Durf te vragen #3 (Deel 1)

Ik bedenk me net dat ik voor een familielid in Berlijn ook vaak rookworst van Unox mee moest nemen. :joy: Als ik in Currywurst Capital woonde zou rookworst me niks meer interesseren maar ieder zijn ding.

5 likes

Hagelslag, muisjes van de ruijter. Drop. Dat kan je meenemen natuurlijk.

Oh en hier eten nog eierbal. Haring met uitjes. Droge worst (Groningse is het lekkerste, dan fries, dan die uit Drenthe. Vind ik dan;))

1 like

Heeft iemand tips voor de voorbereiding van een assessment bij een sollicitatieprocedure, waar ook een rollenspel en gesprek met een psycholoog onderdeel zijn?

Mss in sollicitatie of werk topic?

Bedankt voor de tip! Echt een fijne app is het :smile:

1 like

Er is zelfs een topic @Mimir

Assessment topic

1 like
1 like

Heeft iemand weleens losse Macbook toetsen gekocht? Ik heb zo’n Macbook 2018 met rampzalig toetsenbord waar constant toetsen vanaf vliegen of blijven hangen, en ik moet er elke keer weer mee naar de apple store (omdat het een bekend probleem is fixen ze het gratis maar toch krijg ik elke keer van zo’n apple nerd op mijn donder omdat ik mijn toetsenbord niet regelmatig stofzuig). Nu ligt mijn T er weer af en ik wil er gewoon zelf ff een nieuwe opzetten. Kan iemand een webshop aanraden hiervoor?

1 like

ik type ook de hele tijd orumeminarum

2 likes

Blokje om!

1 like

image
Weet iemand toevallig of dit dekbedovertrek nog te krijgen is bij Ikea? Of misschien in een andere kleur? Ik zag hem niet meer op de site staan dus ben bang van niet, maar vraag het voor de zekerheid toch haha

Ik heb pumps gekocht en op de onderkant van de zool zit een doorzichtige sticker op het hele gedeelte dat de grond raakt. Weet iemand of je die er af moet halen?
Waarschijnlijk wel maar ik had het nog nooit gezien en ben bang iets te verneuken.

cassis
haring
drop
hagelslag
spekkoek
kaas

Ik neem eigenlijk ook altijd een blikje purol (hebben ze hier niet) en een berg paracetamol en ibu (goedkoper in NL) mee.
Zo’n koeltas die je bij de supermarkt kan kopen werkt overigens prima om dingen tijdens zo’n reis goed te houden, nog beter als je er ook nog een koelelement in gooit, maar dat is niet eens noodzakelijk.

2 likes

Lijkt mij wel, maar heb je een foto?

Alle stickers moeten eraf

Lijkt mij wel, anders gaat dat plakrandje een keer krullen en plak je steeds een beetje aan de grond/maakt het een gek geluidje.

Ja hoor je te verwijderen! Zit vaak onder luxe pumps om de onderkant bij het passen netjes te houden.

Als je een tijdelijk contract op je werk hebt, heb je dan nog een opzegtermijn als je deze zelf niet wil laten verlengen?
Ik zie alleen maar opzegtermijn bij tussentijdse afbreking, maar niets over aan het einde van het contract. Ik weet dat het vanuit de werkgever een maand is, maar vanuit de werknemer?

Neehoor, een tijdelijk contract eindigt van rechtswege. Daarop is voor de werkgever inderdaad een uitzondering, die dient een maand voor de tijd aan te zeggen of hij wil verlengen of niet, maar dit is dus niet hetzelfde als een opzegtermijn.

Het heeft natuurlijk wel voorkeur dat je aangeeft dat jij geen verlenging wil! Dat is voor iedereen prettiger, vooral als werkgever wel wil verlengen.

2 likes

Maar als je m laat aflopen zonder verlenging vanuit de werkgever krijg je transitievergoeding. Als de werkgever wel verlengd heb je een opzegtermijn van in beginsel vier dagen dus je kan het erop gokken

1 like