Durf te vragen #3 (Deel 1)

@Daelyss En als je denkt dat het echt niet lukt, dan moet je NOG harder. Ik heb ook als een gek aan die oorbel moeten trekken haha.

@Hondje Wij krijgen van een relatie van ons altijd een kerststol met een pakje roomboter, dat valt hier altijd erg goed in de smaak tijdens de lunch! Ik neem aan dat jullie één attentie per bedrijf doen, dus dan is zo’n kerststol waar een heel team van kan meegenieten wel leuk. Maar dat hangt er natuurlijk wel vanaf of jullie klanten hebben die uit meer dan een persoon bestaan.
Mijn moeder heeft een winkel met Mediterrane delicatessen en haar pakketten vallen rond de kerst/oudjaar ook altijd erg in de smaak. Dat zijn dan dingen als olijfolie, azijn, kerst servetten, pasta, bubbels etc.

1 like

Aan de achterste bol trekken? Oké ik ga het proberen.

Ja en tegelijk aan de voorkant anders trek je je lelletje kapot

1 like

Moet je niet draaien ? Een piercing moet je toch draaien.

2 likes

Ik ga het aan mijn moeder vragen. Dan kan ik haar de schuld geven als het verkeerd is gedaan

11 likes

Op de achterkant van het blad spoor (van de ns), staat een kortingscode voor om goedkoop met iemand mee te kunnen reizen. Is er iemand die dit blad heeft ontvangen en de code niet gebruikt? Dan zou ik m graag willen gebruiken!

Huh wat voor piercings moet je trekken dan? Ik zie zo’n piercing voor me, met bolletje op het staafje geschroefd.

zilveren piercings 14-500x500

Ja zo zijn ze, draaien dus?

Ja! de achterkant eraf

Oh ik dacht dat het gewoon een zweerknopje was

@Leilouka dat klinkt precies zoals ik zoek, ik ga de Hema checken, dank!

@Virago nee heb weinig/geen steun nodig, ik onthoud 'm, dankje!

@Maestoso dank voor de tip! Qua budget is dat ok maar goedkoper mag ook :wink:

@PizzaFunghi Dankje! Ik heb bij voorkeur wel iets van voering of padding.

@Vaiana thanks!

1 like

Ja, een van de twee bolletjes kan eraf. Allebei vasthouden en tegen de klok in draaien en dan merk je wel welke er los komt!

Vooral overbodige keuken apparaten zoals

• Juicer/sap pers
  • Airfryer (weet dat sommigen er bij zweren maar ik kan er niks mee)
  • 1500 verschillende soorten ijzers (wafelijzers, panini maker, noem maar op)
    Vooral dingen die maar 1 heel specifiek ding kunnen doen

Dingen die ik wel gebruik zijn:
Blender
Tosti-ijzer
Eier koker

4 likes
  • Mocht je nog geen meubels hebben: koop niet alles nieuw. Op jezelf gaan wonen kost zo verschrikkelijk veel geld. Kijk eens in de kringloop of daar leuke stoelen / tafels etc zijn. Of check Marktplaats. Ik heb destijds veel nieuw gekocht en dat was achteraf echt niet nodig geweest.
  • Maak een weekplanning voor je avondmaaltijden voor je boodschappen doet. Daarmee voorkom je dat je steeds naar de winkel moet of niet weet wat je moet eten als het etenstijd is (dat laatste had ik vaak).
  • Leg een kleine voorraad producten aan. Rijst, pasta, tomatenpuree, bloem, gedroogde kruiden, houdbare melk, etc. Als je dat altijd in huis hebt kan je zo iets in elkaar flansen.
1 like

nou klam is die van mij nooit, ik weet niet wat jij bedoelt met ‘natmaken’ maar ik spetter er soort van water op wat verdampt is als het uit de magnetron komt

1 like

Teveel spullen sparen. Ik had servies voor vier gezinnen toen ik voor het eerst op mezelf ging en dat slaat nergens op. Ik heb nu vier borden en dat is meer dan genoeg voor als je alleen bent

3 likes

@Canvastas Dat ligt er wel echt aan of je een vaatwasser hebt :joy: ik had die (zat al in m’n studio) en doordat ik in m’n eentje ben draait ie niet vaak en zit ik vaak zonder bordjes voor m’n brood (4stuks)

1 like

Ja precies dit. Ovenschalen (gebruikte er 1), messen (who am I kidding, doe alles met een aardappelschilmes), glazen in alle soorten en maten, handdoeken voor een weeshuis. Leuk om te sparen, maar gebruiken nah.

2 likes

Die hergebruik ik gewoon

Koop geen goedkope ikea pannen maar gewoon goeie (keramische)

5 likes