Durf te vragen #5

Ik heb dit beeld jaren geleden gespot in een fotogalerij die ondertussen opgedoekt is. Sindsdien wil ik graag iets soortgelijks ophangen in mijn woonkamer. Alleen ben ik een absolute leek op vlak van kunst…

Iemand die iets meer kan vertellen over de stijl van deze soort fotokunst? Eventuele fotografen die hierom bekend staan?

afbeelding

5 likes

Je moet het vooraf of tijdens de meeting instellen. Na de meeting terughalen kan niet. Tijdje geleden hetzelfde uitgezocht, super onhandig dat het niet zoals in Teams werkt waar je alles nog rustig na kan lezen.

1 like

Daar was ik al bang voor… Wij gebruiken idd ook Teams dus ik hoopte dat het toch nog ergens terug te vinden was maar nee. Thanks voor je antwoord!

2 likes

Dit is de poster van een Franse film uit de jaren 60, Qui êtes-vous, Polly Maggoo?

Als je daarop zoekt kun je vast wel prints vinden die te koop zijn.
Als je iets soortgelijks zoekt kun je zoeken op ‘op art’ en ‘sixties photography’ of ‘op art fashion’

10 likes

Toppp, een hele dikke merci !!!

1 like

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Tilburgers unite!

Ik heb de boot van digitale televisie en smart tv’s volledig gemist want ik heb tot 2017 jarenlang alles gedownload en sindsdien heb ik Netflix en Prime.

Nu is mijn (gênante boomer)vraag: kan ik een chromecast gebruiken op een vrij oud televisietoestel? :sweat_smile: Ik keek vroeger altijd via de PS4 van mijn vriend maar die is nu mijn ex en hij heeft de PS4 natuurlijk meegenomen.

1 like

Als hij een HDMI aansluiting heeft wel, dat heeft hij voor de PS4 ook nodig

Edit: ik zie nu je linkje, moet zeker lukken! Een chromecast gebruikt 1 HDMI aansluiting + stroom via een kabel of via de usb. Beide kan je met je televisie gebruiken

2 likes

Ik heb net zo een (Sony naar zelfde specificaties en 100 jaar oud) en de chromecast werkt prima! Beeldscherm kwaliteit is mwaaah maar dat ligt niet aan de chromecast maar aan de tv.

3 likes

Thanks @anon95331300 en @Feather! Zo leuk dat je eender wat kan vragen hier, haha. Wist echt niet hoe ik moest beginnen Googlen, heb de tv ook van mijn broer gekregen dus ik heb geen idee hoe oud 'ie is.

4 likes

Hier een foto van hoe het er uit (kan) zien

Maar die bovenste stekker kan ook met een blokje in je stopcontact

3 likes

Heh, waar is die bovenste voor? Die heb ik helemaal niet.

Stroom, maar die kan dus ook in je stopcontact
Sommige mensen hebben idd alleen dat hangertje maar dit is een vrij oude chromecast

2 likes

Ooh, dus dat draadje dat naar beneden loopt vanaf de chromecast heb jij in je tv? Het lijkt alsof 't naar een stroompunt loopt. Ik dacht daardoor dat het een tweede draadje was. Slim! Gelijk even gekeken maar bij mij zit er helaas geen usb aansluiting.

1 like

Ja ik kon het blokje er afhalen dus alleen het kabeltje, en dat zit gewoon weer in mijn tv in de usb ingang

3 likes

Super logisch, maar helemaal niet aan gedacht dat ik sinds ik een smart tv heb dat ding natuurlijk alleen nog maar in de tv hoef te steken en niet ook in het stopcontact :sweat_smile: gewoon automatisch weer zo aangesloten. Meteen die voor stroom eraf gehaald, heb ik weer een plekje vrij in m’n stopcontact haha

2 likes

Voordeel is dan dat je chromecast automatisch aan/uitgaat als je tv aan/uitgaat. Vond ik vroeger altijd heel handig

2 likes

Het is inderdaad heel handig!

Tot je chromecast helemaal niet meer verbindt met je wifi en er totaal geen oplossing voor is en je niets meer met het ding kunt beginnen :face_with_symbols_over_mouth:

Sorry dat heeft helemaal niets met de stroom of wat jij zei te maken, maar ik ben zo gefrustreerd door dingen die ineens niet meer werken terwijl ze dat wel zouden moeten :sweat_smile: echt waardeloos

2 likes

Je kan hem dan toch heel makkelijk resetten?
Dat werkte altijd bij mij heel goed😅

1 like

Nee dat werkt helaas niet (meer)
Echt al heel vaak geprobeerd.

1 like