Durf te vragen #4

Het verschilt per kaassoort (hard/zacht), maar over het algemeen zijn kazen lang houdbaar, denk minstens aan weken. Wel in de koelkast. Harde kazen worden vaak wel nog harder in de loop van de tijd, vind ik zelf minder lekker. Mocht je een stuk harde kaas hebben waar schimmel op zit, dan kan je de schimmel ook gewoon wegsnijden en is de kaas nog prima eetbaar, volgens mij doen ze dat in kaaswinkels (heet dit zo?) ook weleens als ze kaas snijden van van die grote schijven.

2 likes
Over schimmel op kaas

Of er nog lekker kaassoufflés van maken
https://www.npo3.nl/keuringsdienst-van-waarde/14-03-2019/KN_1704081

Heeft iemand een idee waar dit behang van is?

1 like

Wij hebben een pot gemaakt met allemaal briefjes met activiteiten erop en als we ons vervelen trekken we een briefje (of meerdere als we geen zin hebben in die activiteit, of soms is het alleen inspiratie en verzinnen we spontaan iets). Het idee dat er altijd wel iets is om te doen helpt wel.

1 like

Voor de leuk, ik vond het bandje gewoon mooi.

Jaaa leuk! Ik ga ook zo’n pot maken vanmiddag denk ik :heart_eyes:

1 like

Doet me heel erg denken aan William Morris behang, heb je daar al gekeken?

1 like

Ik ben geen psychiater maar weet wel veel over medicatie, ik kan altijd proberen het te beantwoorden

Mijn eigen vraag: weet iemand hier toevallig veel van kaas? Ik vind emmentaler kaas heel sterk smaken vergeleken met Gouda oid, maar ik probeer te snappen waarom het zo anders smaakt. Het internet is niet duidelijk en beschrijft steeds dat het ligt aan verschillende stappen in het kaas - maak proces maar ik snap niet hoe dat effect heeft op de smaak

Ik weet toevallig dat Emmentaler z’n smaak krijgt mede door koolstofdioxide die aangemaakt wordt tijdens de rijping. Daar komen die gaten ook van.

Maar verder ligt het aan bacteriën, temperatuur tijdens rijping en verschillende soorten zoutbaden

2 likes

Wie zou dit kunnen zijn? :thinking:

Boras - Sense of Silence - Nocturne 6331 :slight_smile:

1 like

Bedoel je alleen die ogen of de oplossing? Want de helft valt weg. Die ogen doen me aan hans klok denken (maar dat zal wel niet kloppen)

1 like

Ja die ogen! Hans Klok heeft wel in de VS gestaan
 :scream:

Toen ik er langs scrollde dacht ik Bradley Cooper, maar als ik dan foto’s van hem zie klopt het toch niet helemaal

1 like

Oehh ook een goeie!

Thanks, ik heb hem gevonden! Met dank aan @Klavertjevier!

2 likes

Dankjewel :kissing_heart:

Oeh over iets nieuws leren bedenk ik me nog deze site: https://www.edx.org/
Daar kun je cursussen of complete vakken volgen van universiteiten van over de hele wereld. Bv Wageningen UR, maar ook Harvard. Veel zijn gratis en kun je tegen kleine betaling ook een certificaat van krijgen.
Kan een leuke toevoeging zijn voor je werk, of gewoon om iets nieuws te leren. Gaat echt van beta vakken tot leiderschap of communicatie.

10 likes

Wauw wat ontzettend leuk die cursussen!

1 like

Hoe heet die site ook alweer waar je toch kan bestellen via een uk/us site? Dat je een ander adres krijgt en die het weer doorsturen. Via Google vind ik het niet