Je kan dit proberen
Bayshore Bayshore
Is hier toevallig iemand die in de media wereld werkzaam is (voornamelijk magazines) die ik wat vragen mag stellen?
Ik werk nu 0,8 en ga naar 1,0. Ging ik net op zo’n site m’n bruto naar netto berekenen en moet ik het dubbele betalen aan loonheffing bij 1,0?? Ik ga van 190 euro naar 310 oid. Weet niet of het dan waard is… Kan dit kloppen?
Heeft iemand de nieuwe rugzak van SuitSuit al in gebruik? Hij lijkt mij qua indeling en formaat ideaal als werktas maar ben benieuwd hoe de kwaliteit en draagcomfort is. Ze hebben veel mooie kleuren.
Heb je jouw huidige salaris daar ook ingevoerd? Misschien dat de berekening niet helemaal klopt. Bij een belastbaar inkomen tot 68 duizend euro betaal je 37,35% belasting. Daar gaat waarschijnlijk nog wel heffingskorting vanaf, maar hier kun je in ieder geval mee rekenen.
Heeft iemand een bril met verdonkerde glazen?
Is dat een aanrader en voldoen ze ook bij fel zonlicht in de zomer?
Of heb je dan alsnog een zonnebril nodig?
Ik heb zelf niet zo’n bril maar vind het eigenlijk nooit een succes bij mensen. Je bedoelt toch zo’n bril die automatisch donkerder wordt? Ik zie mensen dan altijd met zo’n half donkere bril wat er net gek uitziet
Ja, ik twijfel ook omdat het er behoorlijk oudbollig uit ziet.
Ik wil er toch achter informeren bij de optieker.
Maar ik vraag me vooral af hoe het gebruiksgemak is.
Iemand tips voor een lange (15 uur) autorit? Voor het eerst dat ik zo lang in een auto ga zitten dus alle tips zijn welkom!!
Makkelijke kleding, leuke muziek, genoeg eten en drinken, snoepjes, weet niet of je kan lezen in de auto anders een boek.
Genoeg pauzes nemen zodat je niet te lange stukken moet rijden. Hou bankpas en genoeg muntstukken dichtbij voor de tol. Water en fruit zijn voor mij ook nog een must
Scoor zo een (opblaasbaar) nekkussentje voor als je bijrijder bent! Kun je lekkerder op slapen als je dat wil maar het is ook fijn om je houding wat af te wisselen tijdens zo een lange zit (en je nek te ondersteunen). Luister zelf graag podcasts in de auto. En leg je zonnebril binnen handbereik maar da’s misschien vanzelfsprekend. Hoe vaak ik niet heb moeten stoppen langs de weg om die uit een of andere tas te pakken. Oh ja en ik neem altijd toiletbrildekjes en handgel mee voor smerige tankstation toiletten. Protip: ga in Duitsland naar de WC als je daar doorheen rijdt iig
Wat is nou een leuk kraamcadeau waarvan de ontvanger niet al 8 heeft gekregen?
Iets als “avondeten voor de ouders” is niet echt van toepassing op deze situatie.
Nou ik kom nooit bij die 68k. Heb alleen m’n huidige en m’n toekomstige salaris ingevuld op 2 aparte pagina’s. Maar dan wacht ik het maar af denk ik, thanks!
Ik heb zo’n bril gehad, was wel echt toen die glazen er nét waren, zo’n 9 a 10 jaar terug dus weet niet hoe het nu is. De brillenglazen verdonkeren genoeg om zonlicht tegen te houden en ik had geen zonnebril nodig. Wel verkleurden ze toen echt redelijk snel, ik moest destijds zo’n 10 minuutjes fietsen naar school en als ik daar aankwam waren ze echt al flink donker als het zonnig was. Ook als het niet heel zonnig is verkleuren ze. Het duurde toen ook een paar minuten voor ze weer lichter werden, dus de eerste paar minuten zit je met een donkere bril binnen. Als je hele gevoelige ogen hebt is het wel een aanrader, anders denk ik niet echt.
De nieuwere glazen zouden sneller terug helder worden als je van buiten een gebouw binnen gaat. Want dat zou me heel vervelend lijken als je op je werk aan komt en je bril nog 2 minuten moet acclimatiseren.
Maar je zegt ‘bril gehad’, dus je hebt het wel niet weer terug genomen dan? Mag ik vragen waarom niet?
Een voorleesboek? Boeken zijn best prijzig maar voorgelezen worden vind bijna elk kind leuk. Je kan dan een prentenboek doen die pas over een poosje gelezen kan worden of je koopt van die knisperboekjes die in de box kunnen.
En iets van een loopauto voor later als ze al wat groter zijn. Ooit eens cadeau gedaan en was echt een succes. Of een zwembandje speciaal voor baby’s (kunnen ze met zes maanden ofzo in dacht ik) en dan een zwembroekje en speelgoed voor op het strand.
Ja dat kan ik mij voorstellen, als dat zo is zou ik het meer een aanrader vinden. Ik heb ze inderdaad niet nog een keer genomen omdat ik destijds 15/16 was en in een klein “bekrompen” dorp woonde dus de kinderen daar waren niet al te aardig als ik met een donkere bril op school kwam. Dus niet zozeer omdat ik het zelf niet fijn vond.