Durf te vragen #5

9 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Werk (algemeen topic)

Weet iemand toevallig hier hoe verzenden met Homerr werkt? Ik heb iets verkocht via Vinted en zo’n label uitgeprint. Maar kan ik dat nu gewoon bij een willekeurig Homerr-punt brengen?

Want wij hebben dus alleen een buurtpunt hier in de buurt en dat is gewoon een woonadres. Kan ik daar dan gewoon aanbellen tijdens de openingstijden om iets te versturen?

Heb je de faq al gecheckt op de Homerr website?

Was nog geen minuut zoeken…

2 likes

Even bij homerr kijken welk punt er in jw buurt zit. En als het dat huis is dan gewoon idd aanbellen en afgeven. Dan 6 jaar wachten tot het bij de koper is.

1 like

Ja daar had ik al gekeken maar meerdere mensen in m’n omgeving zeiden dat je niet zomaar aan kan bellen bij een buurtpunt als het een woonhuis is. En dat kon ik niet vinden op de website.

Dus daarom vroeg ik het hier. Heb nog nooit iets met Homerr verzonden.

@Soy.peor thanks!

2 likes

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Het grote medische vragen-topic #2

Ik kan wel janken. Voor een project heb ik een paar weken geleden een Google-account geopend. Als ik de Gmail daarvan wilde checken, werd het wachtwoord automatisch ingevuld. Dat wachtwoord ben ik nu dus kwijt en het staat op een of andere rare manier niet in de chrome-lijst met opgeslagen wachtwoorden. Weet iemand hoe het toch nog te achterhalen is? :sob:

Heb je een telefoonnummer of ander e-mailadres als back-up gebruikt? Dan zou je via sms/mail een nieuw wachtwoord kunnen aanvragen.

Meestal hangt er op de deur wel een briefje met de openingstijden.
Die bij mij is open van 4-8 op doordeweekse dagen

1 like

Nee, helaas niet. Zo dom.

Oh vervelend! Je kunt het hier nog proberen: Tips voor het uitvoeren van de stappen voor accountherstel - Google-account Help

1 like

Ook al geprobeerd, maar werkt niet. Bedankt in ieder geval voor het meedenken!

Hoe doen jullie dat met overstappen van energie dingen? Ik heb nu een aanbieding gekregen die eigenlijk een stuk voordeliger is dan wat ik nu heb en ook gezien de verwachting dat de prijzen de komende periode nog wel gaan stijgen (ook in januari 2022 wel denk ik).

Het is alleen een aanbieding die dan voor vijf jaar vast staat. Ik ben nog nooit overgestapt en heb nu gewoon een variabel contract, maar dat is toch niet erg voordelig. Alleen zolang vast zetten klinkt ook zo lang.

Overstappen kan heel gunstig zijn, maar dan vooral als je dat jaarlijks doet vanwege de welkomstbonussen. Ik stap elk jaar over. Kost me 10 minuten. Ik vul mijn verbruik in op een aantal vergelijkingssites en kijk welke op jaarbasis het goedkoopst is. Dat hoeft niet altijd de leverancier te zijn met de laagste tarieven per kwh of m3 gas, want de vaste tarieven kunnen heel erg verschillen per aanbieder.

5 jaar vastzetten zou ik persoonlijk niet zo snel doen omdat ik minimaal €200 welkomstbonus per jaar krijg meestal, dus dan moet het wel een héle goede aanbieding zijn wil dat gunstiger zijn dan jaarlijks overstappen.

Oh ja, let er wel op dat als je in de wintermaanden overstapt, en je niet net je jaarafrekening hebt gehad, dat je waarschijnlijk flink moet bijbetalen omdat je je verbruik dan nog niet hebt gecompenseerd met laag verbruik in de zomer. Is voor nu niet van toepassing, maar wel goed om te weten.

1 like

Ja dat laatste vertelde de persoon ook idd, dat dat wel van belang is! Nooit bij stil gestaan, maar bedankt voor de tip ook. We hadden mijn jaarafrekening van vorig jaar er bij gepakt. Hij gaf aan dat overstappen nog steeds kan en dat die boetes ook eigenlijk overal overgenomen worden, maar ja wie garandeert dat dit met een aantal jaar ook nog zo is.

Het is nu goedkoper dan wat ik nu zou betalen en ik verwacht ook wel eigenlijk dat de prijzen gaan stijgen. (of kunnen dan welkomstbonussen nog steeds uit?) Dan is vastzetten wel voordeliger, zou je zeggen. Maar ik vind vijf jaar echt lang.

1 like

Je krijgt alleen een boete als je voor het einde van het contract overstapt, dus als je al langere tijd bij je huidige leverancier zit is die boete voor jou niet van toepassing. Je kan natuurlijk wel een boete krijgen als je wel een contract van 5 jaar afsluit en daar voortijdig vanaf wil. Meestal nemen energieleveranciers die wel over ja, maar dan krijg je geen welkomstkorting meer over het algemeen.

Ik zou je aanraden om op zo’n vergelijkingswebsite te kijken wat de beste deal is op dit moment. Gasprijzen dalen en stijgen altijd wel, ik denk dat het raar moet lopen als de gasprijzen zo hard stijgen dat het goedkoper is om 5 jaar je tarief vast te zetten dan om 5x€200 welkomstkorting mis te lopen. Maar dat is speculeren natuurlijk!

1 like

@Marquez schijnbaar kan je gaslicht ook bellen voor advies en denken ze heel goed met je mee. Dit werd laatst ook besproken door een FFer die daar gewerkt heeft.

1 like

Is er een manier waarop ik het nepleer van mijn vegan Birkenstocks kan verzorgen/beschermen? Ik ben leren tassen en schoenen gewend die ik braaf regelmatig schoonmaak, invet en spray, maar ik weet niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan! Op de website van Birkenstock zelf staat alleen hoe je ze kunt schoonmaken.

Misschien een domme vraag maar als ik iets koop op Shein komt het rechtstreeks uit China toch?

Nee ze hebben een magazijn in belgie

1 like