Durf te vragen #3 (Deel 1)

@FISSA Oh wat leuk hahah!
Mijn vader is echt saai wat dat betreft, vindt niks echt uitmuntend lekker. Alleen chocolade, maar dat eet hij niet want daar krijgt hij puistjes van…

Ik wilde hem eerst een cadeauverpakking met allemaal nootjes geven, maar de notenwinkel hier is weg :woman_shrugging:. Dus ik denk dat ik maar op de kaart ga schrijven om een keer met zn 2en te gaan lunchen. Dat hebben we sinds ik uit huis ben (4jr nu) nooit meer gedaan.

@Portugal wat een leuke ideeën! Die ga ik onthouden, maar het meeste is het helaas niet voor mijn vader. Houdt niet van voorstellingen/theater, haat muziek, vindt lezen niet leuk… dus echt lastig haha.

Ik geef mn vader altijd nieuwe sloffen, badslippers of sokken

1 like

Sokken had ook wel leuk geweest, maar ben net terug uit de stad hahah.

En wat is het geworden?

Ik zag net een instafilmpje van Bram Krikke dat hij samen met Kees van der Spek zo’n tiktok dansje doet. En ik dacht altijd dat Kees behoorlijk lang was, maar hij is echt een stuk kleiner dan Bram. Is Bram nou dik over de 2 meter? Weet iemand hoe lang hij is?

Ik neem hem mee om te gaan lunchen.

1 like

Mijn vriezer is heeeel vol. Vind dat bakjes wel beter werken, voor het overzicht ook. Meestal laat ik vlees/vervangers dus gewoon in de verpakking. Die kun je prima opstapelen. Mijn gekookte maaltijden probeer ik in niet al te hoge bakjes te doen (ooit vierkante gekocht bij Blokker) en die dan op te stapelen. Heb ook sistema bakjes, maar die vind ik vrij groot en hoog en nemen dan loze ruimte in!

1 like

Ik doe vlees altijd in zakjes invriezen. Maakt het veel goed stapelbaar.

1 like

Bram is heel lang, denk dat ie 1.95 ofzo is

Ik gebruik idd ook meestal zakjes. Zeker voor sauzen, dan kan je ook meer kwijt.

Wat ik ook heel handig vind zijn boterbakjes! Nadat ik de verpakking van halvarine leeg heb, maak ik het schoon (afwassen of mik het in de vaatwasser). In de keukenla heb ik een rol schilderstape liggen en daar schrijf ik dan op wat in de verpakking zit.

Wat geef je als iemand net een huis heeft gekocht? Mijn eerste idee was een mooie plant maar toen bedacht ik me dat iedereen daar misschien wel mee aan komt zetten waardoor ze ineens plek moeten maken voor 20 planten :sweat_smile:

Mooie wijnglazen, een fles wijn, mooie koffiekopjes oid. Kandelaar, vaas, kaarsen, kookboek, mooie slaschaal

3 likes

Cadeaubon van een interieurwinkel?

4 likes

Ja dit! Misschien ‘saai’ maar koop liever zelf wat dan dat ik een of andere vaas oid krijg waar ik niks aan vind.

Ik was hier in ieder geval heel blij mee!

2 likes

Cadeaubon!

Ik vond iets krijgen wat niet mijn smaak is echt heel stom. Zoals planten in een lelijke mand. Of handdoeken die totaal een verkeerde kleur hadden.

1 like

Geen spullen, want dan voelen ze zich misschien verplicht het neer te zetten terwijl ze het misschien spuuglelijk vinden. Zou ik ook niet blij mee zijn. Geef iets wat op kan, dus eten/kaarsen/doucheproducten.

1 like

Heeft iemand een tip voor goede schoenpoets? Mijn cognackleurige leren laarsjes hebben een poetsbeurt nodig en ik zie door de bomen het bos niet meer.

Kadobon van een meubelzaak of juist van iets anders. Kan me voorstellen dat men na het klussen even geen zin heeft om aan het huis te werken en zichzelf wilt verwennen. Tegenwoordig heb je de VVV kadokaart die je ook gemakkelijk bij Bol bijvoorbeeld kan inleveren

1 like

Ik heb voor mn vriend cadeautjes (4 producten van rituals samurai en een fles whiskey) die wil ik ergens in zetten wat hij bijv in de badkamer oid kan gebruiken. Bij een vrouw zou ik een mandje doen. Weet iemand iets praktisch maar leuks? Ik gebruik dus geen inpakpapier

Wij gebruiken die zip lock zakjes van de Ikea! En als er eten is zit, de zak zo plat mogelijk maken. Op die manier kan je meer kwijt in je diepvries.

(die van de Ikea zijn beschikbaar in meerdere maten, ideaal)

Edit: ik ben keihard aan het liegen hahhaha. Ik bekijk nu net de doosjes en ze komen inmiddels van de Lidl. Maar Ikea heeft ze ook hoor haha.

1 like