Is er hier iemand met grote rijangst? Liefst iemand uit België want ik vermoed dat het hele systeem in NL anders is, maar alle hulp is welkom! Ik ben bijna 30 en heb nog nooit gereden. Ik heb mijn theoriebewijs al maar eind dit jaar verloopt het dus ik moet er echt werk van maken. Die theorie zit dus inmiddels ook al heel ver weg en zal dringend herhaald moeten worden. Ik heb nog nooit voor het stuur gezeten en ik fiets ook zelden (dus het is niet dat ik me heel vlot en behendig voel ik het verkeer). Ik heb nog geen lessen gehad maar ik krijg er nu al zo’n waanzinnige stress van. Door de negatieve gevoelens die erbij opkomen stel ik het steeds maar uit om een rijschool te contacteren. En dat terwijl er waarschijnlijk nu wachtlijsten zijn… Ik heb jammer genoeg geen familie of vrienden die me kunnen helpen. Mijn familie zorgt juist voor meer negatieve druk omdat ze het idioot van me vinden dat ik het zo lang heb uitgesteld en dat ik het nu ook blijf uitstellen. Ik wil er echt aan beginnen (voor mijn ouders, voor mezelf, voor m’n job etc.) maar iedere dag denk ik dan, nee vandaag voel ik me slecht, ik doe het volgende keer wel… Ik ben zoals misschien al duidelijk is een behoorlijk angstig persoon.
Kan iemand me helpen of wat steunen?