Durf te vragen #4

Je kunt het altijd aan de verkoper vragen als je toch niet tevreden bent oid, soms mag het en dan betaal je je eigen verzendkosten, maar het is geen recht ofzo.
Maar in dit geval kreeg ik een trui met 3 typen vlekken die letterlijk OVERAL zaten dus dan kan je een geschil openen en heb toen ook gevraagd of zij de verzendkosten wilde betalen.

Tering wat slordig:/ Hoezo denkt iemand hiermee weg te komen… Fijn dat je in elk geval kan retourneren en dat zij ervoor opdraait!

Ja echt belachelijk. Uiteindelijk is het niet eens gelukt want ik dacht via mondial relay te doen voor 5,90 (en toen had ze me 5,23 gepaypald :confused:, begreep ik ook al niet) maar uiteindelijk was het goedkoopste met dpd voor 9 euro. Toen kreeg ik een huilverhaal dat ze pas 17 was en geen geld ervoor had, dus ik zei nou oke is goed laat maar. Ze had eerder aangeboden om wat geld over te maken zodat ik het kon verven dus ik ging er vanuit dat ik die 5 euro mocht houden (dylon verf is eigenlijk duurder maar a la), krijg ik nog een berichtje dat het wel veel geld is voor verf en in haar supermarché kost dat 3 euro. Bitch je moet blij zijn, je krijgt 12 euro uitbetaald voor een fucking gore trui terwijl ik minus dat geld voor de verf 7 euro kwijt ben voor een vieze trui die ik zelf zwart moet gaan verven terwijl ik al 4 zwarte truien heb.

Maarja dat is dus wel een nadeel van het retouren, zelfs als de verkoper in de fout zit moet je zelf de retourkosten betalen en ben je dan aan verzendkosten in totaal meer kwijt :confused:

2 likes

Pfff wat een kutervaring, kan ook slecht tegen dat soort jankverhalen. Boeiend dat je 17 bent, je moet geen vieze troep gaan verkopen. Maar je hebt nu dus die 5 nog wat van haar en dan moet je 4 bijleggen voor de verzending?

2 likes

Nee ik ga die trui nu verven met die 5 euro. Anders kost de totale verzending me 8 euro, dan liever een zwarte trui extra dan 4 euro overhouden

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Delfttopic

Klopt hoor er zit wel een afbouw in, maar dan dus van de helft van het bedrag.

Ik ga het voorleggen aan mijn nieuwe werkgever.

Thnx voor al jullie reacties! :slight_smile:

Oh sorry nu snap ik het! Stom dat dit dan de beste oplossing is

1 like

Lululemon (wel prijzig) heeft leggings in verschillende lengten. Hun 28" zou tot aan de enkel moeten gaan. Ik ben 1.63, dus koop de kortere.

Gymshark is goedkoper en staat bekend om squatproef te zijn, dus veiliger om die eerst te proberen. Ik heb er daar ook 1 lange van en die is voor mij nu niet zo veel te lang, maar misschien omdat ik stof verlies in de breedte door mijn dikke billen.

Ik heb een legging van Hunkemoller en die is voor mij wel te lang. Maar we schelen 15 cm en ik heb ook korte benen: HKMX High waist naadloze sportlegging Comfort voor €39.99 - Sport Broeken - Hunkemöller

Ik koop meestal leggings tot boven de enkel want dat is dan een mooie lange lengte voor mijn korte olifantenpootjes.

1 like

Ik heb een zwarte nike one (ben 1,75 maar lange benen) en die is lang genoeg! Weet niet of ie net zo squatproof is als gymshark alleen

3 likes

Ik vind Gymshark wel wat achteruit gaan in kwaliteit. Ik draag vooral seamless graag en de oudere leggings waren allemaal squatproof, maar tegenwoordig is het met die lijn hit or miss. Ook in de ombre lijn zijn sommige leggings doorzichtig. Echt jammer. De lengte is inderdaad erg fijn en vind ze ook lekker zitten

3 likes

Bedoel je de vital seamless? Of ook de adapt/camo seamless? Ik hoor dat vaker ja. Ik heb het 1x gehad bij mijn zwarte flex, dat de stof bij de naad vd billen door het squatten dun werd (stof rekt dan natuurlijk mee, maar hij werd dus sheer). Bericht gestuurd en mocht kiezen tussen een cadeaubon of m’n geld terug, omdat het niet zou moeten gebeuren. Heb een cadeaubon gekozen en dezelfde legging weer gekocht, nu na 1.5 jaar dragen geen problemen mee!

En wat betreft squatproof, vooral de lichtere kleuren zijn sneller sheer. Heb zelf geen ombre leggings maar bij de lichte kleuren is het eigenlijk altijd raak…

1 like

Ohja er zijn meerdere seamless nu haha. Vital inderdaad en die nieuwe ombre lijn ook. Ik had laatst nog een donkergroene vital besteld en die was bij het passen al doorzichtig als ik gewoon rechtop stond. Gelukkig kan het wel gratis retour enzo, maar wel zo jammer want vond vital juist altijd zo fijn.
Van ombre heb ik een donkerrode en een zwarte getest en die waren beide niet squatproof.

2 likes

Ik zoek dé tip om droge benen en jeuk tegen te gaan. Altijd al last van gehad maar nu wel heel erg :weary:

Elke dag smeren met een hydraterende crème, met voorkeur iets van ceramides erin en niet te warm en te lang douchen. En consequent erin zijn.

1 like

Ik had altijd van de DM bodylotion met urea erin. Dat werkt perfect. Nu bij gebrek aan DM gebruikte ik de voetbalm van Lidl. Zit ook urea in.

1 like

Vit D slikken.

1 like

Ja dit vind ik echt slecht geregeld aan Vinted. Als de verkoper echt iets fout doet, waarom moet de koper dan de verzendkosten betalen?
Ik had iets besteld en ik kreeg een artikel dat helemaal niet aan de omschrijving voldeed (was een heel andere maat dan omschreven). Het was gewoon een fout met invullen van de verkoper, gelukkig was die heel netjes en bood die ook meteen aan om zelf de verzendkosten terug te betalen, maar dat hoeven ze dus helemaal niet te doen. Ik kon toen volgens mij ook geen feedback achterlaten? (ik had in dit geval dan natuurlijk goede feedback achtergelaten omdat het netjes was opgelost)
Ik snap dat je niet zomaar iets terug kunt zenden als het niet bevalt maar als de verkoper echt iets fout heeft gedaan/misleidend is geweest vind ik het wel krom dat je dan als koper alsnog met kosten zit voor niets.

3 likes

Gymshark camo seamless, heb nog nooit gehad dat die doorschijnen. Andere leggings van gymshark schijnen vaak licht door, lichte kleuren koop ik daarom vaak niet.

1 like

Ik ben volgende week een paar dagen in Limburg en zou het liefst even langs de DM willen. Iemand enig idee hoe streng ze zijn met negatieve tests in Duitsland? Zag dat je die bij je moet hebben en dat het geen zelftest mag zijn, anders had ik dat gedaan. Heb geen zin in problemen, want dat is een bezoekje aan DM ook niet waard.