Hoe bedoel je een ander slag mens?
Er zitten zeker wel cultuurverschillen tussen ‘Holland’ (ik schaar daar bijv. de randstad onder) en Limburg, de achterhoek etc. Ik zou mezelf NOOIT Hollander noemen, ook omdat ik dat een stukje desinteresse vind vanuit de mensen die inwoners van NL zo noemen. Doe je huiswerk, het is Nederland en Holland is maar een klein stukje van het land? Zou mezelf ook Nederlander of inwoner van Nederland noemen. (Ook geen Limburger )
Om een voorbeeld te noemen: mensen uit het oosten beschrijven zich vaak als nuchterder dan mensen uit Noord- of Zuid-Holland.
Ik denk dat mensen uit bepaalde provincies zich ook bepaalde collectieve eigenschappen toedichten.
In Arcen zit een vlaaienwinkel, echt een aanrader!
Wij hebben gegeten bij Cascara Rodizio grill & bar in Sevenum, ze serveren vlees aan de spies aan tafel.
Toverland was goed te doen in deze tijd! Blijft een van mijn lievelingsparken.
Eens met Jeg… Valkenburg is erg mooi, je kunt eventueel doorrijden naar Gulpen (door Schin op Geul) . Daar heb je veel terrassen en de omgeving is mooi, sowieso de weg die je dan rijdt.
In Margraten heb je de Amerikaanse militairen begraafplaats, heel indrukwekkend.
randstadmentaliteit
Weet iemand of ze nog ergens in een fysieke winkel plastic chokers verkopen? Die in de jaren 90 heel hip waren. Heb al gekeken bij action, primark en kruidvat, maar helaas
Misschien als je zoekt op tattoo ketting? Ik vind best wat winkels, maar weet niet wat er bij je in de buurt zit.
@Calypso gezellig, kom maar naar Limburg! Venlo kun je grotendeels skippen, maar als je ergens lekker wilt eten kan dat hier wel. Ik zou dan ontzettend aanraden: bij de buren of la trattoria (old dutch). Je moet wel reserveren, kunt niet op de bonnefooi. En halloooo in Arcen sowieso Clevers eten, ijs! Heb de reacties niet allemaal gelezen, dus mss is die al getipt.
Je kunt vlakbij Arcen ook fijn wandelen, ik dacht bij Wellerlooi, is een heide. En wat echt iets is waarmee ik Arcen associeer is de midgetgolfbaan . Je kunt daar midgetgolfen en dan pannenkoeken eten. Helemaal niks speciaals aan eigenlijk, maar heerlijk kneuterig en veel mensen komen naar Arcen om dat te doen.
Persoonlijk zou ik Valkenburg etc. skippen. Dat is echt vanuit Arcen dik een uur rijden en is in de zomervakantie extreem toeristisch. Vriendin was er vorige week nog en het was gewoon kots en kotsdruk met voornamelijk Belgische en Duitse toeristen. Zou dat bewaren voor een andere keer in een najaar oid!
Ben vandaag geweest, maar ze hadden niet wat ik zocht. Alsnog een andere beker gekocht, heb een lichtelijke beker verslaving… Bij TK max was het wel gelukt, maar nu ben ik op zoek naar een grotere maat. De fles ernaast is 750ml.
Birkenstocks hebben een wat ruwer voetenbed
Je kan enkelsokjes om de binnenzool doen en die terug in de sandaal leggen. Zijn ze niet zo glad en kan je net als gewone sokken elke dag en schone omdoen. Of zoiets misschien?
Ik heb dit ook, heb het niet in mijn birckenstocks (zoals @Twonights zegt, dat voetbed is wat ruwer). Ik heb die met 2 bandjes. Zijn niet de meest charmante stappertjes maar wel heel fijn!
Scooter huren en gewoon lekker door het heuvelland gaan touren! Valkenburg heb je toch binnen no-time gezien
Zij was er van maandag t/m woensdag. Valkenburg zelf is heel eerlijk ook maar weinig aan. Het centrumpje is echt ontzettend toeristisch. Het stikt er normaliter wel van de terrassen maar ik heb het in coronatijd niet meer zelf gezien dus ik weet ook niet hoe dat eruit ziet. Daarvoor was ‘t tijdens diner heerlijk mensen kijken, maar heb mijn twijfels erbij hoe coronaproof dit kan (voor corona echt maximale tafels buiten)… Heb er altijd wel lekker gegeten, dat sowieso
Zijn dan vaak ook wachtrijen bij dingen als fietsverhuur etc, althans 2 weken geleden wel.
Als ‘t bijvoorbeeld de tering regent, dan zal de drukte ook alweer meevallen XD. Hier in Noord Limburg zit die kans er voor komende week iig dik in, dus wellicht in het Heuvelland ook!
Ik ken iemand die verpleegkundige is en die zei dat artsen veel geld verdienen als hun patiënt komt te overlijden en de organen gedoneerd kunnen worden. Kan iemand me vertellen of dat klopt? Ben erg benieuwd nu
Niet waar.
Er bestaat vanuit de transplantatiestichting een onkostenvergoeding als je iemand aanmeldt voor donatie (bij weefseldonatie), bij orgaandonatie bestaat die niet (omdat dat niet 1 persoon is die moet overwerken om de formulieren in te vullen, dat is een enorm team die gewoon betaald worden voor hun werk). Die vergoeding gaat in de meeste ziekenhuizen in een pot voor onderwijs over donatie, heel soms bestaat de keuze om hem aan jezelf als aanmeldend arts uit te laten keren. Het gaat om +/- €90, en is dus een vergoeding voor het feit dat je op je normale werkdag 1-2 uur extra werk hebt als een overleden patiënt weefsel wil/kan/mag doneren, waardoor je vaak moet overwerken omdat je reguliere werk er natuurlijk ook nog is.
Er is dus geld, maar je wordt er niet rijk van en het is ook absoluut niet de motivator om de donatievraag te stellen.
Dank voor je uitleg! Vond het al echt een wazig verhaal en het leek gewoon op orgaanhandel. Uit haar verhaal leek het alsof artsen echt duizenden euro’s aan zo’n patiënt konden verdienen
Waar is die 80 euro op gebaseerd? Is dat niet inclusief gas? Ik ben ook net verhuisd naar een appartement alleen en ik ga ook uit van ong. 15 euro per maand (ik heb geen gas) dus lijkt me helemaal geen gek bedrag.