Durf te vragen #5

als ik een foto op iphone aanduid als favoriet (komt dan in een speciaal mapje) dan staat er een wit hartje op, bedoel je dat?

1 like

Wij zijn je vrienden niet en kunnen ook niet inschatten wat hun smaak is. Stuur de kaart en zeg: hé lijkt het jullie leuk om à la carte te gaan of de menu te nemen.
Weet ook niet met hoeveel jullie zijn, sommige restaurants hanteren sowieso menu ‘s avonds of vanaf een bepaald aantal personen. Bij andere zaken zit je dan weer vast met het verschil in aantal gerechten.

Gewoon vragen en je weet direct wat de voorkeur is.

2 likes

Een wit hartje in het midden ongeveer? Dat is een filter op Snapchat.

1 like

Dat moet het zijn denk ik inderdaad haha. Nu voel ik me oud

3 likes

Ik heb er twee en die dingen zijn niet kapot te krijgen (gebruik ze vaak voor boodschappen of als ik heel veel zooi moet meenemen).

1 like

4 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Cadeau inspiratie topic

Ik heb deze nav jouw tip gekocht en ze zijn echt GEWELDIG! Schrijven zo heerlijk soepel :heart_eyes: Dus bedankt voor de tip.

2 likes

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Cadeau inspiratie topic

Haha jaaa deze zijn zo chill, ik kan er tientallen pagina’s aantekeningen mee schrijven, vooral de roze pen vind ik zo mooi

2 likes

Huuuh ik heb echt een probleem met mijn inductiefornuis van slechts 4 maanden oud (!).

Ik heb nog nooit pasta of rijst gekookt (shame on me :stuck_out_tongue_winking_eye:) in die 4 maanden, of ja, wel verse pasta. Maar dus geen pasta of rijst die zeg maar 10 minuten moet koken.
Nu was ik aan het koken, en ik zet die pit op standje 9, want dat moet snel gaan. Valt die pit uit. Alle lampjes lichten op en dan valt die uit. Kan hem wel weer aanzetten. Ik de andere pitjes proberen: zelfde verhaal. Na een paar minuten op stand 8+ koken vallen dus mijn pitten uit? Maar volgens het boekje zou dit pas na 1,5 uur!!! kunnen gebeuren.
Het fornuis is schoon en mijn pan is made for inductie, ik kan ook van alles koken op <7 want dat heb ik de afgelopen maanden gedaan.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Een monteur of partner van monteur in the house? Heb nu een service verzoek ingediend maar zul je zien dat het morgen niet zo is en overmorgen weer wel.

Dit ding heeft me €750 gekost dus ik erger me dat ik na nog geen half jaar al tegen een probleem aanloop haha. Hoop echt dat iemand hier ook zoiets heeft gehad en me kan helpen!

(Ik weet niet of je dat bij een inductiefornuis ook een kookpit noemt)

Is dit fornuis wel aangesloten op krachtstroom? afbeelding

1 like

Geen idee, aangesloten door een elektricien dus hoop dat die weet wat die doet :grimacing:

Maar het gebeurde nu ook met standje 6 en 7 :sob::cry:

Kun je checken of er zo’n stekker aan zit/aansluiting in de muur? Anders ben ik bang dat dit het probleem is… ik heb hier zelf een extra groep voor moeten laten maken in de meterkast door een elektricien

1 like

Jawel dit zit er! Dit huis is ook in mei pas opgeleverd door de woningbouw & is volledig gasvrij dus lijkt me ook vreemd als de stroom niet gemaakt zou zijn voor een inductiefornuis. Maar dat zit dus goed.
Ben bang dat mijn fornuis gewoon storingen heeft of zo :cold_sweat:

1 like

Ja hartstikke droog en schoon (en vrij ongebruikt) en nee geen slotje dus … gebeurt echt continu, heb nu even met een pannetje water getest.
Ik heb ‘gelukkig’ 5 jaar garantie en mag toch hopen dat dit eronder valt, maar echt geen zin in dit gedoe :disappointed_relieved:.

Wat ik op internet vind wat ik nog kan proberen is 60 min. de spanning eraf halen dus stekker eruit. Maar ik hang morgenvroeg aan de telefoon met het merk denk ik … typisch iets voor mij dit :sweat_smile:.

Misschien heel stom, maar zijn je pannen wel geschikt voor inductie? Misschien maakt ie niet goed contact en denkt ie dat er geen pan op de plaat staat en gaat ie daarom weer uit?

1 like

Lief dat jullie allemaal reageren!
Maar ja heb juist speciaal hiervoor pannen aangeschaft en die zijn dus ook pas 4 maanden oud.
En als de plaat zou denken dat er geen pan op staat dan begint het lampje van die pit te knipperen maar dat gebeurt niet.
Wat er gebeurt lijkt wel een soort kortsluiting.
Heb de elektricien ook eens geappt (ken hem) en hij zegt geen idee … pfffffffff iets op de to do lijst voor morgenvroeg :rage:

1 like

Hmmm inderdaad. Misschien dat je de plaat op een of andere manier zelf kan resetten, maar zou zeker even navragen of dit klopt want zo kun je niet veel.

1 like

Ik zou ook denken dat het aan de inductieplaat ligt als je dit zo beschrijft! Inderdaad even contact opnemen met het merk hoor.

1 like

Dit hoort niet en zoals ik lees heb je aan alle mogelijke oorzaken zelf al gedacht. Denk echt dat het aan de kookplaat ligt, hoop dat het snel opgelost kan worden want het lijkt me erg vervelend…

1 like