Durf te vragen #3 (Deel 1)

Vooral overbodige keuken apparaten zoals

• Juicer/sap pers
  • Airfryer (weet dat sommigen er bij zweren maar ik kan er niks mee)
  • 1500 verschillende soorten ijzers (wafelijzers, panini maker, noem maar op)
    Vooral dingen die maar 1 heel specifiek ding kunnen doen

Dingen die ik wel gebruik zijn:
Blender
Tosti-ijzer
Eier koker

4 likes
  • Mocht je nog geen meubels hebben: koop niet alles nieuw. Op jezelf gaan wonen kost zo verschrikkelijk veel geld. Kijk eens in de kringloop of daar leuke stoelen / tafels etc zijn. Of check Marktplaats. Ik heb destijds veel nieuw gekocht en dat was achteraf echt niet nodig geweest.
  • Maak een weekplanning voor je avondmaaltijden voor je boodschappen doet. Daarmee voorkom je dat je steeds naar de winkel moet of niet weet wat je moet eten als het etenstijd is (dat laatste had ik vaak).
  • Leg een kleine voorraad producten aan. Rijst, pasta, tomatenpuree, bloem, gedroogde kruiden, houdbare melk, etc. Als je dat altijd in huis hebt kan je zo iets in elkaar flansen.
1 like

nou klam is die van mij nooit, ik weet niet wat jij bedoelt met ā€˜natmaken’ maar ik spetter er soort van water op wat verdampt is als het uit de magnetron komt

1 like

Teveel spullen sparen. Ik had servies voor vier gezinnen toen ik voor het eerst op mezelf ging en dat slaat nergens op. Ik heb nu vier borden en dat is meer dan genoeg voor als je alleen bent

3 likes

@Canvastas Dat ligt er wel echt aan of je een vaatwasser hebt :joy: ik had die (zat al in m’n studio) en doordat ik in m’n eentje ben draait ie niet vaak en zit ik vaak zonder bordjes voor m’n brood (4stuks)

1 like

Ja precies dit. Ovenschalen (gebruikte er 1), messen (who am I kidding, doe alles met een aardappelschilmes), glazen in alle soorten en maten, handdoeken voor een weeshuis. Leuk om te sparen, maar gebruiken nah.

2 likes

Die hergebruik ik gewoon

Koop geen goedkope ikea pannen maar gewoon goeie (keramische)

5 likes

Ik had om een of andere reden asperge bordjes en een fondue set. Vraag me niet waarom maar ik zou het niet aanraden

5 likes

@Canvastas die van de hema zijn prima als je een klein budget hebt

3 likes

Vergeet geen kurkentrekker te kopen!

1 like

Ik vond koffie altijd leuk! Een zakje lekkere bonen of gemalen :slight_smile: is iets dat je zelf bijna nooit koopt maar wel bijna iedereen drinkt.

1 like

handig en vaak gebruikt hier:

Groot scherp mes
Multigrill (tosti groentes wraps geroosterd brood)
Knoflookpers
Simpele staafmixer, even afspoelen en klaar. Veel handiger dan een keukenmachine die je schoon moet maken
Weckpotten
Rijstkoker (rijst krijg ik niet lekker zonder :face_with_hand_over_mouth:)

Dingen die ik wel heb maar niet gebruik: 12 champagneglazen, veel wijnglazen :upside_down_face: tig kommetjes en schaaltjes voor chips en hapjes, heel veel soepkommen

1 like

Wel een staafmixer waar je de kop er af kunt draaien en evt in de vaatwasser kunt doen! En als je moet afwassen is het ook handiger.

1 like

Oh zijn er ook mixers waarbij dat niet kan? Heb ik idd ook hier, goeie aanvulling :ok_hand:

Haha die glazen heb ik hier ook. 6 super mooie witte en 6 rode wijnglazen en ik drink nooit wijn. Ik woon hier nu bijna 2 jaar en ze zijn nog nooit gebruikt :joy:

Goed bestek en dan vooral lepels die diep genoeg zijn om fatsoenlijk soep te kunnen eten. Ik had een goed merk voor een goedkope prijs gekocht bij de trekpleister maar die lepels waren echt kut.

Een echt goed rasp is fijn en goede scherpe schilmessen. Investeer ook zeker in een goede snijplank. En idd geen IKEA pannen. Althans let op de dikte van de bodem als je een pan koopt.

En qua handdoeken en washandjes, ondergoed en sokken e.d. geld wel echt beter teveel dan te weinig (als je ruimte hebt) vooral in het begin vond ik het echt lastig om alles goed op orde te houden en schoot de was er wel eens bij in. Dan is wat schoon op voorraad chill.

1 like

Behalve als je geen vaatwasser hebt, dan moet je gewoon lekker veel bestek en een goede stapel borden halen zodat je niet te vaak hoeft af te wassen :+1:t3:

(Geintje)

(Of niet)

4 likes

Dat vind ik ook helemaal niet duur voor je hele huis! Gordijnen hebben inderdaad een groot aandeel in de sfeer van je huis, maar kunnen soms wel echt achterlijk duur zijn. Kwantum is inderdaad een goede tip, net als de Hema @Canvastas

@iloveblush Ik ken ook iemand die huishoudfolie over zijn borden deed voor het eten, dan hoefde hij niet af te wassen.
Of een blik soep direct op het gasfornuis zetten (wel de wikkel eraf halen natuurlijk) en vervolgens uit het blik eten.

5 likes

@Canvastas

• Koop liever (evt. tweedehands) echt houten meubels dan spaanplaatmeubels van de ikea, dat gaat vaak maar 1 verhuizing mee.
  • Koop de knoflookpers van de Ikea
  • Je hebt waarschijnlijk geen messenset nodig
  • Check of je huis een rookmelder en koolstofmonoxidemelder heeft rn schaf deze zonodig aan
  • trakteer jezelf op echt zacht beddengoed (niet synthetisch), daar ben je jezelf elke dag opnieuw dankbaar voor en je ligt er 1/3e van je tijd onder
4 likes