Durf te vragen #3 (Deel 1)

Bij de Turkse bakker op de Molukkenstraat kun je altijd wel verse gist halen geloof ik! En de Spar op Science Park had ook weer zakjes gist haha
Supermarkten is wel nog steeds wisselend ja, heel irritant

Bij mijn lidl ligt het er sinds deze week ineens weer

1 like

Misschien kun je een pas van de groothandel van iemand lenen? Dan kun je gelijk groot inslaan! Anders wil ik ook wel kijken of ik ze kan vinden en wat naar je opsturen.

Bij de Jumbo hebben ze in het schap bij de broodjes afdeling, verse gist. Dat is er tijdens de begin maanden steeds geweest. En verder spot ik ook vaker niet dan wel gist. Misschien een supermarkt in een dorp proberen?

Edit: wel noorden van het land

1 like

AH en Jumbo hebben het hier heel lang niet gehad helaas. Toen heb ik gist online gekocht bij Molen De Vrijheid uit Beesd. Je hebt dan natuurlijk wel wat meer dan normaal, maar het is ook wel fijn om een tijdje geen stress te hebben of je er wel aan kan komen als je wil bakken.
Ze hebben zowel aparte zakjes als grotere verpakkingen, met beide heb ik goede ervaringen.

https://molendevrijheid.nl/?s=Droge+gist&post_type=product

1 like

De Deen op Mosveld in Noord (en miss ook andere Denen) hebben het weer. Liep langs terwijl het vakkenvulmeisje het in het schap zette en hardop zei ‘Huh, gist?’ Hahahaha

1 like

Heeft er iemand een abonnement op nrc (alleen digitaal)? Zo ja maak je hier veel gebruik van en is het prettig?

Heeft iemand misschien Sonja Bakker boeken te koop voor een kleiner prijsje dan Bol.com? :sweat_smile:

Ik kon het in de appie alweer kopen, maar ook bij turkse supermarkten? Jij zit ook in het oosten van de hoofdstad toch? Dan hier: http://javakwartier.nl/boodschappen/lale-kasabi/

Heb ik gehad en nee. Vond het niks. Maar ben ook geen krantlezer dus papier lees ik ook niet. Hier heb je niks aan hé.

1 like

Haha tis verder ook niet echt een aanrader maar de afgelopen maanden als ik geen gist kon vinden in de grote supermarkten was het er daar steeds nog wel

Ja ik! Of ja in het weekend op papier, verder digitaal (nrc next dan). Ik vind het wel chill, gebruik het bijna dagelijks wel en vind de weekendkrant sowieso wel fijn

1 like

Ikzelf niet, maar ik gebruik die van mijn vader, en ik vind het heel fijn. Ik lees dagelijks wel een paar artikelen, en als ik er zin in heb in het weekend ga ik echt even “met de krant” zitten.

1 like

Ik lees nrc met de app duckduckgo, dat is een internetbrowser. Als je aan je max van 3 artikelen per dag zit dan tik je even op de vlam :fire: en dan zijn al je browse gegevens weg en kan je weer verder lezen.
Moet wel zeggen dat ik dagelijks maar 3-5 artikelen lees dus niet echt fervent krantlezer. Anders zou ik misschien wel een abonnement nemen

2 likes

Dankje! Ga ik dit uitproberen. Dan kan ik altijd nog een abonnement nemen als ik meer wil lezen (:

1 like

Ja, ik maak er elke dag gebruik van en het bevalt goed. Zou ook geen krant willen omdat ik die zo groot vind en het niet prettig vind lezen. De app is ook heel fijn. Ik sla ook artikelen op in mijn leeslijst om later terug te lezen als ik geen tijd heb.

Het was een topic op EGF waarbij de titel zoiets was van “help wat is dit voor beest”
Was er een veenmol bij iemand naar binnengekomen (of gevlogen?) En de rest van de pagina’s was raden wat het was een uiteindelijk bleek het een veenmol te zijn. Niet heel spannend haha

6 likes

Ik heb soms een bepaald gevoel en ik vraag me af of andere mensen dit ook hebben?

Ik heb al sinds ik jong was soms opeens een heel naar en overheersend gevoel, wat als een soort golf over mij heen komt en hoe ik het als beste kan omschrijven is dat het voelt alsof ik op dat moment niet op de plek waar ik ben hoor te zijn. En heel vaak heb ik dan het gevoel “ik hoor nu thuis te zijn”. Alleen ik heb het dus soms ook als ik thuis ben. Het gebeurt echt zomaar, zonder trigger ofzo en het duurt altijd maar heel kort, echt 1 minuut ofzo en dan is het weer over.

Het is volgens mij niet echt anxiety, nerveusiteit of paniek ofzo want daar heb ik soms ook wel eens last van en dat voelt heel anders en duurt ook langer.

Iedereen zegt altijd “je bent nooit de enige die
” maar ik heb hier dus nog nooit iemand anders over gehoord en ik kan er ook niks over vinden.

Superbra, zit in Rotterdam en utrecht

Ja heb ik ook wel eens!!! Precies dit

1 like

Ok ivm corona geeft mijn lokale apotheek geen anticonceptie voor 1 jaar uit ‘want mensen hamsteren’.

Mag dit zomaar? Want ik moet gdvrdmm wel elke keer bijna 7 euro dokken voor die uitgifte kosten. Dus als ik het nu elke 3 maanden moet halen kost die pil 150% MEER geld dan wanneer ik hem voor een jaar krijg. Dat is toch debiel? Corona is nog wel even here to stay dus ik vind het bullcrap :woman_shrugging: (Tenzij ze zien ofc dat mensen sneller een recept komen halen dan het op zou zijn, stelselmatig)

1 like