Ik kreeg in het fotografie topic geen reacties, dus probeer het even hier :
Ik wil graag een compacte digitale camera kopen die snel achter elkaar foto’s kan nemen (dus niet steeds eerst knop half indrukken om te focussen en daarna doordrukken om de foto daadwerkelijk te schieten).
het liefst niet duur en simpel, wat raden jullie aan of hebben jullie tips waar ik op moet letten?
Of, de 12 was steeds 12.32, 12.43 etc en om 4 uur 12.55 -> 13
De moeder van de beste vriend van mijn vriend (snap je het nog) is overleden. Nu wil mijn vriend samen met een andere vriend iets geven/doen voor die andere vriend. Ze vinden het alleen lastig om iets te bedenken. Ik kan zelf ook niets bedenken dat geschikt is voor een man. Voor een vrouw zou ik denken aan eventueel een ketting oid met een vingerafdruk of een mooie foto als herinnering maar dat is voor deze jongen niet geschikt denk ik.
Heeft iemand een idee? Ik vind het zo lastig…
Iemand een idee waar ik een beetje goedkope (en goede) spray kan kopen om suède schoenen mee in te sprayen? Geen zin om de hele stad af te zoeken dus dacht vraag het hier eerst even.
Oeh ja ging Googlen voor mijn vraag maar kwam alleen oude topics tegen. Hebben ze dus nog steeds? Want dan fiets ik naar de Action morgen!
Ja hoor!
Even het centrum door en de peperbus van binnen gezien
Moonloft even in gegaan, leuke dingetjes hebben die!
En uiteraard Waanders in Broersen bezocht
Top dankjewel.
Ik heb in de badkamer een open badkamermeubel (redelijk standaard model van de Ikea) staan waar ik op het grootste schap nu een onhandige mand heb staan. Alles valt om, en hij is te klein.
Nu ben ik op zoek naar een nieuwe opberger. Het liefst met vakjes of meerdere kleinere zodat er bv flesjes van the ordinary in kunnen staan, maar ook grotere flessen.
Heb oprecht al overal gezocht, kan niets vinden haha. Ikea niet ect.
Wie heeft de gouden tip
Je zou eens bij Otto kunnen kijken
Ik gebruik die van de Van Haren altijd
Heeft er iemand ervaring met hoe een ADD test bij volwassen gaat/wat ik kan verwachten? En dan vooral de DIVA (yessss) methode? Ik probeer het te googlen maar krijg voornamelijk sites voor behandelaren te zien.
Vermoed dat ze inderdaad een DIVA afnemen, die vraagt symptomen uit zowel in kindertijd als volwassenheid. Is het meest gangbaar. En voor een volledig onderzoek dienen ze ook een ontwikkelingsanamnese af te nemen bij bijv ouders, opvoeders, broers/zussen, desnoods partner.
Mijn psych zei al dat bij een 2e gesprek een ouder erbij moet zijn. Daar zie ik enorm tegenop. Mijn ouders vinden dit soort dingen onzin. Toen ik het hier een paar jaar geleden over had was het al ‘ach stel je niet aan dat heb je niet’.
Hopelijk kan mijn psycholoog daar wel door heen prikken.
Maar eerst het 1e gesprek maar afwachten
Snap het hoor! Dat is ook spannend. Maar daar prikt ze vast doorheen en het zijn best ‘algemene’ vragen over je ontwikkeling als baby, de zwangerschap, hoe het op school ging, etc! Succes!!
Het tweede!
Heb je een broer of zus die ouder is? Zo heb ik het opgelost. Mijn sibling en ik schelen best wat in leeftijd. Mocht dus mee als aanvulling van de kindertijd verhalen ipv mijn ouders.
Zo lief en nuttig allemaal deze reacties
@Ladybug mijn broertje is een stuk jonger. Zat daar ook al aan te denken. Maar we hadden als kinderen ook niet de beste band.
@Pantalones Ik vond dus laatst wel oude rapporten terug waarin dromerig/zit in haar eigen wereld voorkomt. Dus ben benieuwd of mijn moeder dat ook zo heeft ervaren. Ga ze sowieso pas inlichten als het 1e gesprek is geweest. Want als daaruit komt dat het toch niet verder nodig is weet ik al wel hoe het gaat.
@Runnerlongs Dank je wel. Vind het ook best spannend allemaal. Mijn vader was er tijdens mijn jeugd eigenlijk nooit (vooral veel aan het werk). Mijn moeder zal sowieso wel gaan meewerken maar zal mijn psych wel even waarschuwen van te voren. Okay ik zit daar ook deels door hoe de relatie met mijn ouders is dus vermoed dat dat wel goed komt.
Ik snap je gevoel heel goed. Maar denk inderdaad dat een psycholoog daar juist heel goed doorheen prikt, dus dat je daar niet bang voor te zijn. Daar zijn zij juist voor. Daarnaast stellen ze gerichte vragen, dus dan komen er vanzelf verhalen los die wel of niet bevestigen of je ADD hebt. Het is niet alsof de diagnostiek afhangt van het antwoord van je moeder op de vraag: heeft leverworst ADD?
Mijn moeder was bij mijn broertje heel steunend in het proces, maar ook voor haar vielen er toen en daarna heel veel puzzelstukjes op zijn plek. Eigenlijk voor ons hele gezin. Mijn broertje was 'al ’ 18, maar alsnog was het op veel punten een eyeopener en heeft het ons ook allemaal geholpen om beter met elkaar om te gaan. (Terwijl dat al heel goed was hoor, maar zorgt voor meer begrip ect).
Ik ga mijn afstudeeronderzoek doen over witwassen en wil daarbij ook graag een hoofdstuk wijden aan hawala/ondergronds bankieren. Maar ik vind het zo moeilijk om een hoofdvraag te bedenken. Ik verricht mijn onderzoek voor justitie/het OM. Heeft iemand een idee? Of wat zouden jullie graag beantwoord willen zien als je witwassen zou moeten bestrijden?