Durf te vragen #5

Heeft iemand onlangs bij Beautybay besteld? Ik realiseerde me pas later dat het een Engelse webshop is… Kan ik nu uitgaan van invoerkosten :disappointed_relieved:?

Ik heb er dit jaar al een paar keer besteld en niks hoeven te betalen qua invoerkosten. Volgens mij verrekenen ze dat soort kosten met hun prijzen, zie je wel vaker bij grote webshops die veel naar de EU shippen.

1 like

Hoe noem je dat ook alweer als iemands achternaam matcht met hun beroep? Ik heb een vage herinnering van dat daar een woord voor is.

Of is dat in het Japans? Volgens mij heeft Japan voor bijna alles wat je je kan bedenken een woord :sweat_smile:

Aptoniem?

3 likes

Jaaaaa, thanks! :grin:

1 like

5 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Assessment topic

Als je via Thuisbezorgd of Uber via het online systeem fooi geeft, waar komt het dan terecht? Wel bij de bezorger of alsnog bij 't bedrijf

Ik heb al gezocht met de zoekfunctie maar ga het toch nog een keer vragen.

Wat zijn fijne (sport)schoenen om elke dat 1 a 2 uurtjes te wandelen? Ik las al dat een aantal mensen Nike Airmax adviseren maar welke dan?

Wat is er mis met Woerden?
Een vriendin heeft bedacht dat ze er wil gaan wonen met d’r man maar ik kan alleen maar jullie haat bedenken. Maar ze vindt “heel het forum vindt het stom” geen geldig argument er niet te gaan wonen.

8 likes

Ze zeggen bij de bezorger geloof ik maar dat geloof ik nooit eigenlijk

Waar kan ik gold plated ringen kopen type aleyole jewellery in maat 58? Ik heb blijkbaar te dikke vingers en het stopt vaak aan 56. Ik wil ringen aan mijn wijs- en middenvinger kunne dragen.

Als jullie mega veel stress hebben, wat doen jullie dan? Ik zit heel erg in spanning, gaat om veel geld (niet aankoop van een huis, voor diegene die meelezen in het huizentopic). Kan wel janken en ben gewoon aan het shaken. Wat helpt bij jullie?

Ah dat is zo kut. Wat hier goed helpt: wandelen en niks luisteren (alles krijgt een beetje lucht in je hoofd), wandelen en een podcast luisteren (als het niet lukt om even nergens aan te denken) en vooral echt activiteiten doen waarbij je die stress even niet ervaart omdat je je op iets anders moet concentreren. Dus poetsen, boodschappen doen, een hobby, etc. Vooral niet op de bank gaan liggen scrollen oid omdat je dan écht overvallen kan worden door stress. Succes!

2 likes

Lief, thanks. Merkt dat ik dat laatste aan het doen ben maar dan kan ik niet ontsnappen aan dit gevoel. Ik ga maar eens poetsen en dan een wandeling maken.

1 like

Sporten, vooral iets als kickboxen of keihard rennen zodat ik mn frustratie/stress eruit sport

Een kennis van me wilt graag meer leren over financiële zaken. Ze is 18 en voelt zich blijkbaar heel dom en ‘niet klaar voor het volwassen leven’. Ik snap het wel, ik heb zulke dingen ook gaandeweg zelf moeten uitzoeken en vond het altijd zo stresserend dat ik dingen niet verstond en geen familie had om me daarin te helpen. Dus ik vroeg me af of er soort van economie, financiën, bankieren, etc. voor dummies bestaat dat in verstaanbare taal dingen uitlegt? Of een educatieve site ofzo? Mag echt ook van nul af aan beginnen, liever teveel info dan te weinig.

1 like

Er zit volgens mij iets van een knoopje vast in de droger, het maakt een ratelend geluid en het stinkt ook als ie aan staat. Is het redelijk eenvoudig om zelf de trommel danwel de zijkant los te maken of moet ik direct een expert inschakelen?

Deze site misschien?

1 like

Bij mij geeft de bibliotheek ook les in wat basis dingen, misschien ook bij jou/je kennis in de buurt?

1 like

Het Nibud geeft veel informatie en heeft ook een service waarbij ze je gedurende het jaar je reminders sturen om te zorgen dat je dingen op tijd doet (jaarplanner emailcoaching). En ze hebben ook een speciale site voor 18 jarigen. Woont ze in Nederland of België?

https://scholieren.nibud.nl

1 like