Durf te vragen #3 (Deel 1)

Testament voorkomt ook dat eventuele kinderen gaan ruzien. Stel je moeder overlijdt, je vader hertrouwt, je vader overlijdt, die nieuwe vrouw gaat er met jouw moeders geld “vandoor”.

2 likes

Als je gescheiden bent, overlijdt en je kind leeft niet meer, dan komt het geld idd niet bij je ex terecht (tenzij je je testament niet hebt aangepast na je scheiden, maar dat zou dom zijn). In de situatie die ik beschreef ga jij eerst dood, waarna jouw erfenis naar je kind gaat, en vervolgens gaat je kind dood, waarna het dus wel naar je ex gaat.

En de verschillen qua prijs bij notarissen zijn belachelijk. Vraag dus altijd of een tarief all-in is (inclusief btw of exclusief), of er voor bepaalde dingen extra geld wordt gevraagd of dat de inhoud geen invloed heeft op het tarief.

En bel niet 1 notaris, maar bel er meerdere zodat je prijzen kan vergelijken. En door te bellen heb je vaak toch al een gevoel bij een bepaald kantoor, dat kan natuurlijk ook de doorslag geven.

Scripture zoals ik het ken van Amerikaanse christenen is echt lezen uit de Bijbel, en dan ligt de nadruk vaak op het Nieuwe Testament.

1 like

Ik woon samen met mijn vriend (dus met 2) en wil een spel kopen vanaf 2 spelers. Ik twijfel tussen codenames en exploding kittens. Iemand gepassioneerd over spelletjes die mij koopadvies wil geven :)?

Ik heb codenames gisteren gekregen maar dat is denk ik pas echt leuk vanaf vier mensen

2 likes

Kan het niet door op die puntjes rechts te klikken? Bij mij staan ze uit, volgens mij het ik het via dat gedaan

1 like

Long shot maar ik verzamel deze editie van de Harry Potter boeken en ik ben een beetje vastgelopen. Ik heb er inmiddels 4 maar ik mis nog The Goblet of Fire, The Order of the Phoenix en The Deathly Hallows. Mocht iemand er hier een van over hebben wil ik m heel graag van je kopen :blush:
images (1)

Edit: of als je er ergens één vind en voor me meeneemt krijg je de prijs + verzendkosten + chocola/wijn/iets anders wat je lekker vindt van me

Ja die stipjes en dan uitschakelen!

1 like

Sta je open voor online kopen?
Op eBay heb ik gezocht op de ISBN-nummers van deze boeken, en ze zijn via eBay nog te krijgen. Inclusief verzendkosten vanuit het Verenigd koninkrijk ben je dan zo’n 15-20€ per boek kwijt.

Dit zijn de nummers:
9781408810576
9781408810590
9781408810606

Misschien dat je hier wat aan hebt. Gaat niet zozeer over die twee spellen, maar hier werden mij ook spellen aangeraden:

1 like

Ohh wauw dankjewel voor je research :blush: Ik heb ze tot nu toe allemaal offline gevonden en dat hoopte ik voor de rest ook te doen, maar als het via het forum lukt is dat eigenlijk ook online natuurlijk haha. Ik kijk het nog even aan en anders ga ik hiervoor inderdaad, thanks!

Ik heb echt een domme vraag. En op dit gebied vind ik zelf inlezen heel moeilijk.
Is er iemand aan wie ik kort mijn persoonlijke situatie kan uitleggen om te kijken of het wel of niet slim is om te trouwen. Gaat vooral om belastingdienst en studieschuld, geen romantisch advies bedoel ik.

Eigenlijk vind ik beide spellen niet leuk om te doen met z’n tweeën. Maar ik weet niet zo goed wat dan wel leuk is om te doen met z’n tweeën.

Regenwormen :heart_eyes: ik raad dit altijd iedereen aan haha maar is echt leuk, ook met zijn tweeën!

3 likes

Over het algemeen gesteld: als je trouwt (of op een andere manier fiscaal partner wordt) tel je voor de belastingdienst samen. Voor de inkomstenbelasting is dat meestal gunstig. Je moet even letten op toeslagen, als je die nu krijgt. Afhankelijk van vanaf welk jaar je stufi kreeg wordt het maandbedrag om terug te betalen berekend aan de hand van beiden inkomens (en ook de schuld van allebei). Mocht je niet in gemeenschap van goederen zijn getrouwd en jij lost studieschuld af van je partner of andersom met je eigen geld (of als je wel in gemeenschap van goederen bent getrouwd, met geld dat je onder uitsluitingsclausule hebt gekregen) dan kun je dat terug krijgen als je gaat scheiden. Dan moet je dat wel kunnen bewijzen natuurlijk.

Maar of het gunstig is voor jouw persoonlijk dat weet ik natuurlijk niet. Dat kun je laten berekenen door een fiscalist denk ik of door iemand hier maar dat is best een klus.

Dit helpt al enorm! Dankjewel :smile::smile:

1 like

Forummers met een sociale huurwoning:
Hoe belangrijk vonden jullie het om in een fijne buurt te wonen? Hadden jullie buurten waar jullie niet op reageerden?
Vraag me echt af of ik niet te kieskeurig ben

Ik heb geen sociale huurwoning (was het maar zo’n feest), maar ik reageer niet op bepaalde wijken in mijn stad. Verklaart misschien waarom ik niks krijg, maar ook op die woningen zou ik geen kans maken dus ach :crazy_face:

Edit: zijn wel de twee wijken die slecht bekend staan. Ben verder wel minder kieskeurig wat betreft verder van t centrum oid

1 like

Ik was extreem kieskeurig, want veel wijken zou ik niet dood gevonden willen worden en ik hecht zeer veel waarde aan rust. Maar ik woon wel in een dorp en was meer dan 8 jaar ingeschreven, dus ik heb wel geluk gehad. In een grote stad had ik niet zo kieskeurig kunnen zijn denk ik…

2 likes