Durf te vragen #3 (Deel 1)

@GEEZ chille kleding ligt inderdaad klaar, nog nooit een boek proberen te lezen in de auto maar die heb ik maar klaargelegd om te proberen.

@Daelyss munten en bankpas leg ik voorin en niet achter in een tas!

@Croque Bedankt voor de tip van toiletbrildekjes, net bij de action ingeslagen. Ik heb ook nog even snel mijn zonnebril uit mijn tas gepakt zodat ik die dichtbij heb.

@nello Bedankt voor de tip, huissokken ook klaargelegd.

2 likes

Fijne reis!

1 like

Misschien nog voor als je niet kunt lezen in de auto, een luisterboek.

1 like

Is de handrasp van de Hema een aanrader? Wil een nieuwe hebben maar wel met handvat.

Zou wel kunnen dit inderdaad, dat komt door de heffingskortingen. Deze worden veelal lager als jouw salaris hoger wordt, dus dat merk je heel goed in het bruto netto verschil. Voorbeeld:

€2.000 bruto fulltime = €1.767 netto, dus €233 loonheffingen
€1.600 bruto voor 0,8 = €1.474 netto, dus €126 loonheffing

In het voorbeeld houdt je netto €293 extra per maand over voor 34 (gemiddeld) uur extra per maand werken, dus ieder uur levert €8,60 extra op. Dat uitrekenen vind ik zelf altijd het fijnste om na te gaan of het me waard is. Let ook op als je eventueel nog toeslagen hebt. Bij meer salaris moet je soms meer toeslag inleveren dan je extra salaris krijgt.

1 like

Wow, super bedankt voor je goede uitleg! De taken die ik erbij krijg lijken me wel heel leuk, maar het schiet per maand echt niet veel op als ik het nareken. Dus wellicht toch vragen om iets van een verhoging? Ik ga er nog even over nadenken, dankjewel!

2 likes

Daarnaast is voor vakantiegeld, 13e maand, pensioen, evt. hypotheek een hoger (bruto) salaris ondanks meer loonheffing wel prettig.

2 likes

Wil je koekjes rapsen?

1 like

Goede reis en rijd voorzichtig!

1 like

Het is raps!!! Nee parmezaanse kaas :stuck_out_tongue:

1 like

Weet iemand waar je dit soort bh’s kunt kopen? Deze shop heeft hele slechte reviews dus liever niet hier bestellen

1 like

Ik heb ze van Primark, maar dan zit de padding los en die wilt nog wel eens verschuiven in de was… dus als iemand hier betere tips heeft :pray:

2 likes

Zijn er meer mensen die weinig herinneringen aan vroeger hebben? Ik kan me bijvoorbeeld bijna niks herinneren van de basisschoolperiode, zo gek. En vooral jammer ook.

7 likes

Ugh ik ben in zo’n domme whatsapp scam getrapt waarin ze je jouw je verificatiecode van whatsapp laten sturen en dan via een vriend/vriendin die ze al gehackt hebben daarom vragen. Ik zat vooral in het ‘niet op linkjes klikken!’ maar had dus een screenshot gestuurd van ‘wat is dit’ dus toen konden ze mijn whatsapp ook inbreken. Toen heb ik snel m’n whatsapp verwijderd van m’n telefoon. Weet iemand of je dan ook automatisch uitlogt van alle desktop-whatsapps die evt nog openstaan?

Whatsapp in browser werkt alleen als het ook op je telefoon in verbinding staat. Weet niet of het dan automatisch uitlogt.
Je kan wel op whatsapp op je telefoon bij instellingen uitloggen op alle andere apparaten waar je bent ingelogd.

Dit heb ik ook! Ik ben blij dat ik ergens nog een paar foto’s van die tijd heb liggen, maar echt eigen herinneringen heb ik daar ook niet echt van

Ja het kutte is dat ik nu niet meer in de app kom (Na opnieuw installeren) omdat ik ‘te vaak een code heb geraden’. Dus ik had éérst alles moeten uitloggen en daarna verwijderen…

Ik vind die van de Primark heel fijn, maar ik haal de padding eruit dus geen last van schuivende pads oid. Ze zitten in een 3-pack voor €12 en hebben verschillende kleuren (ik heb zwart/zwart/zwart en zwart/wit/grijs).

1 like

Is dit nog relevant?

Ah ja thanks! Ik wacht denk ik even de 12 uur af die ik nu moet wachten tot ik weer kan verifieren en als ik er dan nog steeds niet in kom ga ik ‘m maar laten deactiveren door whatsapp dan. Dan ben ik alleen al m’n chatgeschiedenis kwijt wat ik erg jammer zou vinden