Durf te vragen #5

Ik heb beneden chi zomermix druppels op geursteen. Beneden hebben we geen vliegen of muggen/etc gehad binnen sinds ik deze geur heb!
Boven staat het niet en daar komen ze wel binnen, dus ik zie een verband (wat er niet hoeft te zijn uiteraard haha)

1 like

Is een Brita een grote meerwaarde? Ik denk dat er behoorlijk wat kalk in het kraanwater hier zit, maar is dat nu echt zo schadelijk?

Ik drink altijd gewoon van de kraan maar ik zag net een goeie deal voor een kan en filters dus ja…

Ik vind het wel echt veel lekkerder uit de kan en het is ook altijd koud omdat ik hem in de koelkast heb staan. Ik kan oprecht zeggen dat ik nu meer water drink. Nadeel, kraanwater smaakt voortaan minder lekker. Vooral als het water nog niet heel koud is proef je veel verschil.

En ik woon in Brabant waar de water kwaliteit al vrij goed is en lekker is.

1 like

Neejoh is niet schadelijk, in Nederland of België is het echt prima om kraanwater te drinken, als je gewoon kritisch bent op de smaak en je vindt gefilterd water gewoon lekkerder kan je idd een Brita nemen.

Edit: als het water waar je woont heel hard is, kan het voor je waterkoker of koffiezetapparaat schelen om het water te filteren, hoewel met een beetje azijn het zo weer schoon is :slight_smile: maar wat kalk in het water kan geen kwaad voor je gezondheid hoor!

2 likes

Het is echt niet nodig, ik vind het vooral jammer dat het weer veel plastic bevat.
Als je je water toch wilt zuiveren kun je dat ook doen met actieve kool, volgens mij is dat in principe ook wat in een brita filter zit. Maar dan dus zonder plastic (en misschien wel voordeliger? Dat weet ik niet)

2 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Babyshowers, vrijgezellenfeesten etc

wie geeft zn kind ook hiervoor op???
‘Het Little-Albert-experiment werd stopgezet toen de moeder van Little Albert met haar zoon verhuisde, zonder verdere gegevens achter te laten’ vind je het gek zeg

  • Espresso tonic

  • Gingerbeer en beetje cola langzaam erin schenken (voor kleurverschil/ombre-effect)

  • Veel ijs en fruit ergens in gooien.

Ik heb wel eens gehoord dat dekbedden van de H&m dit allemaal hebben. Geen persoonlijke ervaring mee.

1 like

Misschien heeft ze dat ook nooit gedaan. Afhankelijk van de precieze identiteit van de baby (nooit onomstotelijk vastgesteld) zijn er twee mogelijkheden: de moeder van Little Albert wist niet dat dit gebeurde, of ze wist het wel, maar durfde als zestienjarige moeder geen nee te zeggen tegen de wetenschappers, die veel hoger in rang en in aanzien waren dan zij. Het laatste is volgens de laatste inzichten het meest waarschijnlijk.

Het maakt het hele verhaal niet echt beter, zullen we maar zeggen.

3 likes

Best wel simpel maar ik had laatst vlierbessensiroop met spuitwater en citroen en veel munt erin, dat was zo lekker. Die siroop is ook niet zo zoet maar wel smaakvol en dat vind ik wel fijn, m’n cocktails wil ik ook nooit zoet.

1 like

Oja aansluitende vraag hier op, heeft iemand wel eens van liquid smoke gehoord zonder barbecuesmaak? Lijkt me zo nice om virgin cocktails te kunnen maken die het rokerige in whiskey of mezcal goed na kunnen bootsen, maar liquid smoke is meer bbq/etenswaar rokerig dan alcohol rokerig.

Ik zit te denken of je de alcohol niet kunt laten verdampen. Mijn moeder maakt altijd rum rozijnen cakes, en dan zit er geen alcohol meer in door het bakken maar het smaakt zo sterk naar rum nog…
misschien is dat wel een optie om te verwarmen ofzo en daarna toe te voegen. Als ik iets heel doms zeg of whiskeydrinkers hiermee beledig spijt het me hoor

1 like

Ik weet niet of dat kan. Ik denk dat in het geval van de cake, de rumsmaak in de cake is getrokken en wanneer je gewoon een pannetje laat destilleren er ook geur en smaak stoffen wegvliegen?

Ja de rum is in de rozijnen getrokken dan, volgens mij is dat het idee want die rozijnen staan soms weken in de rum.

1 like

Heeft er iemand een tip voor een fijne massageolie zodat ik mijn vriend aan het werk kan zetten?

1 like


Dit staat op de website van booking. Kan ik bij dit hotel ook met een gewone pinpas betalen of word daar iDeal mee bedoeld? Ik kan het niet vinden…

Daar kan je pinnen of kredietkaart gebruiken.

Ja de meeste hotels kan je met maestro betalen

1 like

Tenzij ze die rozijnen vervolgens heel lang kookt is het vervliegen van alcohol wel een beetje een fabeltje. Wel gedeeltelijk, maar niet helemaal.
Lijkt me bij whiskey eigenlijk ook niet echt lekker om drie uur lang te koken.

@kali misschien kun je een smoke gun kopen en bepaalde ingrediënten roken? Wel een investering maar dan kun je helemaal los gaan en culinair doen door alles te roken.

2 likes