Durf te vragen #3 (Deel 1)

Zoals hierboven al gezegd, een houten kratje! Of een draadmand/kratje ofzo, is misschien handiger in de badkamer?

1 like

Ik weet eigenlijk niet of dit het juiste topic is voor deze vraag, maar ik weet niet of er nog veel mensen in het Corona topic kijken dus vandaar. Mijn man is wat snotterig en heeft keelpijn, dit heeft hij doorgegeven op zijn werk. Hij is niet zo ziek dat hij niet kan werken, maar gewoon om de richtlijnen op te volgen. Nu moet hij vanuit het werk een Corona test doen, die staat morgen op de planning. We denken niet dat hij het heeft, naast wat keelpijn en een snotneus is hij niet ziek, geen koorts of kortademigheid. Maaar als we de richtlijnen heel strikt opvolgen zou ik dit ook moeten aangeven op mijn werk, en ik weet dat ze dan zullen zeggen dat ik thuis moet blijven. Ik werk in een huisartsenpraktijk en ik kan niet vanuit huis werken omdat ik met patiënten werk (als praktijkondersteuner ggz dus geen patiënten met lichamelijke klachten). Dus dan moeten er mensen worden afgebeld en ik heb dinsdag een belangrijke afspraak. Als ik zou denken dat er een kans is dat mijn man Corona heeft zou ik er niet eens over nadenken maar gewoon thuis blijven, maar omdat er nu niets aan de hand lijkt te zijn en de test eigenlijk een formaliteit is vraag ik me af of ik het echt moet mededelen. Wat zouden jullie doen?

Wel mededelen.

1 like

Superrr dankjewel! Ga een kleine halen :smile::smile:

1 like

Weet je wel zeker dat het protocol is dat je moet thuis blijven? Dat staat namelijk niet in de folder die je bij de test krijgt. Op mijn werk (ook medisch) mag je met lichte klachten zelfs nog met een mondkapje werken, zo lang je geen koorts hebt. Dus ik zou het gewoon aangeven en kijken wat de beste oplossing is.

Ik dacht altijd als je in de zorg werkt dat je pas thuis moet blijven als je zelf boven 38 graden koorts hebt.

Bij mijn man heeft het er meer mee te maken dat zijn manager panisch is haha, en hij kan zijn werk prima vanuit huis doen. Voor mijzelf (had ik er ook even bij moeten vermelden) geldt dat ik in opleiding ben en het dus een stageplek is waarin ik feitelijk boventallig ben. Maar ik heb mijn eigen caseload met eigen patiënten en ik vind het een beetje shit als we die mensen ‘voor niks’ moeten afbellen… maar het vermelden is misschien wel zo netjes idd…

Ik zou het ook melden! Stel dat jouw man positief test en je toch naar je werk bent gegaan is de impact veel erger. Dan maar het zekere voor het onzekere nemen!

1 like

Ik gebruikte altijd zo’n 10-15 m3 per jaar, qua gebruikskosten vrijwel verwaarloosbaar. Het zit hem vooral in de netbeheerkosten/vaste levering. Ik heb even gekeken naar onze eindnota (deze gaat over 10 maanden) en aan gas hebben we ongeveer €200,- betaald.

1 like

Wij verbruiken net zoiets als @keerbeer. Eigenlijk betaal je je scheel aan de leveringskosten.

1 like

Iemand een aanrader voor een goede/stevige houtskoolbbq? Zoeken zo’n soort model. Deze is van intratuin maar zijn geen reviews van te vinden. Max € 150,-.

Samenvatting

Is Amazon Prime Video te vergelijken met Netflix??

Bedankt. En Qua aanbod? Ik vind 2,99 per maand te doen (met Netflix ernaast)

Ik heb vorig jaar september Prime genomen voor een serie die daar werd uitgezonden (the Boyz) met het idee op te zeggen als we dat af hadden gekeken. Maar we hebben daarna nog meer gekeken en nog steeds zijn er dingen die we nog willen kijken.
Alles van the office staat er ook op!

1 like

En is het aanbod wisselend? Op Netflix komen er elke maand films/series bij.

Mijn partner gaf vanochtend aan dat er weer een heleboel is bijgekomen, waaronder the x-files!

1 like

Ben naar hetzelfde op zoek! Woon jij in nl of be? Wij zoeken in Duitsland en ken daar niet zoveel winkels überhaupt en bestellen vind ik ook weer zo… ja je wilt even de hoogte oid testen toch.
Anyways ik zoek dus ook naar dé tip

1 like

Ik woon in NL. Ja kan me voorstellen dat het in Duitsland nog lastiger is.
Ja inderdaad de hoogte en of hij een beetje stevig staat. En heel vaak staat er geen showmodel van.

Ik was net in de Intratuin en ik heb even voor je gekeken! Die van jouw foto’s is vrij klein, ik ben 1.67 en die is niet eens hoog genoeg voor mij. Die ander van 199 euro is wel een stuk hoger en ook wat uitgebreider.

Heb de foto’s in de spoiler gezet

Samenvatting

4 likes

Ah wat lief dat je hebt gekeken en foto’s hebt gemaakt! Oh die is dan inderdaad te laag (al helemaal voor mijn vriend). Ga die andere van 199 even opzoeken en aan mijn vriend laten zien, dankjewel!

1 like