Durf te vragen #5

Women on waves, of the ocean cleanup?

3 likes

Neeee niet die laatste! Dit is een artikel uit 2019 maar de laatste versie van dat apparaat lost deze problemen nog steeds niet op:

1 like

Hebben jullie ook we eens problemen met het aankrijgen van een spijkerbroek icm body?

Zij heeft er iig enorm moeite mee
Iemand tips?

1 like

Ik doe dat ook altijd aan het eind van het jaar. Ik dacht voor dit jaar ook aan Women on waves, en Felida (kleinschalige opvang mishandelde grote katachtigen).

2 likes

Ik zie dat de bovengrondse geen donaties aanneemt momenteel (niet waarom niet) maar zij verwijzen naar bureau Clara Wichmann, MamaCash en Women INC!

@Tessel is er dan niet juist geld nodig om dat ding werkend te maken? (Heb het artikel globaal gelezen hoor, misschien heb ik er overheen gelezen waarom dat geen goed idee is).

Thanks voor alle suggesties, Women on Waves kende ik nog niet, en zat zo in het vrouwen hoekje te denken dat ik nog niet aan klimaat gerelateerde doelen had gedacht (zoals Ocean clean up)

1 like

Nee ze slaan de kritiek van ecologen in de wind, komen met kulargumenten waarom die ecologen geen gelijk hebben en trekken hun eigen plan. NRC Vamdaag heeft er in 2019 een goede podcast over gemaakt.

Meer hier over van een ecoloog: https://mobile.twitter.com/RebeccaRHelm/status/1454222960789762048

2 likes

Panzi Foundation van dokter Mukwege, doet aan reconstructieve operaties van genitaliën van vrouwen in Congolese oorlogsgebieden.

21 likes

Ik zoek op korte termijn een uur (online) begeleiding met R en ANCOVA modellen en hypotheses toetsen (vandaag of morgen). Iemand die dit kan/iemand kent die dit kan??

Ja inderdaad.
Er stond laatst een lang artikel over hem en de situatie in Congo nu in de krant.

Hopelijk leesbaar voor niet-leden.

Echt vreselijk wat daar gebeurt en ook goed om je te bedenken dat je daaraan bijdraagt door de apparatuur die je gebruikt, ookal is het heel moeilijk om al je apparatuur te vervangen voor eerlijke producten.
Ik ga in elk geval de volgende keer een fairphone kopen.

13 likes

Ah wat fijn!! Ik ga zo achter mijn laptop zitten en je dmen.

1 like

Heeft iemand een tip voor het bestellen van een foto op canvas? Waar moet ik op letten en zijn er goede deals?

1 like

Ik bestel eigenlijk altijd via herinneringen op linnen . nl (aan elkaar uiteraard), geen idee of het de bestebeste deal is maar vind het nooit duur en altijd mega tevreden over

1 like

Als een Fairphone toch niet de telefoon voor jou is (ik wilde hem ook, maar was toch niet de juiste keuze voor mij) is een tweedehands of refurbished telefoon ook een goede optie! Je hebt gewoon garantie en het werkt echt prima. Voor alle tech apparaten zijn er zoveel tweedehands opties die nog jaren meekunnen omdat mensen altijd het nieuwste van het nieuwste willen hebben.

7 likes

Ik ben heel tevreden over pixum! Volgens mij heb ik nog wel een kortingscode voor je

1 like

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Restaurant tip topic

Heeft iemand hier radiatorfolie en werkt dit goed? Het is zo koud hier thuis, we hebben nog geen een keer de verwarming aangehad want €€€€€€€.

Wij! Bij ons werkt het goed, maar ik moet zeggen dat wij ook een goed geïsoleerd huis hebben en het niet snel koud hebben, dat helpt natuurlijk.

2 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Menstruatie/PMS topic

Heeft iemand hier na de Brexit wel eens iets uit de UK besteld? Ik twijfel om een adventkalender te bestellen bij Boots, van 42 pond. Ik vond dat ik daar BTW en inklaringskosten bij moet betalen (rond de 13 euro geloof ik). Zie ik dan nog iets over het hoofd? Of valt het wellicht mee :sweat_smile:

Yes wij ook. Ik heb het idee dat er minder warmte verloren gaat en dus sneller opwarmt. Mijn werkkamer is nu bv in een half uurtje echt warm en voorheen duurde dat iets langer. Ons huis is verder totaal niet geïsoleerd, op de werkkamer zit toevallig wel HR glas