Durf te vragen #4

Ah fijn dat het heeft geholpen! Bij mij is het zeker een deel voertuigsbeheersing, dus misschien is automaat ook wel een beter ja.

Ik ga maar eens bellen en m’n situatie uitleggen en hopelijk durf ik binnenkort dan ook weer alleen te rijden (mijn nichtje is omgekomen in een auto-ongeluk en sindsdien durf ik niet meer).

@Luzarl Thanks!!

1 like

Weet iemand een soort taartbezorg site (denk aan een : ge.Feli…citaart in NL) in België ?:grimacing:

Een plek waar ik iig een taart (of cupcakes oid) kan bestellen, het thuisbezorgd in België?

topgeschenken? zij bezorgen ook veel in belgie. weet alleen niet hoe zit met taarten

Ik heb helaas niet echt iemand met wie ik de eerste stapjes kan nemen… maar je hebt gelijk, ik ga toch maar zal enkele scholen contacteren.

@nello ik heb gewoon al zoveel horrorverhalen gelezen over kwade en ongeduldige instructeurs… Dat jaagt me ook angst aan. Ik kan ook echt absoluut niks, ik weet niets over de praktische kant van autorijden (behalve wat in het theorieboek stond), wordt er al enige basiskennis verwacht in de e rste les?

@Eddie oh wat fijn voor je dat je een instructeur in de familie hebt, wou dat ik zo iemand had…

@visual ik ben idd van plan om meteen naar een school te gaan want ik ken niemand die me kan leren rijden. Ik heb juist het omgekeerde dat ik meer stress krijg van het idee dat een onbekende me moet begeleiden en dat die wellicht niet zo begripvol gaat zijn voor mijn angsten…

Ik heb echt een heel leuke instructeur gehad en die kon perfect inschatten wanneer het te veel werd voor mij en we even moesten pauzeren.
Ik zou zeggen om naar een rijschool te gaan en kijken of er een klik is met de instructeurs. Het is staat je vrij om te veranderen zolang die klik er niet is. Geef dat zeker ook aan tijdens je inschrijving.

En misschien nog een tip: niemand is al rijdend geboren. Doe het op jouw niveau en kijk niet naar de rest.

2 likes

Weet niet of er een beter topic is maar wat zijn lekkere ruikende etherische oliën? Ben op zoek naar iets citrusachtigs. Heb pepermunt en tea tree in huis maar die zijn vrij heftig. Zojuist tea tree in de hoekjes van kledingkast gedruppeld om insecten te weren. En nu bedenk ik me dat er vast lekkerdere geuren zijn voor in huis🤔

Misschien citroengras? Dat is iets subtieler dan citroen

2 likes

Grapefruit of sinaasappel misschien. Vind eucalyptus ook altijd wel lekker, krijg ik sauna associatie bij, maar niet heel citrus achtig.

1 like

Bergamot mss?

2 likes

Hahaha, ik was nog aan het twijfelen of ik zou taggen :joy::joy:

5 likes

Gisteren kreeg ik in de trein ongevraagd advies van een man (what’s new) en nu ben ik in de war. Hij sprak mij erop aan dat ik m’n Bluetooth aan had staan en dat ik die uit moest zetten. Nu had ik het deels aanstaan vanwege AirPods die ik alweer kwijt ben (ook: what’s new) dus had ik het toch maar uitgezet, want ik ging ervan uit dat het hem om veiligheid/hacken o.i.d. ging. Alleen nu krijg ik net een melding dat m’n Corona-melder niet goed meer werkt, omdat Bluetooth uitstaat. Mijn vraag is dus: wat was nou eigenlijk precies zijn probleem?

Hoe weet hij dat jij bluetooth aan had staan? Zat hij dat zelf te checken op zijn telefoon? Heel raar.

1 like

Dat snap ik ook niet helemaal. Van die persoonlijke hotspots kan je wel zien, maar dat had ik niet. Daar vroeg hij eerst naar en daarna of ik op de WiFi van de trein zat, terwijl hij zelf aan het uitstappen was. Hij zei ook zo verongelijkt ‘alsjeblieft’ terwijl ik hem niet-begrijpend aan keek, dus ik ben (oprecht) wel benieuwd welke dienst hij me precies wilde bewijzen.

1 like

Waarschijnlijk een 5g gekkie die je op deze manier wilt helpen omdat je natuurlijk op deze manier minder straling binnen krijgt :roll_eyes:

3 likes

Ik ga in de hoek van citroengras en bergamot kijken, thanks!

@Nysmn dacht daar ook aan inderdaad, maar die kan op de badkamer.

Misschien zag hij het met AirDrop? En was hij ‘bang’ dat anderen zo dingen naar je kunnen airdroppen. Maar voordat hij dat ziet moet hij zelf zijn Bluetooth ook aanhebben. Ik heb trouwens ook altijd mijn Bluetooth aanstaan, voor airpods en watch, en volgens mij geeft dat echt geen enkele toegang voor hackers ofzo.

3 likes

Komkommers helpen ook goed of aloe vera gel

1 like

Ik heb Toms en vind die echt super lekker lopen, maar aan de bovenkant zit een elastiek en na ongeveer 2 uur begint dat te irriteren, weet iemand of de vorm van de schoen verandert als je dat los knipt? Of glijdt je voet er dan uit ofzo

Dit elastiek. Bij sommige modellen zit dat echt bovenop en zie je dat van buiten af zeg maar, maar bij mij zit er nog een flapje over dus je ziet het niet eens.

Help! Vanmiddag gepint bij zo’n onbemande pomp en getankt, maar nu is het geld niet van mijn rekening afgeschreven… wat te doen?

Blij zijn dat je blijkbaar geluk hebt gehad en gratis hebt kunnen tanken.

2 likes