Durf te vragen #5

Ik heb laatst laarzen besteld, maar daar stond heel duidelijk dat de prijs incl alle kosten was en verder ook niks hoeven te betalen dan dat.

Ik heb laatst iets besteld van 50 pond. Ik hoefde niets extra’s te betalen (wel verzendkosten van ongeveer 13 pond) en er stond niets bij over de inklaringskosten. Er was ook geen optie om die te betalen. Ik hield er toen wel rekening mee dat mijn pakje eruit gevist kon worden en ik alsnog die 13 euro moest betalen bij aflevering (dat vond ik namelijk weer op andere websites), maar dat is niet gebeurd.
Misschien heb ik geluk gehad?

Ik moest laatst inklaringskosten betalen voor een cadeautje dat een vriendin zelf had gemaakt en opgestuurd (gebreide muts), maar iets wat ik bij een webshop had besteld dan weer niet. Dus volgens mij pikken ze er gewoon af en toe een pakketje uit en kun je geluk of pech hebben!

Is hier iemand die Italiaans kan lezen?

@anon28710462

3 likes

@anon28710462 kun je ook goed slechte handschriften lezen? :sweat_smile:

Ja hoor!

1 like

Ja, korting. 25% dacht ik

tenor

12 euro korting per kaartje op minimaal 2 en maximaal 6 kaartjes.
Zijn geldig ongeveer anderhalve maand om je verjaardag heen.
Je moet je wel identificeren bij de Efteling waarbij ze je geboortedatum checken.

1 like

Nou ik vind 12 euro korting per kaartje best wat eigenlijk haha

5 likes

Oh dat komt echt perfect uit want ben binnenkort jarig en wil naar de winter Efteling! Krijg je hier een mailtje over als je jarig bent?

Ja, ik kreeg een mailtje op de dag van mijn verjaardag!

2 likes

Je krijgt €12 korting op de prijs van een jaarrond kaartje (€45), dus betaalt dan nog €33. Maar je kaartje is maar de maand van je verjaardag + 2 weken in de maand erna geldig. Eigenlijk is dat maar €5 korting want een Winterefteling kaartje kost €38 doordeweeks

Ja, ik snap het! Maar als we met 4en gaan is het nog altijd €20 korting die ik anders niet had gehad. Zal tegen die tijd ook nog even kijken of er ergens anders nog acties zijn, maar anders toch goed om te weten!

2 likes

Ik word morgen geopereerd, voorlopige tijd rond twee uur. Heeft iemand tips over hoe de dag door te komen, wat je meeneemt naar het ziekenhuis (dagopname) en hoe ik in godsnaam nuchter kan blijven tot die tijd. Mijn leven draait om eten en ohja ben die dag jarig…

3 likes

Niet fijn gepland haha. Weet je zeker dat je geen licht ontbijt mag omdat het pas om 2 uur is. Als je thuis kunt blijven tot bv 10-12 uur zou ik vooral blijven liggen om de tijd te doden. Series kijken. Spelletjes op de telefoon. Succes.

1 like

Ga ik straks even navragen van dat ontbijt, goede! Ze zeiden vanaf 12 uur snachts niks meer eten, maar dat is idd misschien dr standaard voot als je sochtends aan de beurt bent

Ik wil even zeggen dat ik dit echt heel zielig vind, geopereerd worden op je verjaardag! Wat rot.
Hopelijk valt het mee!

Ik zou een boek meenemen (of een tijdschrift als je daarvan houdt) en misschien twee films om te kijken?

4 likes

Ik word morgen ook geopereerd. Bij mij zeiden ze dat ik vanaf 6 uur voor de opname niks meer mag eten (nu moet ik me om 7 uur al melden, dus valt in mijn geval mee). In jouw geval zou je dan vroeg op kunnen staan en nog wel iets lichts kunnen eten. Misschien kun je zoiets terugvinden in je informatie? Het stond bij mij ook in een algemene folder over de operatie/narcose, dus het ligt er niet aan dat ik een compleet andere operatie dan jij moet ondergaan.

Edit: natuurlijk niet zomaar doen als met jou gecommuniceerd is dat je vanaf 's nachts niks meer mag, maar misschien wel het navragen waard

4 likes