Durf te vragen #5

Ja ik bedoel inderdaad meer belastingpapieren enzo, geen diploma’s etc.

Als ik het ga digitaliseren ga ik alles wel weggooien, omdat ik geen overzicht meer heb als ik alles zowel digitaal als op papier heb. En dan ben ik nog niet van het papier af :sweat_smile: . En mijn partner heb ik het ook aan moeten leren, die gebruikt nog steeds het liefst een lege envelop als kladblaadje voor belangrijke dingen :cry: Maar ik heb zo’n stapeltje met belangrijke papieren die binnen komen, die ruim ik eens in de zoveel tijd op en dan leg ik zijn map klaar en zijn papieren en dan doet ie het er wel in. Uit zichzelf zou dat niet gebeuren. Ik ben thuis dan ook degene die de administratie van gezamenlijke dingen doet, anders zou er niets van terecht komen (been there).

4 likes

Yup, ik heb nog nooit zoveel geld uitgegeven aan boetes voor te laat betalen sinds ik samenwoon. Zo irritant ook dat alles automatisch op zijn naam binnenkomt, terwijl ik de administratie doe. Ik open tegenwoordig ook gewoon de officiele post met zijn naam erop (niet persoonlijke correspondentie zoals geboortekaartjes, wel alles met een overheidslogo) om te voorkomen dat het ongeopend tussen oude kranten belandt. Zijn administratie ordenen gaat me echt te ver, maar wel een goed idee om dat in ieder geval op 1 stapel klaar te leggen.

Sowieso ook irritant dat alles zo versnippert is, pensioen, belasting, gemeente, waterschap etc zit allemaal in een eigen portal. Zou/ga jij dat dan ook allemaal downloaden en offline opslaan?

2 likes

Kan je bij een bedden speciaalzaak onderhandelen?

Ja. In mijn ervaringen niet zozeer over de prijs, maar bijvoorbeeld wel over hoofdkussens of een dekbedovertrek erbij.

1 like

Ah dat is rot ja. Groot gelijk dat je dan nu maar alles openmaakt (of hem de extra kosten van de boete laten betalen zou ik ook nog overwegen). Ik ruim uit principe inderdaad ook zijn papieren niet op, maar door het wel op 1 stapel te leggen en soms dus met map erbij op tafel is het in ieder geval uit mijn eigen bewaarplek weg.

Alles wat al digitaal is in die eigen portals laat ik zo, als het goed is blijft het daar bewaard dus dat zoek ik dan wel op als het nodig is. Maar ik kan me van de afgelopen 10 jaar niet herinneren dat ik dat ooit gedaan heb. Het zou inderdaad fijn zijn als er één portal was met mapjes daar in!

3 likes

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Alles over slapen, bedden, avondrituelen etc

Als je pakket van Ali Onderweg voor bezorging is - Dus het is al in nederland.
Hoelang moeten jullie dan meestal wachten voor het ook daadwerkelijk bezorgd is?

1 like

Poe vind ik echt geen peil op te trekken. Maar meestal sneller dan ik verwacht😅

2 likes

Heeft iemand ervaring met een goede/stevige telefoonhouder voor aan je fietsstuur?

Ik heb al tijden deze supercheapie one van Action: X-tronic smartphonehouder | Action.com en ik vind hem echt perfect. Makkelijk te monteren, stevig, alle kanten op te draaien, heeft m’n telefoon zelfs gehouden toen ik met fiets en al ben gevallen. Echt helemaal niks op aan te merken!

5 likes

Ik heb deze van Decatlon. Ik wilde graag een waterdichte.

https://www.decathlon.nl/p/smartphonehouder-fiets-waterdichte-rc-900-l/_/R-p-311609?channable=02893b736b756964003239333939393162&mc=8555369&gclid=EAIaIQobChMIvcvX7IfS9gIVGMHVCh17IgfjEAQYASABEgLuWPD_BwE

2 likes

Heeft iemand de gouden tip?

Hoe bereken je gemakkelijk het totaal inkomen van een half jaar. (netto)
Met het daarbij opgebouwde vakantiegeld en het overige aan vakantie uren?

Volgens mijn eigen berekeningen hebben ze na mijn ontslag namelijk ± 400 euro te weinig uitbetaald maar ik ben bang dat ik een of andere aftrekpost mis.

Is er geen tool ofzo die heel die berekening voor je doet :sweat_smile:?

4 likes

5 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Muziek topic

Heb je geen loonstrookjes die je na kunt lopen?

6 likes

beieuwd wat je er nog van vond

5 likes

Prima, niks geks geproefd. In een saus, met een laag kaas haha

5 likes

Is air up het geld waard?
(Die drinkflessen met geurpods die je er op klikt).
Graag alleen reageren als je het daadwerkelijk hebt geprobeerd :sweat_smile:

2 likes

Jawel, alleen snap er niks van :sweat_smile:
Bij m’n vorige werk hadden ze vrij duidelijke loonstroken, deze daar in tegen.

@LunaLovegood Sorry dat ik tóch reageer. Ik heb hier ook eens naar zitten kijken en reviews zitten lezen . Daar stond vaak in dat het chemisch rook (is dat dan ook smaakte?) Dat heeft mij doen beslissen het niet te doen.

2 likes

Nee.
Ik heb het nu een week en heb echt wel veel water gedronken maar je ruikt/proeft het vooral bij de eerste slok weer. Ik heb wel pas een smaak gebruikt.
Maar €40,- voor de fles en 2 pods is echt overdreven. En dan hebben ze nog veel te dure accessoires :roll_eyes:
En sommige smaken zijn ‘bijzonder’ en daardoor nog duurder.

2 likes

Bij mijn bed echt paar honderd euro er afgepraat. Gedeelte daarvan ook door gratis beddengoed.

Dus zeker proberen!

2 likes