Durf te vragen #5

3 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Favoriete parfum

Het paard is in ieder geval om respect af te dwingen haha, werkt echt supergoed om mensen aan de kant te krijgen want bijna iedereen gaat wel aan de kant als er een paard op je afkomt.

Één keer was heel vet met koningsnacht. Hele straat propvol met dronken mensen. Toen kwam er een politieman op een fluitje blazend op een paard aan galloperen. Nou, mensen trokken elkaar echt aan de haren van de straat af om plaats te maken voor dat paard. Daarna kon er in 1 ruk een ambulance doorrijden die er anders nooit doorheen was gekomen

(Maar verder of het een speciale functie is weet ik niet)

19 likes

Oh super goed voorbeeld! Bij een agent op een fiets zouden ze waarschijnlijk denken van ja dag wij gaan niet aan de kant. Ik heb het inmiddels ook even opgezocht. Je moet al minstens drie jaar agent zijn en dan kan je opgeleid worden en dat duurt 3, 6 of 9 maanden afhankelijk van je rij-ervaring.

3 likes

Vooral overzicht, je zit veel hoger, dus je kan veel makkelijker overzien wat er in een menigte gebeurt. En het respect afdwingen inderdaad, je stuurt makkelijker een menigte een kant op met 2 paarden dan met 2 agenten te voet.

1 like

Op een paard zit je ook veel hoger dan op een fiets of in een auto, dus het lijkt me dat je ook goed overzicht hebt en zichtbaar bent? Terwijl je wel mobiel bent.

edit: haha ik stel me nu een agent op zo’n fiets voor, ik denk dat dat ook niet echt een goede optie is
image

24 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Het grote medische vragen-topic #3

Hahaha of op van die hoge stelten waar ze soms in optochten op lopen
image

Edit: met ook een hele lange politiebroek

24 likes

Wat doe je aan naar een massage? Gewoon normale kleding of een trainingsbroek en een trui ofzo? Ik heb echt geen idee haha

Ik doe altijd iets van trainingspak want spijkerbroek ofzo zit bij mij niet lekker na alle olie van de massage

2 likes

Legging en trui ofzo. In elk geval niet dat je daarna nog een panty en een strakke jurk aan moet, dat is echt vervelend

1 like

Waarom is er meestal maar 1 zwarte schaap in de kudde?

1 like

Op internet kom ik dit tegen: “In een kudde met witte schapen moet er altijd minstens één schaap zwart zijn. In zijn eentje zorgt dit zwarte schaap ervoor dat de kudde niet op hol slaat als er een hond of een dier met een andere kleur langskomt. De witte schapen zijn er door het zwarte schaap namelijk aan gewend dat er ook iets anders is dan zijzelf.”
Maar ik ben geen schaapsherder dus geen idee of het klopt.

Edit: Even verder gezocht en volgens de WUR is dit bijgeloof. Zwarte schapen zijn wel zeldzaam en boeren hebben ze liever niet, want hun wol is niet te kleuren zoals witte wol dat wel is. Ook kan het voorkomen dat een witte ram een zwarte ooi niet wil dekken, zodat er ook minder zwarte schaapjes geboren worden. Dat zou dan verklaren dat er vaak maar eentje of in ieder geval weinig in een kudde rondlopen.

6 likes

Ging @Nefertiti daar niet heen, of heb ik dat helemaal verkeerd onthouden?

4 likes

Als blijkt dat we niet te veel hebben met alle Timtams in de koffer wil ik het best proberen. Welke crème heb je nodig?

5 likes

bij ons op de kinderboerderij zijn zulke lieve lammetjes geboren:

hun snuitje en oren zijn zwart en hun vacht is wit. en al die kleine krulletjes!!

117 likes

Die kniebeschermertjes zijn ook wel heel cute :smiling_face_with_three_hearts:

12 likes

@Belgische vrinden wat is de etiquette omtrent de pamperrekening? Wat is een gangbaar bedrag om daarop te storten, en als je dan op kraamvisite gaat neem je dan daarnaast ook nog een cadeau mee of is dat het dan?

1 like

Ik ga het proberen te onthouden!

Iemand postte hier (volgens mij vandaag) dat haar vriendin een depressie had en dat daardoor de vriendschap wat minder goed verliep. Ze appte haar nog wel regelmatig om even in te checken hoe het met haar ging, maar ze had het gevoel dat die vriendin afwijkend reageerde en nog steeds afstand nam.

Iemand reageerde daarop in de trant van dat zij het tijdens haar depressie ook moeilijk vond om te reageren op whatsappjes, omdat ze niks te vertellen had en haar leven gewoon niet leuk was.

Heeft iemand van jullie dat misschien gelezen/gepost en weet nog waar het staat? Ik kan het niet terugvinden, en het speelt bij mij nu ook met een vriendin dus ik wil het graag even teruglezen.

1 like

Volgens mij in het leed dat vriendschap heet-topic