Durf te vragen #3 (Deel 1)

Ik ben ook super tevreden over OnePlus. Echt de beste telefoon die ik ooit gehad heb! De batterij gaat suuuper lang mee en opladen gaat heel snel, het besturingssysteem is heel prettig en de fotokwaliteit is echt geweldig. Ik heb zelf een 7t en die is best groot, maar er is nu ook een Nord uit en die is geloof ik wat kleiner.

2 likes

Wat halen de abusers precies uit een abusive relatie? Als je zoveel te zeuren hebt op iemand, dan vind je de relatie toch ook niet leuk?
En kunnen die mensen nog gezonde relaties aangaan?

Het verschilt -zoals zo vaak - per persoon. Ik heb abusers meegemaakt die uit onmacht en woede zichzelf niet meer konden beheersen en het af reageerden op hun naasten. Ik heb ook abusers meegemaakt die subtiel en heel bewust langzaam aan mij van mijn omgeving probeerde te scheiden zodat ze me zich voor zichzelf konden hebben (en ik nergens anders heen kon).

In mijn ervaring heeft de abuser vaak een verkronkelde logica waardoor ze wat ze doen goedpraten. En ze vinden zelf zo’n relatie ook vaak niet leuk maar dat is dan in hun hoofd de schuld van het slachtoffer en niet hun eigen.

Ik weet niet of een abuser ooit een gezonde relatie kan hebben, misschien wel als ze inzien wat ze zelf fout doen en psychologische hulp krijgen. Zelf ben ik hem gepeerd ipv daarop te wachten dus heb er geen ervaring mee.

Edit: Qua wat ze eruit halen: Macht, controle etc. Of precies niks maar dat ze zo met zichzelf in de knoop zitten dat ze iedereen in hun probleem meesleuren.

Ja snap ik! Bij die tweede variant: kunnen die mensen dan ook alleen zijn, of hebben ze altijd iemand nog om te controleren? Ik kwam erop omdat ik een podcast luisterde over zo een relatie die eindigde in een moord en waarbij de man achteraf de vrouw bleef stalken. Ik heb dat in mijn omgeving ook gezien(niet de moord natuurlijk :stuck_out_tongue:) en ik vraag me af of die persoon ooit nog een gezonde relatie kan hebben.

1 like

Soms kunnen ze hun ex-slachtoffer moeilijk los laten en escaleert het (tot stalken of erger) of ze vinden ze vaak een nieuw persoon om op te fixeren. In mijn ervaring kunnen abusers slecht alleen zijn omdat ze vaak in veel vlakken van hun leven ongelukkig zijn en hun emotionele kapstok op een ander moeten hangen om gelukkig te kunnen worden. Vaak willen ze ook eigenlijk iemand die hun ego streelt en dat lukt minder goed alleen. :stuck_out_tongue:

Maar goed ik ben verder geen deskundige natuurlijk misschien lul ik maar wat, maar dit is wel onderdeel van wat ik met mijn eigen therapeut tijdens mijn verwerkingsproces besproken heb.

1 like

Aan dit topic heb je misschien wat:

Knaagdieren

1 like

Zou iemand het leuk vinden om samen Among us te spelen? Via een discord om te kletsen enz?

May day may day dit ziet eruit als een meel mot. Vliegt hij weg als je dicht bij komt? zo niet, dan is het waarschijnlijk een meel mot en in dat geval: gecondoleerd. Goed opletten of je geen larven ziet of meer motten, want die dingen gaan in je eten zitten en leggen daar eitjes en dan kom je nooit van ze af

1 like

Heeft iemand toevallig new balance w530 sneakers? Klopt het dat die een maat kleiner vallen of toch niet?
De reviews op internet zijn heel tegenstrijdig en ik kan een paar overkopen, maar weet dus niet of de maat gaat passen :no_mouth:

Ik ga morgen een ovenschotel maken met aardappelpuree ipv schijfjes, hoe kan ik dit het beste de volgende dag weer opwarmen? Normaal gooi ik restjes gewoon in een pan maar lijkt me met aardappelpuree niet zo lekker.

Verder zit er gehakt en prei in.

Gewoon in de micro of heb je dat niet?

1 like

Jawel haha, is dat lekker?

1 like

Nog een keer in de oven, met aluminiumfolie erover als de bovenkant te donker wordt.

1 like

Hoeveel graden zou je dan doen haha?

Ik ben echt blij dat ik altijd hier terecht kan met mijn stomme vragen. :see_no_evil:

1 like

Ik doe meestal iets lager dan oorspronkelijk en dan gewoon om de zoveel tijd even checken. Aluminiumfolie scheelt wel echt voor een te aangebrande schotel.

1 like

Oke oke dankjewel! :smile: Hier kan ik iets mee.

1 like

Ik vind het zelf prima! Wel bedekken met een bord of folie oid, dat het niet uitdroogt. Oven werkt natuurlijk ook, maar vind ik meer moeite :see_no_evil:

1 like

Moeite vind ik niet erg, als ik maar een 2de keer kan genieten haha.

1 like

nee

1 like