Ik weet trouwens nu al dat als ik hiermee naar mijn huisbaas ga, hij gewoon een stuk van mijn deur af zaagt zodat hij weer onder die balk door kan. Dat is zeg maar het maximale bereik van zijn probleemoplossend vermogen.
Je verhuurder gaat hierover, maar die zit natuurlijk niet dagelijks bij jou in huis, dus die is wel afhankelijk van jouw input. Als hij er helemaal niks mee doet en je maakt je echt zorgen zou ik informeren bij de Huurcommissie of de afdeling Bouw en Woningtoezicht van je gemeente (die hebben tegenwoordig wel regelmatig een andere naam, maar elke gemeente heeft iets soortgelijks als het goed is).
Er is steeds meer onderzoek dat het wel kan helpen! Zowel binnen een professionele behandeling als een thuislamp. Let erop dat je een lamp koopt met een minimaal vermogen van 10.000 lux, en kijk daarbij hoe dichtbij je moet zitten om deze 10.000 “binnen” te krijgen.
In de ochtend zo snel mogelijk na het opstaan gebruiken, helpt ook voor je dag/nacht ritme.
Ik gebruik mijn lamp al jaren. Ik heb hem al een aantal dagen aan. Het wekt bij mij wel goed. Ik heb hem ook aangeschaft voor winterdepressie. Ik heb hem destijds tweedehands voor 15 euro gekocht.
Kun je je niet opmaken voor de lamp of ontbijten ofzo?
ik heb ook jaren lichttherapie gehad! inderdaad gewoon opmaken en ontbijten voor de lamp, kwartiertje eerder ervoor opstaan was al genoeg bij mij. en je kunt zo’n lamp vaak ook huren bij de zorgwinkel trouwens, als je het wil proberen
Ik werk nu thuis, dus ik zet hem naast mijn computer, maar anders ontbijt ik ervoor, doe mijn make up en ben op mijn telefoon bezig ervoor.
De allergrappigste situatie die ik ooit had met zo’n donateurwerver, was eentje die wilde dat ik lid zou worden van een organisatie om jonge meisjes te helpen zodat ze niet in de prostitutie terecht komen. Toen sprak hij de legendarische woorden: “Maar een paar euro per maand, zodat meisjes als jij niet in de prostitutie terecht komen.” Waarop ik zei: noem je mij nou een hoer? In de tijd dat hij aan het stamelen en stotteren was, kon ik me snel uit de voeten maken hahaha.
Wow, ik vind het echt heeeel bijzonder dat die lui nog aan de deur komen. Ik had dit alleen bij mijn ouders thuis, inmiddels al jaren geen wervers aan de deur gehad. Vind het niet echt meer van deze tijd.
Ik ben dus veel te aardig maar sinds een tijdje lukt het me gewoon om alleen ‘Nee’ te zeggen en ze straal voorbij te lopen.
Ik heb dat werk heel lang gedaan en het is echt nog heel groot in Nederland
Een crossbody lijkt me handiger dan een rugzak als ik naar een pretpark ga, klopt dat? Ik ben er in geen jaren geweest en ik ging nooit in heeel heftige attracties, vandaar m’n vraag.
Ik ben laatst geweest en ik vond het met een crossbody goed te doen. Had wel een literfles water, ontstmettingsgel, portefeuille, gsm, mondmaskers mee. #covidsurvivalkit
Ligt eraan waar je heengaat. Bij de Efteling kan je bijvoorbeeld prima een rugzak mee, omdat er bij sommige attracties op je tassen wordt gelet en er speciale vakkenkasten zijn. En in de meeste attracties mag je hem gewoon mee.
In de buurt waar ik tegenwoordig woon zie ik ze vaak. Door corona werd het minder.
Maar wervers van goede doelen, Jehova-getuigen, energieverkopers, collectanten en laatst zelfs een groenteboer die abonnementen probeerde te verkopen, weten regelmatig mijn voordeur te vinden. Toen ik in een grotere stad woonde had ik het veel minder.
Ik woon in een gemeente die relatief rijk is, zou dat meespelen?
@Fenayi ik bestel altijd bij picnic voor een week en dat is wel haalbaar. Je hoeft daar niet voor 50 e te bestellen.
Ik zorg dan wel dat ik de meer bederfelijke dingen (zoals spinazie bijv) eerder in de week gebruik dan de meer houdbare dingen. Fruit dat snel rijpt bewaar ik in de koelkast. Hoef bijna nooit iets weg te gooien eigenlijk! En doe ook geen extra versboodschappen tussendoor.
Moet wel zeggen dat we bijna nooit voorgesneden groente/fruit kopen, dat scheelt wel want hele groenten zijn langer houdbaar. En we eten geen vlees/vis/zuivel maar dat zou je evt in de vriezer kunnen doen
Picnic is hier niet in het noorden helaas.
Oh en iedereen bedankt voor de reacties!
Oh balen, hopelijk komen ze snel jouw kant op!
Help, ik heb dus veel gedoe met mijn chromebook om daar alle normale Office dingen te gebruiken. Heeft iemand dé tip voor mij? Heb het nodig voor school. Word, PowerPoint etc. Of heeft iemand een tip voor een tablet die dit zou kunnen?
@Banananana heeft een chromebook. Maar voor wordapplicaties zijn ze gewoon kut. Lukt het niet met online word? Een tablet gaat ook niet prettig werken. Een gewone laptop is het beste
Ik heb een chromebook en dr zit een soort word op maar het is niet de normale. Er valt mee te werken maar heel handig is het niet.