Durf te vragen #3 (Deel 1)

Ohh ja hoeveel euro is het minimaal?

Volgens mij zag ik iets van 50 euro staan.

Lijkt me stiekem ook wel fijn om niet zelf met allemaal flessen cola te hoeven sjouwen.

Ik bestel de grote boodschappen altijd online, denk aan cola, kratten bier en sparood. Fruit enz haal ik altijd zelf, wil het zelf kunnen zien/voelen wat ik koop.

1 like

wat zijn nu de absoluut chillste joggings/bankzitbroeken

1 like

Late reactie, maar ik kreeg eens een boc 'n roll van een bedrijf en dat vond ik heel leuk, gebruik ik nog steeds! En nu zijn speciaalbierpakketten favoriet, want dat wordt door management uitgedeeld aan ons haha. Oh en heb ook eens een kerstpakketje met streekproducten (drop, mosterd, soep) gehad en dat was ook echt super leuk.

1 like

Dit wil ik ook weten! Ik wil ook graag een nieuwe chillbroek.

(En hopelijk komen mensen nu met beetje betaalbare opties haha)

Ik weet niet waar je wil bestellen, maar bij AH is dit niet zo. De houdbaarheid van mijn boodschappen is gewoon goed! Ik bestel voor 1 week voor een gezin en dat gaat vrijwel altijd goed.
AH heeft ook een goede service. Stel, er is een paprika geplet of rot, dan kan je heel eenvoudig je klacht indienen en wordt het bedrag in mindering gebracht bij je volgende bestelling.

2 likes

Ik heb een poos bij Picnic besteld en mijn ervaring is wel zo dat je in de supermarkt veel versere dingen uit kan zoeken. Daar zoek ik echt de kip uit op of het nog goed is op de dag dat ik het wil eten ipv een random datum. Fruit en groente (vooral de champignons) vond ik bij de picnic vaak ook wel minder lang mee gaan dan wanneer ik het zelf uit zocht. Kwark en melk ging wel altijd goed qua houdbaarheidsdatum, maar ik bestelde wel maar voor een week. Meeste dingen die ik bestelde hadden dan een houdbaarheidsdatum van minimaal 5 dagen nog vaak.

Ik zou het vooral voor het fruit niet aandurven om voor twee weken te bestellen. Rest kan nog wel, als je een vriezer hebt om vlees in op te slaan dat niet lang genoeg houdbaar is.

@Luzarl of anderen die dit weten:
Als je een sticker naast je bel plakt ‘Nee - geen colportage, Ja - wel collectes’ krijg je dan nog wervers op je dak?

Ik vind collectes prima en doneer graag aan de Hartstichting, KWF en lokale collectes etc. Maar ik heb geen zin in telkens hele verhalen van wervers. Net had ik weer een opdringerig figuur aan mijn deur. Mijn ‘sorry, geen interesse’ werd meermaals genegeerd en ik kreeg zelfs een sneer, dus het is tijd voor een sticker. Maar vallen wervers onder collectanten of colportage?

1 like

Sommige wervers vinden zichzelf collectanten, er zijn geen echte regels voor dit, maar ik belde daar meestal niet aan

1 like

Dank voor je antwoord. Dan ga ik zelf een sticker maken waarin ik specifiek wervers benoem.

Er staat bij Picnic bij hoeveel dagen het nog goed is als je het ontvangt. Ik laat het op maandag bezorgen en haal dan soms nog op wo/do iets vers en anders pas in het weekend weer voor de weekend boodschappen.

Tot nu toe echt prima ervaringen mee en nog nooit slecht fruit oid gehad.

1 like

@Fenayi zeeman heeft nu (of in ieder geval vorige week zaterdag) 2 voor een tientje en die zijn suuuuuperzacht van binnen

3 likes

Je kunt dit plaatje uploaden op https://www.myfonts.com/WhatTheFont/. Dan krijg je een lijstje van fonts die er op lijken. Vooral de g is opvallend in dit lettertype, daardoor zou ik denken aan Broadside Demi Bold Condensed.

2 likes

Ja dat had ik gisteren ook! Ik zag door het glas dat er iets roods voor de deur werd gelegd maar dacht dat het een grote pizzadoos was of zo. Maar het was Artsen Zonder Grenzen.

Toen ik zei dat ik niet op die manier wilde doneren (ergens aan vast zitten, eenmalige collectebussen vind ik prima) zei ze “oh dus je geeft niet om je medemens?” En toen was ik er klaar mee. :put_litter_in_its_place:

3 likes

Ik weet op het moment zelf nooit een goede reactie. Later denk ik “ik had dit of dat kunnen zeggen”. Ben helaas niet ad rem. Maar ik vond dit echt geen toffe opmerking dus ik heb mijn schouders opgehaald en de deur zachtjes dicht gedaan.

Bij straatverkopers doe ik meestal of ik Duits ben. :rofl: Dan is het meteen klaar. Maar in een woonhuis is dat lastiger.

Zou zo’n Dyl.on donkerblauwe kleur (textielverf voor in de wasmachine) werken op iets wat nogal felblauw is?

Mijn vriend doet bij wervers vaak of hij Frans is, tot er een een keer in best aardig Frans terug begon te praten. :sweat_smile:

15 likes

Het ligt aan de stof hoe iets pakt, niet per se aan de kleur

1 like

Dankje! Dan ga ik het eens proberen