Durf te vragen #3 (Deel 1)

Ik weet niet of je in de buurt woont, maar deze persoon heeft ze alle drie.
Harry potter and the Goblet of Fire Signature Edition
Bieden

1 like

Ik huur nu via studentenwoningbouw maar de buurt maakt mij niet zoveel uit, als ik maar in 10 min op bepaalde plekken kan zijn

1 like

Dit geld toch niet alleen voor sociale huur? :stuck_out_tongue:

Maar ja zeker! Wijken met heel veel hangjeugd en andere problematiek. Ik woon nu in een oud hofje met veel mensen met een rugzakje (verslaving, hoarders, mensen die ergens anders eruit zijn gezet) en er zijn in de anderhalf jaar dat ik hier woon al 4 mensen dood gegaan en meerdere malen politie gezien, maar ik heb echt nooit overlast!

2 likes

Ik was ook heel kieskeurig. Ik had gelukkig geen haast om een woning te vinden en woon nu in een hele fijne en rustige wijk en heb een super leuke woning!

1 like

The game extreme! Je kunt het eerst spelen zonder de extreme kaarten, in het begin kan het best lastig zijn. Azul is ook leuk! Verder heb ik patchwork en hanamikoji, dat is beide voor 2 spelers.

Ik had maar 1 wijk hier waar ik liever niet wou wonen (want veel tokkies en in de flatjes veel wietkwekerijen) maar verder kon het mij weinig boeien haha. Had ook erg weinig met de wijk waar ik nu woon maar voel mij er nu wel thuis.

1 like

Wowowow de laatste keer dat ik op mp keek was eergisteren en toen stond dit er nog niet op, heb meteen een berichtje gestuurd! Nog in m’n stad ook! Dankjewel!!!

6 likes

Graag gedaan!! :grin:

1 like

https://www.google.nl/amp/s/www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5119696/echtpaar-sterft-kort-na-elkaar-tijdens-huwelijksreis-erfenis-gaat%3Famp

Na het lezen van dit bericht was ik vooral heel blij dat ik net mijn testament had ondertekend haha. Verschrikkelijk dat je hierom rechtszaken moet aanspannen.

Er was 1 buurt waar het algemeen bekendstond dat het niet zo goed ging dus daar wilde ik niet, en het liefste ook heel ver weg van waar ik eerst woonde. Nu woon ik alsnog niet in de meest classy buurt maar heb meer op het huis gekozen dan op de buurt.

2 likes

Ik vond het belangrijk dat ik me veilig voelde als ik (in het donker) naar mijn huis moest fietsen, maar verder maakte het me niet zo veel uit. Ik was bijv. toch niet van plan om een innige band te hebben met mijn buren, dus het was voor mij niet echt belangrijk om bij ‘gelijkgestemden’ te wonen.

Vaak vind ik volkswijken bijv. echt prima. Als je het niet gewend bent, kan ik me wel voorstellen dat dat afschrikt. (In mijn ervaring: je moet vooral iedereen groeten als je niet wil dat ze je arrogant vinden en je moet niet raar opkijken als je buurvrouw de hele dag op vol volume Frans Bauer luistert en al helemaal niet denken dat je daar wat van kan zeggen als ‘nieuwe’. Maar vaak wonen er de liefste mensen die echt loyaal zijn als je ze nodig hebt.)
Ik heb ook op een studentencampus gewoond toen ik eigenlijk al niet meer echt ‘vol’ in het studentenleven zat, dat was ook niet ideaal maar wel grappig.

Je moet het een beetje nemen zoals het is allemaal en de leuke dingen er van inzien. Althans, je moet zeker niet op een plek gaan wonen waar je denkt ongelukkig te worden, maar als je weinig keuze hebt dan kan het geen kwaad om je wensen een beetje aan te passen. Ik had uiteraard (in Amsterdam) ook liever in de Jordaan of de Rivierenbuurt gewoond maar dat zat er voor mij in mijn eentje niet in.

3 likes

:confounded: hier zou ik echt heel ongelukkig van worden

2 likes

Haha nou dit was mijn persoonlijke ervaring, lijkt me sterk dat het altijd zo is. Frans Duits is bijv. ook populair. :crazy_face: Wat ik er mee bedoelde was dat er in volkswijken vaak toch wel wat meer herrie wordt gemaakt in de tuinen dan in de meeste andere wijken en dat het daar (in mijn ervaring) vaak niet echt gepast is om als nieuweling daarover te klagen. In elke buurt waar je woont moet je toch een beetje rekening houden met de spelregels/gebruiken. Maar goed, niemand dwingt je om daar te wonen gelukkig. Als het echt onoverkomelijk voor je is, moet je het niet doen.

2 likes

Haha je hebt helemaal gelijk hoor. Ik heb een beetje een jeugdtrauma door een buurman die vond dat iedereen de hele dag op maximaal volume Jantje Smit mee moest luisteren.
Momenteel is het gelukkig geen issue in mijn leven :sweat_smile:

1 like

Ik vind Codenames leuk, je hebt ook een versie voor met z’n tweeĂ«n!
Verder vind ik Welcome to your perfect home ook heel leuk, maar het is nogal een onbekend spel dus dan zou je het wel moeten bestellen ipv in de winkel kopen waarschijnlijk.

1 like

Je hebt ook codenames voor 2 personen!! Codenames duet

Werkt iets anders maar die vind ik wel leuk voor 2, dan werk je ook (deels) samen

1 like

Mijn broer is morgen jarig en ik wil last minute TOCH wat leuks doen (heb nu alleen geld overgemaakt en een kaart gestuurd). Hij zit aan de andere kant van de wereld dus kan niet meer echt iets laten bezorgen. Vorig jaar al een filmpje gemaakt met ‘27 dingen die je mist in NL’ maar idk. Long shot, maar iemand een geniaal idee? :upside_down_face:

De Duet versie van Codenames. En hanamikoji, mr jack pocket, 7 wonders duel, fox in the forest duet. Van de ‘gewone’ spellen (niet specifiek voor 2) vind ik azul, chakra, wingspan en everdell ook heel leuk met 2.

2 likes

Weet iemand waar ik dit soort smalle tafeltjes kan vinden of waar ik op moet zoeken? Ik heb niet genoeg ruimte voor een normaal nachtkastje in de hoek waar m’n bed staat, maar kan dit dus nergens vinden

1 like

Plantenstandaard

Gewoon een voorbeeld als linkje. Maar als je dus plantenstandaard intypt vind je veel hoge tafels

Of zuil:

https://www.bol.com/nl/p/zuil-sokkel-plantentafel-plantenstandaard-metaal-quadro-zwart-69-cm-hoog/9200000072000860?referrer=socialshare_pdp_androidapp

2 likes