Ik heb er 1 van de naaitafel op afbetaling. Als je alle termijnen betaald hebt is de deken van jou.
Ik heb een grote met een rits in het midden zodat je er ook 2 kleine van maken kan
Ben je er tevreden over?
Ja! Ik gebruik hem voor ik ga slapen, dan leg ik hem over mn benen heen in bed. Heb hem eigenlijk altijd in 2 delen, 1 deel bij de bank voor er onder zitten en 1 deel bij bed. Je kan hem ook wassen volgens mij
Ik wist niet dat je onder dekens met korrels niet mag slapen, ik moet me echt nog beter inlezen. Ik wil het vooral om beter te slapen en te ontprikkelen!
Bedankt voor de spreekbeurt:p
@Gelatelli Dank je wel! Jij slaapt er dus niet mee?
Soms val ik er per ongeluk mee in slaap maar in principe niet!
Wat is dit deken eigenlijk voor onzin? Ik ben ook gewend aan mijn eigen kussen, aan een ooglapje en ook aan oordoppen. Waarom maakt het uit dat je gewend raakt aan een bepaalde soort deken?
Edit: bedoel het niet zo naar jou hoor, maar snap het niet
Deventer!
Heb daar toevallig nét een potentieel hotel gevonden, kreeg via insta Deventer en Dordrecht paar keer aangeraden. Leuk!
Maar waarom is het erg als er gewenning optreedt? Is dat slecht voor de doorbloeding ofzo?
Hm ja maar ik heb dat ook met een kussen. En dan ga ik hem ook niet wegleggen, een dikker kussen nemen en bedenken hoe lekker mijn eerdere kussen lag. Makes no sense in mijn hoofd.
En kan ingezet worden als vrijheidsbeperkende maatregel in de zorg, maar ook dan mag er geen gewenning optreden!
Ja wist ik wel! Vind het gewenning stuk interessant.
Maakt niet uit, slaap lekker! (Dacht vanavond nog aan je dat je eerder zei met het dag/nachtritme te gaan slapen/op te staan dus dan is het nu al best laat).
Maar het is toch best simpel. Het werkt voor sommige mensen als een medicijn. Als je er gewend aan raakt moet je een hogere dosis nemen, oftewel een zwaarder deken. Het lijkt me niet wenselijk steeds een zwaarder deken te moeten kopen, want we zit ook een maximaal gewicht aan natuurlijk.
Huh? Vrijheidsbeperkende maatregel? Hoe zie je dat voor je? Zo zwaar dat iemand dr niet meer onderuit kan? Dat is hetzelfde als fixeren en dat is niet voor niets (gelukkig) steeds meer verdwenen. Ik weet helaas zelf hoe traumatiserend dat is. Als iets dan zo zwaar is is het ook gewoon gevaarlijk?
Zwaartedeken/vesten etc is toch een hulpmiddel en geen beperkend iets? Ja om rust te geven. Prikkels te dempen, maar dan ligt de nadruk niet op vrijheid beperken.
Excuus. Zere been.
In dit rapport https://www.vilans.nl/docs/vilans/publicaties/Alternatievenbundel_vrijheidsbeperking_2014.pdf staat het bijvoorbeeld, opzoeken bij verzwarings- of kastanjedeken. Dit rapport gaat om het afbouwen van echte vrijheidsbeperkende maatregelen, een verzwaringsdeken is een alternatief, maar het doel is min of meer hetzelfde
Ik snap het al, ik had het over ggz en dit ziet er veel meer VG en LG uit…
Ggz zou ook kunnen, maar ik denk inderdaad vooral de lvb doelgroep!
Dit bericht sla ik even op! Wil ook zo’n deken proberen, maar wil wel een goede en niet zomaar eentje van een shady site
Wow ik heb even op ballendekens gezocht en die zijn rond de 400 euro
Ik denk dat ik dan voor een goeie kralendeken ga en dan met lezen eronder ga liggen.