Mijn vriend is het een beetje verleerd om te lezen. Hij kan wel gewoon artikeltjes lezen op internet maar hij kan zich slecht concentreren op een echt boek of op de krant bijvoorbeeld. Ik had dit ook heel lang maar ik heb mezelf toen weer ‘getraind’ om goed te kunnen lezen. Hij wil dit op zich ook wel maar heeft niet echt het doorzettingsvermogen wat dit betreft. Mijns inziens komt dit ook doordat hij niet echt heeft geprobeerd om echt ‘pageturners’ te lezen. (Kut woord maar weet even geen betere benaming.) Binnenkort gaan we een week naar een camping zonder internetbereik en wifi. Ik neem een hele stapel boeken mee maar ik wil hem graag een boek cadeau doen. Eentje die je echt niet weg kan leggen zodat hij op die manier weer een beginnetje maakt met leren geconcentreerd te kunnen lezen. Heeft iemand goede tips? Mag zowel fictie als non fictie zijn.
interesses
Hij gaat waarschijnlijk De Da Vinci Code meenemen van zijn moeder, ik denk dat dat op zich wel een goede is maar niet helemaal 100% zijn genre. Hij is developer dus op zich geïnteresseerd in alles wat met tech en internet te maken heeft.
Een paar maanden geleden is hij op mijn aanraden begonnen aan ‘Deep work’ van Cal Newport. Hij vond dat onderwerp wel heel interessant maar hij kwam er gewoon niet doorheen, wat ik op zich ook wel snap want het is een best taai boek.
‘Het is oorlog maar niemand die het ziet’ heb ik zelf laatst gekocht en vond ik mega interessant, die ga ik denk ik ook voor hem meenemen. Meer in dat genre is dus ook welkom. Voetbalboeken zijn denk ik niet aan hem besteed.